AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Jeg blir permittert fra deltidsstillingen min på hotellet jeg jobber på. Har 25% stilling. Skal på møte i morgen, er det noe jeg bør spørre om, tenke på, hva handler et slikt møte om? Fikk permitteringsvarsel i forrige uke, så dette var jo forventet. Hotellet blir nok ikke å gå konkurs og legge ned med mindre denne situasjonen varer i mange herrens måneder, da hotellet er det eneste hotellet i området. Men ja, jeg er jo absolutt bekymret... Anonymkode: b6a09...4cb
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Ingenting å tenke på for din del. Du har ikke krav på dagpenger så du slipper styre med dette ihvertfall Anonymkode: 34c05...707
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingenting å tenke på for din del. Du har ikke krav på dagpenger så du slipper styre med dette ihvertfall Anonymkode: 34c05...707 Hvorfor i all verden har jeg ikke rett på dagpenger? Jeg er ikke student, og dette er en ekstra jobb på siden av hovedjobben (som bare er på 50%), så dette vil ta knekken på meg hvis jeg ikke får dagpenger fordi stillingsprosenten er for liten. Anonymkode: b6a09...4cb 1
Tarmegenbolle Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 (endret) Om du har tjent nok og fått din arbeidstid redusert med minst 40% har du rett til dagpenger. Hvis du jobber 50% stilling i en annen jobb og 25% i denne har du ikke fått redusert din arbeidstid med mer enn 33,33%. Endret 18. mars 2020 av Tarmegenbolle 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Å, supert, dette var jo flott... Har jeg rett i å få innsyn i hvem andre som eventuelt blir permittert, om hotellet ikke stenges fullstendig? Og har jeg rett til å evt sette meg i mot permitteringen om jeg syns det er gjort en feil vurdering? Hvis f.eks en kollega som ikke har prosentstilling, men får mye ekstra vakter hele året, får stå i jobb fortsatt? Anonymkode: b6a09...4cb
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Å, supert, dette var jo flott... Har jeg rett i å få innsyn i hvem andre som eventuelt blir permittert, om hotellet ikke stenges fullstendig? Og har jeg rett til å evt sette meg i mot permitteringen om jeg syns det er gjort en feil vurdering? Hvis f.eks en kollega som ikke har prosentstilling, men får mye ekstra vakter hele året, får stå i jobb fortsatt? Anonymkode: b6a09...4cb Du har lite å stille opp med med mindre arbeidshgiver ikke har tatt hensyn til ansiennitet og kompetanse. Kompetanse står litt høyere enn ansiennitet som oftest Anonymkode: 34c05...707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå