Gå til innhold

Strikke med Magic Loop

Ida88

Anbefalte innlegg

Til dere som strikker ermer med Magic Loop:

Jeg har prøvd meg på dette flere ganger nå, og føler at jeg gjør det riktig når jeg følger tips på Youtube. Hver eneste gang blir strikketøyet vrengt...altså innsiden av strikketøyet er på utsiden, og motsatt. Det gjør jo egentlig ingen ting, da jeg bare må huske på å vrenge ermene før jeg monterer de på bolen. Er det noen som kan skjønne hva jeg gjør galt? Vil så gjerne få det til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Ida88 skrev:

Til dere som strikker ermer med Magic Loop:

Jeg har prøvd meg på dette flere ganger nå, og føler at jeg gjør det riktig når jeg følger tips på Youtube. Hver eneste gang blir strikketøyet vrengt...altså innsiden av strikketøyet er på utsiden, og motsatt. Det gjør jo egentlig ingen ting, da jeg bare må huske på å vrenge ermene før jeg monterer de på bolen. Er det noen som kan skjønne hva jeg gjør galt? Vil så gjerne få det til:)

Det hørtes rart ut... strikker du begge samtidig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De første omgangene er de viktigste å holde styr på. Jeg har klart det samme selv, men etter at jeg begynte å bli ekstra obs på de to første omgangene så ble det bedre, da er det vanskeligere for arbeidet å vri seg 

Anonymkode: 063b2...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De første omgangene er de viktigste å holde styr på. Jeg har klart det samme selv, men etter at jeg begynte å bli ekstra obs på de to første omgangene så ble det bedre, da er det vanskeligere for arbeidet å vri seg 

Anonymkode: 063b2...5e8

Wops trykket anonym 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et tips om at man kan strikke de første rundene på pinner og så sette på rundpinnen for å unngå nettopp det med at man går surr i begynnelsen. Det funket for meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må bare følge med. Jeg har aldri hatt problemer med at det vrenges og jeg plutselig strikker andre veien, men det ble ofte vridd i starten. Man må bare passe på godt, og ha pinner som er lange nok, og myke. Det er vanskeligere med harde vaiere som ikke vil bøye seg dit du vil. 

Anonymkode: cd004...b8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...