AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Nå sitter jeg her og føler vi alle er i grunn Doomed. Jeg tok ting med ro og fulgte såklart fornuftige råd om å minimere kontakt med andre mennesker, vaske hender osv og alt det der. Men så leser jeg at folk er redd for virus på matvarer og tilogmed frosne varer liksom der skal viruset overleve? Hvor hysteriske skal vi bli? Det snakkes om hvor lenge virus overlever på ulike flater i romtemperatur og jeg tenker at det er umulig innføre et sterilt miljø uansett, så noen virus må vi vel regne med at vi får i oss uansett av covid-19. Jeg for min del orker ikke å begynne med å spraye desinifeksjonsmidler på klær, sko, vesker, osv, vaske absolutt alt. Her er det bare jeg som bor, og kun jeg drar inn virus, og hvis viruset allerede er på innpakninger og matvarer.. Ja, da må jeg vel allerede ha blitt utsatt for smitten og være en av de heldige d jeg fortsatt ikke er blitt syk (hverken influensa eller forkjølelse) til tross for mange mennesker som har hostet rundt meg på matvarebutikker og andre steder før torsdagen i forrige uke? Jeg har også det siste året lest om mennesker som driv og vasker alle bær, frukt og grønnsaker i eddik og bakepulver. Der syns jeg det virkelig nærmer seg hysteri. Noen som har gjort seg tanker rundt det samme? Anonymkode: 360f3...9ae 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Jeg tror folk er litt sprø her inne, jeg kjenner ingen som holder på slik. Folk generelt tar dette med sunn fornuft. Anonymkode: eb0f9...d26 9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Har forøvrig ikke brukt desinfiksjonsmiddel på hendene, vasker de og det er nok. Anonymkode: eb0f9...d26 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Sunn fornuft er det beste, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Å desinfisere innpakninger, matvarer og klær syns jeg er i overkant hysterisk. Men å kjøre beinhardt på sosial distansering er ikke å være hysterisk. Anonymkode: f2cf0...c58 3
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Tror det har lett for å høres fanatisk ut her inne, jeg kjenner ingen som tar så av. Jeg tenker at dette kommer til å vare lenge, så man bør holde rutinene sine på et nivå som er greit å leve med. Og for meg er ikke det å desinfisere alt som kommer inn i huset, vaske alt tøy og dusje etter å ha vært i butikken, spraye skoa før de taes inn osv. Hadde blitt gal. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 Man skal ikke være hysterisk, men fornuftig. Og man skal følge råd og pålegg fra myndighetene/helseforetak. Noe mer kan vi ikke gjøre. Vaske hender, og omgås så få folk som mulig. Sutring hjelper lite. Alle har det ganske likt. Sett pris på alle i yrker som jobber vettet av seg for oss. Ta en tlf til folk som er ensomme og bor alene. Anonymkode: faa3a...2d1 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 Så godt å se at det ikke bare er jeg som holder meg til hovedsaklig isolering og håndvask. Jeg har drevet og tittet på youtube fra Wuhan, og der desinifiserer de omtrent alt. Har og sett at de desinifiserer i gater i flere byer der. Er de begynt i Europa også? Anonymkode: 360f3...9ae 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 Isolasjon og des ved kontakt med ukjent flater eller fremmede. Når der kommer til mat gjelder det normal mat hygiene. Anonymkode: 8ef18...4da 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå sitter jeg her og føler vi alle er i grunn Doomed. Jeg tok ting med ro og fulgte såklart fornuftige råd om å minimere kontakt med andre mennesker, vaske hender osv og alt det der. Men så leser jeg at folk er redd for virus på matvarer og tilogmed frosne varer liksom der skal viruset overleve? Hvor hysteriske skal vi bli? Det snakkes om hvor lenge virus overlever på ulike flater i romtemperatur og jeg tenker at det er umulig innføre et sterilt miljø uansett, så noen virus må vi vel regne med at vi får i oss uansett av covid-19. Jeg for min del orker ikke å begynne med å spraye desinifeksjonsmidler på klær, sko, vesker, osv, vaske absolutt alt. Her er det bare jeg som bor, og kun jeg drar inn virus, og hvis viruset allerede er på innpakninger og matvarer.. Ja, da må jeg vel allerede ha blitt utsatt for smitten og være en av de heldige d jeg fortsatt ikke er blitt syk (hverken influensa eller forkjølelse) til tross for mange mennesker som har hostet rundt meg på matvarebutikker og andre steder før torsdagen i forrige uke? Jeg har også det siste året lest om mennesker som driv og vasker alle bær, frukt og grønnsaker i eddik og bakepulver. Der syns jeg det virkelig nærmer seg hysteri. Noen som har gjort seg tanker rundt det samme? Anonymkode: 360f3...9ae Synes du skal ta å lene deg tilbake litt. Ta dine forholdsregler, vask hendene ofte, kanskje bankkort og nøkler også. Og unngå mange folk og hold avstand, resten tror jeg du ikke trenger overdrive med. Blir vi smitta så blir vi smitta, rene klær eller ei. Anonymkode: 65055...e28
Jadzia Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 Har sett samme greia på Facebook blant vennelista mi. Men så langt drar jeg det ikke altså. Det er oppskriften på å utvikle tvangshandlinger på sikt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Skrevet 17. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så godt å se at det ikke bare er jeg som holder meg til hovedsaklig isolering og håndvask. Jeg har drevet og tittet på youtube fra Wuhan, og der desinifiserer de omtrent alt. Har og sett at de desinifiserer i gater i flere byer der. Er de begynt i Europa også? Anonymkode: 360f3...9ae Husk at de bor mye tettere i Wuhan, og også Italia. Anonymkode: f2cf0...c58 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Skrevet 17. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tror folk er litt sprø her inne, jeg kjenner ingen som holder på slik. Folk generelt tar dette med sunn fornuft. Anonymkode: eb0f9...d26 Bortsett fra de som bruker munnbind og hansker uten å vite hvordan de skal brukes og øker faren for å bli smittet Anonymkode: ab35a...a93
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #15 Skrevet 17. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at de bor mye tettere i Wuhan, og også Italia. Anonymkode: f2cf0...c58 Selv i Norge er det ikke så lett å holde avstand på over 4.5 meter og ikke gå inn i lukkede som der det kna være smittede personer..tror jeg skal oppgradere smittevernet mitt til romdrakten jeg ikke har..svømmebriller og plastpose over hodet it is.. Anonymkode: 328e0...444
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #16 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selv i Norge er det ikke så lett å holde avstand på over 4.5 meter og ikke gå inn i lukkede som der det kna være smittede personer..tror jeg skal oppgradere smittevernet mitt til romdrakten jeg ikke har..svømmebriller og plastpose over hodet it is.. Anonymkode: 328e0...444 Ikke glem aluminiumshatten Anonymkode: eb0f9...d26
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #17 Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke glem aluminiumshatten Anonymkode: eb0f9...d26 Hva skal jeg med den? Den er potensielt strømledende og har ingen funksjon på smitte.. Anonymkode: 328e0...444 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #18 Skrevet 17. mars 2020 Her inn er jo alltid alt dratt til ytterpunktene. Anonymkode: 27e17...616
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #19 Skrevet 17. mars 2020 Hysteri er det nye folkesykdommen! Umulig å bli kvitt og ekstrem irriterende. Corona derimot blir man kvitt etter hvert. Anonymkode: 7316c...08e
Anbefalte innlegg