Gå til innhold

Hvorfor er kjendiser tester for Corona men ikke oss vanlige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser på nettet om flere kjente personer; skuespillere /influensere både i Norge og utlandet som har testet positivt på Corona og lurer på om de får teste seg fordi de er kjendiser? Fikk influensa symptom for 9 dager siden, gikk over i veldig tung pust, tørrhoste og slapp. Har fått beskjed om å isolere meg og ta de samme hensyn som hvis jeg hadde fått påvist Corona. Har fått vite at de ikke har kapasitet til å teste meg. 

Anonymkode: 6e6f1...322

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trolig fordi de reiser mye

Anonymkode: 9696a...b5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg også på. Skjønner at f.eks helsetopper og forsvarssjefen blir testet, men Tom Hanks liksom? 

Anonymkode: 0afa8...e52

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Penger, popularitet osv lets face it, ingen bryr seg om "normale" mennesker

Anonymkode: ae845...f05

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser på nettet om flere kjente personer; skuespillere /influensere både i Norge og utlandet som har testet positivt på Corona og lurer på om de får teste seg fordi de er kjendiser? Fikk influensa symptom for 9 dager siden, gikk over i veldig tung pust, tørrhoste og slapp. Har fått beskjed om å isolere meg og ta de samme hensyn som hvis jeg hadde fått påvist Corona. Har fått vite at de ikke har kapasitet til å teste meg. 

Hva er poenget med at helsepersonell skal utsettes for din smitte når du bare har milde symptomer? 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg også på. Skjønner at f.eks helsetopper og forsvarssjefen blir testet, men Tom Hanks liksom? 

Kristoffer Hivju nå... De bruker vel privat helsevesen, men likevel ikke helt riktig hvis de blir testet pga kjendisstatus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er kjempebra.

Kjendiser tiltrekker seg gjerne mange folk, spesielt ungdommer.
Hvis en populær kjendis hadde hatt få eller milde symptomer hadde terskelen for å f eks svippe innom butikken vært lav. Hvis mange kommer bort og antar at kjendisen er frisk så er jo alle fucked. Hvis han eller hun blir testet og konstantert at vedkommende er Covid 19 smittet vil kjendisen konsekvent holde seg hjemme og ikke ta noen sjanser. Logisk i mine øyne.

Anonymkode: afa63...4ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det er kjempebra.

Kjendiser tiltrekker seg gjerne mange folk, spesielt ungdommer.
Hvis en populær kjendis hadde hatt få eller milde symptomer hadde terskelen for å f eks svippe innom butikken vært lav. Hvis mange kommer bort og antar at kjendisen er frisk så er jo alle fucked. Hvis han eller hun blir testet og konstantert at vedkommende er Covid 19 smittet vil kjendisen konsekvent holde seg hjemme og ikke ta noen sjanser. Logisk i mine øyne.

Anonymkode: afa63...4ee

Logisk! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Apocalypte skrev:

Hva er poenget med at helsepersonell skal utsettes for din smitte når du bare har milde symptomer?

Om man har milde eller kraftige symptomer når man er Corona smittet har ikke noe å si, man smitter like mye. Mine "milde" symptomer har gjort at jeg ikke har orket å gjort noe annet enn å ligge i sengen eller på sofaen. Bare jeg skal ta meg en dusj eller støvsuge gulv er jeg helt utmattet etterpå, med tørrhoste som gjør meg mer sliten. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

I USA betaler de for tester selv.

Anonymkode: a2d5e...021

• Liker 3
Skrevet

Merkelig nok får ikke politiet i Norge testet seg, så nå er visst tusen politifolk satt i karantene. Hva er det som holder igjen testingen?

AnonymBruker
Skrevet

Bra med kjendiser som tar ansvar. Jeg synes det er skummelt med kjendiser som Elon Musk (Teslas adm.dir.) som bagatelliserer Covid-19, primært pga. selviske økonomiske motiver.

Elon Musk says ‘coronavirus panic is dumb’ as other Silicon Valley execs tell workers to stay home

Elon Musk reportedly told SpaceX employees they have a much higher chance of dying in a car crash than from the coronavirus

Anonymkode: a00ee...d67

Skrevet

Penger og status styrer verden. All verdens jævelskap viser seg samtidig akkurat nå, og det er kvalmende, skummelt og deprimerende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 17.3.2020 den 13.41, AnonymBruker skrev:

I USA betaler de for tester selv.

Anonymkode: a2d5e...021

Tom Hanks og kona var i Australia da de ble testet, da.. 
Men ja... I Usa er det gjerne sånn at om du har penger, får du fordeler

Anonymkode: e7000...576

• Liker 2
  • Opprett ny...