Gå til innhold

kan man velge hvor man er i karantene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min kommer snart hjem fra et 4 måneders opphold i utlandet, og gitt at han faktisk kommer seg hjem, så må han jo da i karantene i to uker. Vi ønsker selvsagt at han skal være i karantene hos meg, som bor alene, har hjemmekontor og kan være i karantene sammen med ham. Han bor i kollektiv, så det er bedre at han er hos meg, men spørsmålet mitt er:

er man pålagt å være i karantene på adressen man er registrert på?

Anonymkode: d647b...dcf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Opphold deg på folkeregistrert adresse. 

Anonymkode: 520b0...c66

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere bor i samme kommune, antar jeg at det er greit og aller mest fornuftig at han er i karantene hos deg.

Anonymkode: 43af3...d57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Fra et smittevernhensyn er det jo helt idiotisk å potensielt smitte fem andre, enn å potensielt kun smitte én?

Anonymkode: 43af3...d57

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I kommunen jeg bor kan man dra på hytta om man også er folkeregistrert i samme kommune, men ikke om man har adresse i en annen. Det er begrunnet med antall mennesker kommunens helsevesen er forventet å kunne behandle.

Anonymkode: 7d48f...f29

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

har du noe grunnlag for å si det? er det reglene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hundejente skrev:

Reglene er at man skal oppholde seg i folkeregistrert kommune. Utover det kan du bo hvor du vil.

Anonymkode: 6431c...15c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hundejente skrev:

Tipper denne anonyme bare misforsto hovedinnlegget..

Anonymkode: 5e4a6...bef

• Liker 1
Skrevet

klarte å finne fram nå reglene er "oppholde seg i eget hjem eller annet egnet sted" (og da sikkert i egen kommune, selv om det ikke sto nevnt). så da bør det jo være helt greit at han bor hos meg (vi bor i samme kommune)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Hundejente skrev:

klarte å finne fram nå reglene er "oppholde seg i eget hjem eller annet egnet sted" (og da sikkert i egen kommune, selv om det ikke sto nevnt). så da bør det jo være helt greit at han bor hos meg (vi bor i samme kommune)

Ja, så lenge dere bor i samme kommune er det helt greit. Tenker at det er lurest også, i og med at du bor alene. 

Anonymkode: 7449e...ad2

• Opprett ny...