Gå til innhold

Hvordan er det på sykehusene nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og skal jobbe på et sykehus i tidene som kommer. Har vikariert der i ett år nå og har sagt at jeg kan stille opp. Per i dag er det ingen som er innlagt med corona på min fløy, men vi forbereder til å ta i mot pasienter med coronavirus. Det er noen av pasientene som har blitt testet på grunn av luftveissymptomer og vi bruker smittevernsutstyr når vi beveger oss inn på rommene. Har følelsen på at det er stille før stormen, men vi forbereder oss så godt vi kan. Er det noen andre her som jobber innenfor helse, som kan forklare hvordan det er der du jobber?

Anonymkode: 9b6e3...462

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Det går som regel greit så langt. Men begynner å bli kolleger av meg som må I karantene og som er satt i karantene pga denne pandemien. Jeg oppfordrer dere aller fleste til å ikke ta dette for gitt vær så snill. Vi ønsker ikke at dette skal måtte eskalere seg. Det er det mange andre land som er eksempler på idag. Dette er et verdensomfattende problem og vi må gjøre alt vi kan sammen for å hindre at ting forverrer seg. Vi vil redde liv ikke miste liv. Vær greie mot hverandre dere. Staten har ikke stengt alt for at vi skal sitte og tenke på. Hva vi vil gjøre imorgen. Tenk nå. Vær bevisste. Forhold dere til reglene som er blitt gitt dere. Øker omfanget av smittede så vil ikke situasjonen bedre seg. 

Ta vare 

Anonymkode: ede0d...a13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Det går som regel greit så langt. Men begynner å bli kolleger av meg som må I karantene og som er satt i karantene pga denne pandemien. Jeg oppfordrer dere aller fleste til å ikke ta dette for gitt vær så snill. Vi ønsker ikke at dette skal måtte eskalere seg. Det er det mange andre land som er eksempler på idag. Dette er et verdensomfattende problem og vi må gjøre alt vi kan sammen for å hindre at ting forverrer seg. Vi vil redde liv ikke miste liv. Vær greie mot hverandre dere. Staten har ikke stengt alt for at vi skal sitte og tenke på. Hva vi vil gjøre imorgen. Tenk nå. Vær bevisste. Forhold dere til reglene som er blitt gitt dere. Øker omfanget av smittede så vil ikke situasjonen bedre seg. 

Ta vare 

Anonymkode: ede0d...a13

Ja, det er veldig mange som er satt i karantene her også, flere hundre. 

Stiller meg bak det du skriver, viktig å følge anbefalingene og ikke ta unødig risiko. Ser jo hvor sårbart det er med tanke på personell og utstyr, og det som er trist er at folk med påvist smitte forsøker å ta seg inn på sykehusene. 

AnonymBruker
Skrevet

Relativt stille på sykehusene i følge min venninne som jobber der. Men veldig trykk hos fastleger og legevakt.  De merker nok trykket mer på sykehus også når antall innleggelser og personell i karantene øker. 

Anonymkode: 7444f...4e8

AnonymBruker
Skrevet

Merker også at jeg blir litt nervøs når det er pasienter som hoster en del. Det siste man vil er å bli smittet og alle pasientene er heller ikke like flinke til å hoste i albuen eller bruke engangslommetørkle. Det er jo katastrofe hvis flere helsepersonell blir smittet og må i karantene.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Relativt stille på sykehusene i følge min venninne som jobber der. Men veldig trykk hos fastleger og legevakt.  De merker nok trykket mer på sykehus også når antall innleggelser og personell i karantene øker. 

Anonymkode: 7444f...4e8

Det er ikke mange coronapasienter som er innlagt per i dag, men vi forbereder oss på at det vil komme mange i ukene fremover. Det er nok primærhelsetjenesten som merker trykket i første omgang. 

AnonymBruker
Skrevet

Var på sykehuset i går som pasient. Møtte kun på de som jobbet der og noen vakter. Var 2 telt utenfor som var satt opp til testing, men ingen jobbet der. Parkeringen var nesten helt tom. De som jobbet der så ut til å ha veldig god tid. 

Anonymkode: d99b0...88b

AnonymBruker
Skrevet

Det er realtivt rolig. Stille før stormen. Litt rar atmosfære som man ikke kan beskrive

Anonymkode: 2eaa3...3a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykehusene bærer preg av omstrukturering av virksomheten og omorganisering. 

Ressurser flyttes og en god del planlagt aktivitet utsettes, det gjøres klart for potensielt storinnrykk. 

Anonymkode: 75f7d...9f2

AnonymBruker
Skrevet

Stille før stormen ja. Rolig mange steder fordi elektiv virksomhet har blitt tatt ned, men febrilsk virksomhet i ledelse og administrasjon for å prøve å ha ting klart. Samtidig blir jo folk syke og skadet på "vanlig måte" fremdeles, så litt trøkk er det alltid. 

Kjempetravelt på mange legevakter og fastlegekontor. 

Anonymkode: 709ce...9cd

• Opprett ny...