Gå til innhold

Håper foreldre og folk ellers gjør opprør etterhvert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det smittet ikke like lett.

Anonymkode: 11c65...f3b

jeg tror ikke dette varer voldsomt lenge, tror det blir maks til påske.

MEN: Jeg er oppriktig sjokkert over hvor dårlig mange takler dette her, som ikke har vart en halv uke en gang!! Jeg blir flau på deres vegne. Og nå snakker jeg ikke om noen som har hjemmekontor og er kronisk syk og har tre barn under 5 hjemme. Men vanlige familier (med hvert sitt å stri med) som sutrer, går opp veggene, truer og banner. Makan!!! 

Anonymkode: bc22d...585

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjå dokumentar på NRK om viruset. Den hetter koronaviruset kaoset i Wuhan. Vi er inne i ein global pandemi. Det er svært alvorlig, ting er ikkje normalt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på om ingen forstår at barnehager er enorme smittepøler? Selv om barna ikke blir særlig syke, så er de faktisk smittebærere lell. Og disse barna tar med seg smitten hjem til mamma, pappa og Jan som har astma. Mamma jobber kanskje som sykepleier, pappa kanskje som lege? 

Når dette skjer i alle barnehager etterhvert, hva da med helsepersonalet vårt? Hva med personalet som i barnehagen som stadig blir syk og det etterhvert er manko på folk som kan jobbe i barnehagene? 

HVA SKJER DA MON TRO? TENKER FOLK OVERHODET PÅ DETTE?

Anonymkode: 7bd23...fe4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at du vet mer enn de fleste. Da kan du jo lage en egen pandemitråd og fortelle alle hvordan det fungerer. Kanskje flere får opp øynene for hvor alvorlig det kan bli/er da. 

Anonymkode: 54fd1...289

Det er FHI sin jobb å gjøre risikovurderinger og opplyse befolkningen, og som sagt har de selvsagt høyere kompetanse enn meg på dette. Men sannelig er det mange eksperter i denne tråden!

Du kan legge bort sarkasmen. Jeg har aldri sagt at jeg er imot tiltakene som er satt inn. Men jeg HAR sagt at jeg har en umulig total arbeidsbyrde siden det forventes at jeg skal yte fullt både hjemme og på jobb og timeregnskapet går ikke opp. Jeg har også en mann som jobber i helsevesenet, og som står i førstelinje for å behandle corona-pasienter, noe som ikke bare innebærer at jeg ikke har noen å dele omsorgsansvaret med, men som også fører til at mine barn er mer utsatt for smitte enn de aller fleste. Jeg kan bare prise meg lykkelig for at de ikke har astma eller immunsvikt. 

Det MÅ være lov å si at det er overveldende å plutselig skulle være lærer og barnehagelærer samtidig som man skal utføre sin egen jobb også, uten at det betyr at jeg ikke «er med og drar lasset» eller ikke «skjønner» hva en PANDEMI er. For tro meg - jeg trekker absolutt min del av lasset (se over), og det skjønner jeg. Men klart... Jeg kan jo bare kjøre på til jeg bryter sammen og blir så syk at jeg ikke kan ta meg av ungene. Det eneste som skjer da, er at sykehuset blir en overlege fattigere på et tidspunkt hvor de desperat trenger alle overlegene de kan få, for barna vil gå foran sykehuset og de corona-syke. Derfor blir jobben min nedprioritert de nærmeste ukene/månedene. 

Anonymkode: 34e11...457

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ligger syk (ikke korona, tror jeg), men jeg er heller ikke den som klager over at jeg jobber meg ihjel her inne. Det er det du som skriver. For meg virker det som om du (og sikkert flere andre her inne) overdriver littegranne. Blir litt feil å bruke ord som jeg jobber meg ihjel når du har tid til å ta ofte pauser midt på dagen. Skolene har faktisk bare vært stengt siden torsdag. Forstår at det er tøft å være alenemor, men kanskje det er ting du kan gjøre for at dagene skal bli litt mindre slitsomme? En luftetur midt på dagen. Har du bil kan dere kanskje variere med å kjøre en tur. Vær kreativ.

Anonymkode: aa815...4ca

Jeg gjør alle disse tingene allerede.

Og dette vil sannsynligvis bli langvarig. Godt mulig fram til sommerferien, kanskje enda lengre. Jeg har selvsagt ikke jobbet meg ihjel bare fra torsdag og frem til nå, men vi må ha et opplegg og en arbeidsbelastning vi kan klare å leve med over tid. Ellers blir følgen, som jeg skrev i innlegget over, en mamma som blir så syk at hun ikke kan ta seg av ungene sine, og en overlege som må være hjemme for å ta seg av nevnte barn i stedet for å jobbe på sykehuset. Hvis småbarn + full jobb + hjemmeundervisning av skolebarn hadde vært en ok arbeidsbelastning og plan A, hadde det ikke eksistert skoler og barnehager i utgangspunktet, men det gjør det altså! Nettopp fordi disse tingene er vanskelige å kombinere. 

