AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Er bekymret over 5 åringen her i huset. H*n er hjemme med oss foreldre som har hjemmekontor, og lillesøster. Barnet vårt har asperger syndrom og denne hverdagen er beintøff. Selv de enkleste ting går i stå på null komma nix. Så vi forklarer, planlegger med barna og tilrettelegger...allikevel ser jeg jo barnet ikke har det helt bra. Jeg leter litt febrilsk etter bilder og innlegg av foreldre som har funnet en god alderstilpasset dagsplan for forutsigbarhet. Barnet har jo fått innvilget flere timer spes.ped. i barnehagen til å hjelpe seg, men hjemme blir det jo ikke muligheter for dette, da arbeidsgiver krever vi gir 100%. Har egentlig lyst til å kontakte vårt lokale forbund, Autismeforeningen om hva vi gjør fremover. Kan bydelen hjelp til med informasjon? Finner ikke noe på Statped heller som jeg printe ut. Er helt ny i gamet, hva gjør vi nå? Anonymkode: 177c8...e02
atropos Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Barn med spes behov skal egentlig få et tilbud i barnehagen hvis dere ønsker det. 9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 1 hour ago, atropos said: Barn med spes behov skal egentlig få et tilbud i barnehagen hvis dere ønsker det. Det går an å kontakte barnehagen om dette. Men bare vær klar over at i mange kommuner så slås flere barnehager sammen, så det er ikke sikkert det er kjent personale, kjente barn eller samme lokale... Det er veldig vanskelig dette her...føler med dere Anonymkode: 75278...44d
Matas Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Barnet ditt har muligens ask-pakke i barnehagen eller du kan låne dagsplanen som de allerede bruker der, ring og hør. 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Du har rett på sykt-barn dager nå hvis du ikke klarer å jobbe fulltid på hjemmekontor. Se nye regler. Arbeidsgiver må godta at du gjør så godt du kan. Anonymkode: 28394...d19 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 17 hours ago, atropos said: Barn med spes behov skal egentlig få et tilbud i barnehagen hvis dere ønsker det. Ja, men de fleste velger å ikke bruke det. Koronaviruset tar jo ikke hensyn til spesielle behov. Anonymkode: 9aedf...5c5
Diverse Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 Hei! Jeg har et barn med autisme. Vi tar bilder selv eller finner bilder av ting/ steder på nettet og printer ut. Så går vi igjennom planen sammen på forhånd og kan se på den gjennom dagen. Overganger er vanskelige, men vi sier fra litt i forkant og setter på en timer som teller ned tiden, f. eks 10 minutter før han skal bytte aktivitet. Han blir fort sliten, så vi passer på å legge inn mange pauser i løpet av dagen. Da slapper han av med iPad/ Netflix eller vi bygger lego etc.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Skrevet 19. mars 2020 Ts her. Vel, har hørt med bhg og spes. ped, vi har fått litt på epost. Greia er jo at vi skal sitte med barnet å utføre mye av dette. Jeg har knappe 5 minutter i timen å bruke på pause. Jeg kan ikke bare logge meg av å være mor. Dette tror jeg at jeg skal ringe bydelen å høre om. Høre om barnet kan få avlastning i det minste. Barnet er ikke i en gunstig situasjon... Anonymkode: 177c8...e02 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Skrevet 19. mars 2020 Dropp jobben og prioriter det viktigste nå. Anonymkode: 51f40...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå