Gå til innhold

Håper foreldre og folk ellers gjør opprør etterhvert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min mor som jobber på sykehus.

Anonymkode: b27e9...7c4

Hva er det pasientene under 60 år får som de over 60 år ikke får?

Er din mor helsepersonell på de aktuelle avdelingene?

Anonymkode: 40438...2ea

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du slutte. Du får bli sykemeldt da. Det sitter mange rundt om som er i samme situasjon som deg, om ikke verre. Disse har også barn som skal taes vare på.

Jeg fatter ikke hvordan vi klarte å ha barna hjemme i gamle dager, når en ser hvor hjelpeløse og egosentriske norske foreldre er nå. Vi hadde ikke barnehage og mor var hjemme med barna. Barna dengang trengte ikke aktiviseres, de fant på leke selv.

Anonymkode: 785ef...26c

Da vi hadde barna hjemme i gamle dager, jobbet vi ikke hjemmekontor, og barna var på skolen. 

Anonymkode: b5c3b...2be

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er slitsomt, vi er der selv, men hva mener du man skal gjøre når skolene er rene ynglegården for smitte?

De kan faktisk ikke åpne før det er rimelig trygt. Uansett hvor lang tid det måtte ta.

Anonymkode: 25a3e...63a

Hva mener du ærlig talt her? RImelig trygt er det ikke før vi har en vaksine om et års tid og en god porsjon allerede har vært gjennom viruaset. Dette kommer ikke til å bli rimelig trygt og det er ikke derfor vi holder stengt. Det er ikke så DU skal slippe å bli syk at du skal holde deg hjemme. Det er så du og de rundt deg ikke skal bli syk akkurat nå så vi ikke overbelaster helsevesenet. Tror du vi kan sitte sånn som dette fram til en gang neste år? Haha, noen må få litt perspektiv her. Hverdagen må tilbake til normalt innen april, De økonomiske konsekvensene av dette våset er mye større enn det at mange blir syke

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Majott skrev:

Da får du ta sykemelding og bli frisk fra stress etterpå. Da er du fortsatt en av de heldige!

Det er ikke stress som er min sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, poli10 skrev:

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/advarer-mot-uante-konsekvenser-av-ekstreme-koronatiltak-1.1682286

Det er ingen grunn til at vi skal holdes inne. Jeg sier ikke at man skal bryte påleggene, det kan straffes med bøter og fengsel, men fra medisinsk hold er det ingen grunn. WHO hadde tross alt en konferanse om epidemier senest i fjor, og det ble aldri snakk om karantene i dette omfanget. Her har verden latt seg styre av hva Kina gjør, og siden når har vi hørt på Kina når det gjelder behandling av mennesker? Dette er utelukkende et politisk grep for at regjeringen skal føle at de har ryggen fri.

Folk må også innse forskjellen på hva det betyr å bli smittet og det å dø. Man blir tross alt smittet av sykdommer hele tiden. Influensa og luftveisinfeksjoner er allerede dødelig for kronisk syke (diabetikere, astmatikere osv) og eldre, det har det vært de siste 50 årene også, men folk later til å "glemme" dette. Immunitet bygges opp på to måter, enten ved vaksine eller ved at over 60% av befolkningen er smittet. Mtp at dødsraten for alle friske under 70 er lav, så vil det ikke være et stort problem at 60% av befolkningen smittes. I og med at vi har valgt å outsource alt til utlandet og ikke har noe egen medisinproduksjon i landet, ikke noe produksjon av smittevernsprodukter eller noe som kan hjelpe oss i slike kriser, ja da må vi faktisk bare ligge i sengen vi har redd. Det hjelper ikke å ha ni tusen milliarder på bok når det ikke finnes et marked å bruke dem på.

TLDR: Hør på forskere, ikke politikere og sykepleiere.

Du har ikke fått med deg at også England, som til å begynne med lot smitten spres, nå også har gjort strenge tiltak. Nettopp for å forhindre en massedød!

Anonymkode: 8f33a...cf8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel. Da har du vel en alvorlig psykisk sykdom? Altså om du ikke takler å være sammen med barn og mann i noen uker?

Endret av Majott
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så gå til legen og få en sykemelding med den/de sykdommene du HAR som grunnlag da. Du må jo ta vare på deg selv, og det er mye bedre for alle at du blir sykemeldt om du har det så tungt, enn om du blir utbrent og går til grunne. Men denne dugnaden med hjemmekontor og hjemmeskoler må fortsette, og kommer til å fortsette en god stund fremover. 

Anonymkode: 1c999...146

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er rett og slett skremmende å se på hvor styrt folk er av media, og hvor kommer informasjonen fra?

