Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler mange kvinner ikke vil innrømme dette. Er det et veldig sårt punkt for mange? Det er rett og slett ikke lov å like seg selv. 

Anonymkode: 6db98...aa1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Joda det er lov 😊 Det bare gjelder alt for få dessverre 

Anonymkode: 6077d...b24

Skrevet

Fordi at det er janteloven som gjelder i Norge. Det er fy fy å tro at en er "bedre" enn andre eller skryte av seg selv. 

Skjønner ikke hvorfor jeg fikk med denne underteksten🤷‍♀️

På 29.2.2020 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Tråden starter med: ting du ikke visste. 

Det var i utgangspunktet ment å være humoristisk, men enten er jeg rasist, eller så er mannen min rar. 

Jeg har ikke noe imot to middager eller hårene. Det handlet for meg om at det var nytt og at jeg ikke kjente til disse tingene. 

Å spise med fingrene er vanlig i mange land. Ikke bare afrikanske land. For meg var det nytt og uvant, men det gjør meg ikke noe. 

Nå lar jeg tråden fortsette uten meg.

Anonymkode: 55204...047

Men hvis andre bli usikre av at jeg har et godt selvbilde, så ligger jo problemet hos dem. 

Skrevet

Det er selvfølgelig lov å synes man selv er fin og å være fornøyd med seg selv - men man må nesten oppføre seg som folk likevel for at man ikke skal bli usmakelig 😀

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart det er lov. Syns bare det er fint om andre syns selv de er pene. Men jeg syns ikke det er så sjarmerende om man sitter å snakker om seg selv og skryter av hvor pen man er (det er det vell ingen som gjør) og legger ut bilder og videoer på instagram der det står "yaaas girl", "go girl", "babe du er så pen", "se på meg så vakker jeg er" osv.

Jeg syns det er kleint. Jeg er helt med på kjærlighet og omsorg for seg selv. Hver dag smiler jeg til meg selv i speilet og tenker at jeg ser ok ut i dag. Noen dager klarer jeg det ikke men jeg prøver. Og det er nok for meg, som har hata mitt eget utseende siden jeg var barn. Å si til andre at jeg syns jeg er pen og legge ut bilder av meg med tittel "se så vakker og nydelig jeg er", det skjer ikke. Hva jeg tenker om meg selv holder jeg for meg selv også. Liker ikke meg selv bedre fordi influencere digger seg selv på instagram for å si det sånn. 

Anonymkode: e45f5...6d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange av de som samtidig føler at de må snakke andre ned. 

Anonymkode: 6ac4c...f33

AnonymBruker
Skrevet

Janteloven.

Norge er kjedelig sånn.

Anonymkode: 4ec26...49b

Skrevet

Helt greit å synes en selv er fin, det som ikke er greit er å synes det er veldig viktig å være fin... at noen er fin bringer ikke verden fremover akkurat!

AnonymBruker
Skrevet

Tingen med dette er at veeeeldig mange lar dette gå til hodet på seg og blir høye på pæra som følge. Få er modne og voksne nok til å forholde seg til slikt på en rasjonell og overveid måte.

Anonymkode: bb6f3...ae5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med eget utseende, og har en veldig selvsikker fremtoning. Men jeg poster ikke bilder av meg selv i SoMe, eller forteller folk uoppfordret at jeg liker mitt eget speilbilde. De tingene har ikke nødvendigvis korrelasjon, min erfaring er snarere at de som poster mest bilder er mest usikre. Og jo mindre klær, jo mindre selvtillit.

Jeg tar derimot imot komplimenter med et ektefølt takk, fordi jeg vet de stemmer, i stedet for å fjåse det bort eller bli ukomfortabel. Jeg fisker ikke etter komplimenter heller, jeg trenger de ikke for å være fornøyd. :)

Får innimellom kommentarer på at jeg er så selvsikker og folk snur seg etter meg på byen. :) Bruker utseendet mitt bevisst, og det gir meg f.eks fordeler i jobben, men jeg er ikke forfengelig.

Er fullstendig klar over at dette ikke varer evig, men jeg har mange evner og en god personlighet, så jeg skal nok klare meg når utseendet falmer. :)

Anonymkode: 18b40...87d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor det- jeg er veldig glad i eget utseende selv. Men det blir bare ekstremt pinlig og uintelligent når man stadig smører egen selvdigging ut i sosiale medier som fks Helene Drage gjør.

Anonymkode: 94b0d...50e

• Liker 2
Skrevet

Det er flott at folk er fornøyd med seg selv, men litt usjarmerende å vise det for tydelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...