Gå til innhold

Mange skrøpelige og eldre folk på butikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte dessverre på butikken i går, og forventet å være omtrent den eneste som handlet. Men slik var det ikke. Var ganske mye folk, og særlig mange eldre og endel andre folk som så litt skrøpelige ut.

Var det bare tilfeldig at det var slik, eller skjønner ikke risikogruppene at hele landet står på pause av hensyn til deres helse?

Er det andre som har samme inntrykk av stuasjonen som det jeg har?

Anonymkode: 27bdf...e47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal de eldre og skrøpelige ikke få mat, da?

Anonymkode: db020...3be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har vel ikke noe valg da. Den yngre generasjonen i Norge nå bryr seg ikke om å hjelpe de eldre, de bryr seg bare om Instagram og dataspill. Trist...

Anonymkode: 5f90f...948

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, men det var jo omtrent bare de som var på butikken, så da begynner man jo å lure litt..

Anonymkode: 27bdf...e47

AnonymBruker
Skrevet

Eldre følger rådene de får fra nyhetene på NRK, ikke SoMe. De tar forholdsreglene de blir anbefalt og blir ikke hysteriske fordi noe har delt tull, løgn, feilinformasjon, kunnskapsløshet og møl på Facebook.

Anonymkode: 2652d...65b

• Liker 1
Skrevet

I situasjonen som pågår nå, er det mange som merker virkningene. Veldig mange av disse, er ikke de man hører mest fra i tider hvor andre grupper ikke kvier seg for å snakke mye og høyt om hvordan livet deres påvirkes. Mange som ellers mottar praktisk bistand i tider som denne, enten fra det offentlige eller fra nettverk, må finne seg i at tjenestene deres, som de ellers er så avhengige av, forsvinner, på grunn av at det ikke blir sett på som kritisk nok, og grunnet omdisponering av personale/ressurser til andre oppgaver. 

Jeg tenker sannsynligheten er stor for at disse som du så, kan være i denne gruppen. Som ellers mottar hjelp til nødvendige ærender, men som av ulike grunner nå må organisere seg selv, på den måten de klarer. Husk at konsekvensene til et presset helse- og omsorgstilbud o.l. går nedover til brukerne nå, og ikke nødvendigvis oppover. Jeg veit for eksempel om noen som må dra på butikken mange ganger for å få med seg alt hjem nå for tida. På grunn av fysiske begrensninger ved bæring. 

• Liker 1
  • Opprett ny...