Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir permittert fra deltidsstillingen min på hotellet jeg jobber på. Har 25% stilling. Skal på møte i morgen, er det noe jeg bør spørre om, tenke på, hva handler et slikt møte om? Fikk permitteringsvarsel i forrige uke, så dette var jo forventet. 

Hotellet blir nok ikke å gå konkurs og legge ned med mindre denne situasjonen varer i mange herrens måneder, da hotellet er det eneste hotellet i området. Men ja, jeg er jo absolutt bekymret... 

Anonymkode: b6a09...4cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting å tenke på for din del. Du har ikke krav på dagpenger så du slipper styre med dette ihvertfall

Anonymkode: 34c05...707

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting å tenke på for din del. Du har ikke krav på dagpenger så du slipper styre med dette ihvertfall

Hvorfor i all verden har jeg ikke rett på dagpenger? Jeg er ikke student, og dette er en ekstra jobb på siden av hovedjobben (som bare er på 50%), så dette vil ta knekken på meg hvis jeg ikke får dagpenger fordi stillingsprosenten er for liten. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du har tjent nok og fått din arbeidstid redusert med minst 40% har du rett til dagpenger. Hvis du jobber 50% stilling i en annen jobb og 25% i denne har du ikke fått redusert din arbeidstid med mer enn 33,33%.

Endret av Tarmegenbolle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å, supert, dette var jo flott... 

Har jeg rett i å få innsyn i hvem andre som eventuelt blir permittert, om hotellet ikke stenges fullstendig? Og har jeg rett til å evt sette meg i mot permitteringen om jeg syns det er gjort en feil vurdering? Hvis f.eks en kollega som ikke har prosentstilling, men får mye ekstra vakter hele året, får stå i jobb fortsatt? 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, supert, dette var jo flott... 

Har jeg rett i å få innsyn i hvem andre som eventuelt blir permittert, om hotellet ikke stenges fullstendig? Og har jeg rett til å evt sette meg i mot permitteringen om jeg syns det er gjort en feil vurdering? Hvis f.eks en kollega som ikke har prosentstilling, men får mye ekstra vakter hele året, får stå i jobb fortsatt? 

Du har lite å stille opp med med mindre arbeidshgiver ikke har tatt hensyn til ansiennitet og kompetanse. Kompetanse står litt høyere enn ansiennitet som oftest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...