Gå til innhold

Være ute

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.  Noen ganger er jeg redd for å gå ut. Redd for at noen skal synes jeg er egoistisk som går på tur ute. Hvordan reagerer du når du ser for eksempel noen som jogger ute? Blir du provosert? 

Vet ikke om jeg er smittet heller så er jo livredd for å bevege meg ut av huset. 

Anonymkode: 7b476...d0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle har godt av å komme seg litt ut i disse tider 😊Slutt med den dårlige samvittigheten og nyt turen din.

Anonymkode: 084b8...837

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.  Noen ganger er jeg redd for å gå ut. Redd for at noen skal synes jeg er egoistisk som går på tur ute. Hvordan reagerer du når du ser for eksempel noen som jogger ute? Blir du provosert? 

Vet ikke om jeg er smittet heller så er jo livredd for å bevege meg ut av huset. 

Ja.

Anonymkode: 220cd...a6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg inne.

Anonymkode: ca4cd...dbd

Skrevet

Du kan fint være ute så lenge du holder avstand til folk. Vi er ute flere timer hver dag i Hagen her nå. Og ser stadig folk gå forbi ute på fortauet enda vi bor landlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De eneste gangene jeg tenker på andre ute er når jeg ser barn i "fritt klå-på-ting" aktivitet i butikk, eller folk som står tett sammen og prater/røyker. 

Måtte le på bussholdeplassen i går morges. Det var vel 5-6 stk der. To satt i busskuret, på hver sin side av benken. De anfre lett spredt utenfor med god avstand. Så kom en til. Og deiset ned i midten i busskuret og begge de to som satt der fra før flyktet til hver sin side. 

Jeg sleit med å holde meg alvorlig. Det så skikkelig regissert ut. :)

Folk som går tur ned vogn, bikkje, sykler osv alene eller med litt avstand "legger jeg ikke merke til". Om du skjønner, det er normalt. Og helt greit. 

Anonymkode: cdacc...dfe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud! Poenget er og ikke menge seg sammen med andre mennesker! Man skal holde seg unna sammenkomster og folkemengder, og kjøpesentre etc. 
At man passerer et menneske i skogen eller på gaten, eller lar barnet sitt gynge på lekeplassen mens et annet leker i sandkassa ute i frisk luft er noe helt annet enn overnevnte. Det-må-da-kunne-gå-an-å-bruke-LITT-sunn-fornuft?! 

Anonymkode: 04681...07f

• Liker 1
Skrevet

Så lenge folk holder avstand, så er det greit å være ute. Jeg er selv ute med mine hunder i fjellet, og der møter jeg ingen. Jeg ser flere joggere forbi huset mitt, men de er nå der alene. Det er ikke en kø med joggere.

Men jeg så et innslag i nyhetene om av man skal holde avstand også i skiløyper fordi man kan smitte hverandre når man passerer, går forbi, går i kø osv. Folk må tenke selv! Og ta de nødvendige hensyn til avstand!

• Liker 1
  • Opprett ny...