"It is one of the most important aspects of our media system, and yet hardly known to the public: most of the international news coverage in Western media is provided by only three global news agencies based in New York, London and Paris."
https://swprs.org/the-propaganda-multiplier/?fbclid=IwAR2aqj6KsJfNkzXKWwMXBnMZk6CmesobkS3Woc_eMsDAftTvRJ1WtJ7m5Uc

Bevis på at alle sier nøyaktig det samme:

Anonymkode: 6f8b3...45b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikkje legga lista veldig lavt? Arbeidsgiver bør forstå at du ikkje greie væra lika effektiv nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så gå til legen og få en sykemelding med den/de sykdommene du HAR som grunnlag da. Du må jo ta vare på deg selv, og det er mye bedre for alle at du blir sykemeldt om du har det så tungt, enn om du blir utbrent og går til grunne. Men denne dugnaden med hjemmekontor og hjemmeskoler må fortsette, og kommer til å fortsette en god stund fremover. 

Anonymkode: 1c999...146

Da er det til slutt ingen som får gjort noen ting, verken skolearbeid eller jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, mammahjarte skrev:

Kan du ikkje legga lista veldig lavt? Arbeidsgiver bør forstå at du ikkje greie væra lika effektiv nå. 

Min arbeidsplass forventer lik effektivitet som før, ellers må vi ta ulønnet fri for den prosenten vi ikke yter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, money skrev:

Hva mener du ærlig talt her? RImelig trygt er det ikke før vi har en vaksine om et års tid og en god porsjon allerede har vært gjennom viruaset. Dette kommer ikke til å bli rimelig trygt og det er ikke derfor vi holder stengt. Det er ikke så DU skal slippe å bli syk at du skal holde deg hjemme. Det er så du og de rundt deg ikke skal bli syk akkurat nå så vi ikke overbelaster helsevesenet. Tror du vi kan sitte sånn som dette fram til en gang neste år? Haha, noen må få litt perspektiv her. Hverdagen må tilbake til normalt innen april, De økonomiske konsekvensene av dette våset er mye større enn det at mange blir syke

Jeg mener at det ikke kan være hvor slitsomt det er å passe barna sine som skal være utslagsgivende for hvor lenge skoler og barnehager er stengt. Simple as that :) 

Jeg har tiltro til at de ansvarlige myndigheter og fagekspertisen ser når smittekurven har flatet ut nok til at velte-hele-jævla-helsevesen-faren er over og åpner så fort det er forsvarlig etter det. For ja, det er det eneste som egentlig teller her, at helsevesenet risikerer å gå på dunken hvis mange nok blir syke samtidig. For den enkelte er viruset ikke noen stor fare statistisk sett.

Men jeg savner forståelsen hos enkelte om at ja, dette blir ubehagelig, slitsomt og/eller dyrt for mange en periode. Folk er liksom sjokka over at det koster noe å utføre en kollektiv innsats som er tvingende nødvendig. 

Anonymkode: 25a3e...63a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke noe om familien deres. Har heller ikke lest alle innleggene dine her. Men du skrev at du jobber deg ihjel og syntes det var litt rart (og morsomt) fordi du har skrevet en god del innlegg her inne. Så hvis det var så ille, så hadde du ikke hatt tid til det. Og kanskje ikke brukt alle de små pausene inne på Kg. Så det ble liksom litt ironisk. Har du mann? Avlaster dere ikke hverandre? Kanskje det skulle vært åpnet opp for avlastnings tilbud med begrensinger for antall barn i hver gruppe. Og disse gruppene treftes feks annen hver dag, en halv dag eller noe slikt. Større barn kan kanskje undervises fra skolen via skype etc. Det kunne jo ha lettet litt på situasjonen.

Verden er i en alvorlig situasjon, og vi må gjøre det som kreves av oss for at dette ikke skal bli så langvarig. Jeg bekymrer meg mest over dem som er de svake i samfunnet, barn og voksne som har en vanskelig livssituasjon, økonomi og næringslivet. Det er dem mine tanker går til. Jeg håper så inderlig at den dugnaden som gjøres virker raskt. 

Anonymkode: aa815...4ca

Hvis du hadde lest innleggene mine, hadde du visst at mannen min jobber i helsevesenet, så nei, det er lite avlastning å få. Hvordan jeg velger å bruke de få pausene jeg har når minstemann faktisk sitter stille, har ikke du noe med. 

Vi har blitt frarådet å la grupper av barn som møtes, noe du hadde visst hvis du hadde fulgt med litt i media. Poenget er jo nettopp at alle skal holde seg hjemme og ha minst mulig kontakt med andre for å begrense smittespredningen. Viruset er svært smittsomt, så å møtes en halv dag eller annenhver dag hjelper ikke. Dine forslag fører til smittespredning. 

Anonymkode: 34e11...457

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde lest innleggene mine, hadde du visst at mannen min jobber i helsevesenet, så nei, det er lite avlastning å få. Hvordan jeg velger å bruke de få pausene jeg har når minstemann faktisk sitter stille, har ikke du noe med. 

