Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nyansatt i en bedrift som nå beordrer alle til hjemmekontor. Jeg begynte for fem uker siden og har nesten ikke fått opplæring( mange sykemeldte, og mye kaos)

Nå er vi beordret til hjemmekontor, og jeg har aldri følt meg så hjelpesløs! Alt er jo nytt og vanskelig! Godt mulig jeg kan bli permittert om noen uker, så burde jo bare være glad jeg har en jobb. Men tenker jobb konstant og sliter skikkelig. 

Noen i samme situasjon? Eller som kan gi meg noen tips? Har ikke egen fadder eller lignende....

Anonymkode: 010b8...006

Videoannonse
Annonse
Gjest Albbas
Skrevet

Ikke helt lik situasjon, jeg har 4-5 måneder med erfaring fra nåværende stilling. Men oppgavene mine er ulike fra måned til måned, jeg har derfor ingen erfaring fra oppgavene som venter meg de neste 6 mnd. 

Jeg syns også det er vanskelig, men har heldigvis en kollega som tåler at jeg "maser" på mail og som kan ta de vanskeligste tilfellene. Korona i seg selv skaper også helt nye problemstillinger som jeg skal svare på. 

Syns du skal prøve å ta det opp med lederen din. Be gjerne om en fadder. Og vær snill med deg selv! Dette er krevende for alle og mange må tåle at ting blir litt halvveis nå. 

Jeg har hatt jobber hvor jeg har følt meg mye mer ensom og fortvilet enn jeg gjør nå, fordi opplæringen har vært enda ekstrem mangelfull, så jeg kan virkelig forstå at det er vanskelig altså, hvis du føler noe lignende. Bruk ledig tid til å eventuelt lese deg opp på fagfeltet ditt (eller relevante aviser eller hva det er), skryt av deg selv og vær åpen med leder om at dette er vanskelig og at du trenger å alliere deg med noen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 mnd erfaring fra nåværende stilling, men det er fortsatt masse jeg ikke kan. Og i disse koronatider så er det nye spørsmål og problemstillinger, men de er vi flere som ikke vet hvordan skal løses, så en liten trøst der.

Jeg synes det er vanskelig å spørre kolleger, for jeg vet at de også har veldig mye å gjøre. Men, når jeg sitter helt fast så må jeg spørre. Sender stort sett mail, men ringer også. Heldigvis så har vi Teams hvor det er flere som stiller spørsmål, så ikke jeg er den eneste.

Jeg er helt sikker på at kollegene dine forstår at du har behov for hjelp. Kan du snakke med din nærmeste leder og høre om du kan få en eller to kontaktpersoner/faddere? 

Anonymkode: 599d7...c95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...