Gå til innhold

Lage nøttebunn - hvordan grovmale mandler uten blender?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å lage Sarah Bernard kake (er ikke så mye å gjøre i disse koronatider :P) , og da må man grovmale mandler i en foodprosessor. Problemet mitt er at jeg bare har blender og er ganske sikker på at den ikke tåler noe så hardt som mandler. Er det noen annen måte jeg kan grovmale mandlene på? Hakke de? Bruke mandelmel (eller vil det fungere dårlig)?

Anonymkode: 6e51f...882

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man selvsagt hakke de, men det krever tålmodighet. Jeg kjenner ikke din oppskrift, men jeg har blandet mandelmel og selvhakkede mandler en gang. Når man hakker selv blir det større biter så jeg blandet med mel. Det gikk fint.

Anonymkode: 9e15e...605

Skrevet

Om du finner mandelmel som er laget av bare malte mandler, så går det jo kjempefint. Verre hvis du bare har den varianten hvor en del av fettet er fjernet. 

Skrevet

Min blender tåler helt fint mandler og hvis du er usikker kan du bare male mandlene i omganger. Evt. får du bare utstyre deg med en skarp kniv og en god porsjon tålmodighet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Putt de i en pose og bank løs På det med et kjevle eller hva du måtte ha tilgjengelig 

Anonymkode: 7bb8f...b24

Skrevet

Pleier som AB over putte de i pose og banke løs, også bruke kniv etterpå på det som må "fikses" :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Det med å ta de i en pose hørtes veldig lurt ut! Da blir det Sarah Bernard 😀

Anonymkode: 6e51f...882

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å hakke de i mindre biter først, også bruke stavmikser.

Anonymkode: b515e...b8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Putte det i pose og slå med hammer. Gjøres her 😊

Anonymkode: 0365d...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...