Vi har blitt frarådet å la grupper av barn som møtes, noe du hadde visst hvis du hadde fulgt med litt i media. Poenget er jo nettopp at alle skal holde seg hjemme og ha minst mulig kontakt med andre for å begrense smittespredningen. Viruset er svært smittsomt, så å møtes en halv dag eller annenhver dag hjelper ikke. Dine forslag fører til smittespredning. 

Det var da voldsomt! Jeg ga deg nå bare en forklaring på hvorfor jeg syntes det var litt morsomt å lese dine ord «jobber meg ihjel» samtidig som du bruker tid på KG. Jeg har også kommet med noen gode tips og råd om hvordan du (og andre) kan gjøre dagene noe lettere. Jeg har heller ikke sagt et ord om at barn sånn uten videre skal møtes. Her er det snakk om en mulig langvarig situasjon med stengte skoler og barnehager. Det jeg tenkte er at myndighetene kanskje skulle åpnet opp for at små grupper på noen få friske barn innimellom kunne møtes. På sikt!! Det er jo allerede slikt tilbud for noen barn! Jeg følger svært godt med i media skal jeg fortelle deg og er godt oppdatert på dette. Følger opp alle råd som er gitt. 

Anonymkode: aa815...4ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, mammahjarte skrev:

Hadde jeg hatt jobb, barn eller andre å sosialisere med, hadde alt gått fint. I tillegg er jeg ganske isolert, pga andre omstendigheter også.

Anonymkode: e0b1a...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ta dere sammen! Les artiklene på nettet om pasienter som har hatt korona - hvilke forferdelige dager de har hatt. Ta innover dere at vi nå har nesten 100 innlagte. Sykehusene har begynt å prioritere de under 60 år.

Dette er løgn.

Ærlig talt alle sammen, ikke begynn å dikt opp ting for å fyre opp under panikken til folk...

Anonymkode: 0b831...1b0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er FHI sin jobb å gjøre risikovurderinger og opplyse befolkningen, og som sagt har de selvsagt høyere kompetanse enn meg på dette. Men sannelig er det mange eksperter i denne tråden!

Du kan legge bort sarkasmen. Jeg har aldri sagt at jeg er imot tiltakene som er satt inn. Men jeg HAR sagt at jeg har en umulig total arbeidsbyrde siden det forventes at jeg skal yte fullt både hjemme og på jobb og timeregnskapet går ikke opp. Jeg har også en mann som jobber i helsevesenet, og som står i førstelinje for å behandle corona-pasienter, noe som ikke bare innebærer at jeg ikke har noen å dele omsorgsansvaret med, men som også fører til at mine barn er mer utsatt for smitte enn de aller fleste. Jeg kan bare prise meg lykkelig for at de ikke har astma eller immunsvikt. 

Det MÅ være lov å si at det er overveldende å plutselig skulle være lærer og barnehagelærer samtidig som man skal utføre sin egen jobb også, uten at det betyr at jeg ikke «er med og drar lasset» eller ikke «skjønner» hva en PANDEMI er. For tro meg - jeg trekker absolutt min del av lasset (se over), og det skjønner jeg. Men klart... Jeg kan jo bare kjøre på til jeg bryter sammen og blir så syk at jeg ikke kan ta meg av ungene. Det eneste som skjer da, er at sykehuset blir en overlege fattigere på et tidspunkt hvor de desperat trenger alle overlegene de kan få, for barna vil gå foran sykehuset og de corona-syke. Derfor blir jobben min nedprioritert de nærmeste ukene/månedene. 

Men, sånn er det for alle! Jeg er alenemor med to barn, skal fjernundervise elever, følge opp hjemmeskole og aktivisere en med ADHD. Det er mye for alle. Det er unntakstilstand. Sånn må det bare bli en periode. Det er slitsomt for alle! Det er ingen konkurranse. 

Anonymkode: 54fd1...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 17.3.2020 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Jeg tar ut sykmelding hvis jeg må jobbe fullt hjemmefra, undervise tre barn og ha ett barnehagebarn i hælene. Det kommer ikke til å gå i lengden. 

Og jeg, som er synepleier tar ut sykemelding om jeg må pleie deg og det ufattelige egoet ditt......! 

Altså, det var satt på spissen, men å måtte høre på at du sliter med å ha barna dine på hjemmeskole og jobbe over en periode, mens andre kjemper for livet... Det orker jeg bare ikke!! 

Du har selv valgt å få barn... Ingen har valgt å bli syke.... Vi som jobber i helsevesenet har også barn som er hjemme fra skole og bhg, vi går også med en konstant frykt for å smitte de vi omgås da vi heletiden jobber med Covid-19 rundt ørene. Vi jobber med overbelegg av pasienter, mange ekstremt syke, vi jobber mange og lange vakter i ekstremt tempo, og kanskje med mange vikarer på arbeidsplassen fordi mange er i karantene.... Og atpåtil går vi i fullt smittevernutstyr...... 

Så beklager, men du er ikke den som sliter mest i denne krisen..... 

Anonymkode: 33fac...822

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...