Du tror jeg overdriver, men du vet ikke noe om familien vår og livet vårt, så det har ikke du noe grunnlag for å si noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at en million nordmenn forventes å bli smitta så er det ganske alvorlig. Ikke svartedauden enda men vi skal da heller ikke tilrettelegge for at det kan bli det!

Anonymkode: 15a68...483

Så skal hele landet være i karantene i månedsvis, hva når sesonginfluensaen kommer og rundene med oppkastsyke osv ?

Anonymkode: 1d70c...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette vil sannsynligvis bli langvarig. Godt mulig fram til sommerferien, kanskje enda lengre. Jeg har selvsagt ikke jobbet meg ihjel bare fra torsdag og frem til nå, men vi må ha et opplegg og en arbeidsbelastning vi kan klare å leve med over tid. Ellers blir følgen, som jeg skrev i innlegget over, en mamma som blir så syk at hun ikke kan ta seg av ungene sine, og en overlege som må være hjemme for å ta seg av nevnte barn i stedet for å jobbe på sykehuset. Hvis småbarn + full jobb + hjemmeundervisning av skolebarn hadde vært en ok arbeidsbelastning og plan A, hadde det ikke eksistert skoler og barnehager i utgangspunktet, men det gjør det altså! Nettopp fordi disse tingene er vanskelige å kombinere. 

Du tror jeg overdriver, men du vet ikke noe om familien vår og livet vårt, så det har ikke du noe grunnlag for å si noe om. 

Og din mann, overlegen, har selvsagt undersøkt om dere kan få plass til barna i det opplegget som er åpent for barn av foreldre i samfunnskritiske funksjoner?

Hvis han ikke har det, så bør han kanskje gjøre det.

Anonymkode: 40438...2ea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det faktisk veldig irriterende når fysioterapi og annen behandling som barnet er avhengig av, blir stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så skal hele landet være i karantene i månedsvis, hva når sesonginfluensaen kommer og rundene med oppkastsyke osv ?

De vanlige influensaene har en vaksine mot. Omgangssyke er heller ikke farlig.

Anonymkode: 785ef...26c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om ingen forstår at barnehager er enorme smittepøler? Selv om barna ikke blir særlig syke, så er de faktisk smittebærere lell. Og disse barna tar med seg smitten hjem til mamma, pappa og Jan som har astma. Mamma jobber kanskje som sykepleier, pappa kanskje som lege? 

Når dette skjer i alle barnehager etterhvert, hva da med helsepersonalet vårt? Hva med personalet som i barnehagen som stadig blir syk og det etterhvert er manko på folk som kan jobbe i barnehagene? 

HVA SKJER DA MON TRO? TENKER FOLK OVERHODET PÅ DETTE?

Anonymkode: 7bd23...fe4

Ro deg ned. Dessuten tar du feil. Det er mulig at barn KAN være smittebærere, men det vet man ikke.

Anonymkode: 63373...da3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ro deg ned. Dessuten tar du feil. Det er mulig at barn KAN være smittebærere, men det vet man ikke.

Anonymkode: 63373...da3

Barn som får viruset smitte andre, det veit vi. Dei blir vanligvis ikkje så syke av viruset. Barn er smittebomber.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er det faktisk veldig irriterende når fysioterapi og annen behandling som barnet er avhengig av, blir stoppet.

Irritasjon overlever du.

Anonymkode: 8b178...962

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og din mann, overlegen, har selvsagt undersøkt om dere kan få plass til barna i det opplegget som er åpent for barn av foreldre i samfunnskritiske funksjoner?

Selvfølgelig har han gjort det. Barnehager og skoler er kun åpne for barn som har TO foreldre med samfunnskritiske stillinger.

Anonymkode: 7d696...c48

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vi selvsagt gjort. Begge foreldre må ha samfunnskritiske jobber for å få barnepass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta dere sammen! Les artiklene på nettet om pasienter som har hatt korona - hvilke forferdelige dager de har hatt. Ta innover dere at vi nå har nesten 100 innlagte. Sykehusene har begynt å prioritere de under 60 år. Smitten sprer seg fort, vi har ingen vaksine eller kur - dessuten vet vi enormt lite om viruset. Regjeringen hadde ikke brukt milliarder og stengt ned hele Norge hvis dette ikke var alvorlig. Jeg er selv i risikogruppen, og kjenner flere som er det. Vi er redde, vi kan dø hvis vi blir syk. Dette er ingenting å tulle med! Ta dere sammen og knip igjen disse dagene dere må være med DERES EGNE BARN hjemme. Dessutten har Norge vært såå sjenerøs og gikk så mye penger til permisjon og dagpenger så det IKKE SKAL gå utover dere økonomisk. Smitten vil bare fortsette å spre seg, hvis man ikke gjør noe. Hold dere hjemme, sett pris på familien deres, barna deres. Prøv å gjør noe.

Anonymkode: b27e9...7c4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På grunn av "sånne som meg" som holder seg til de retningslinjene som myndighetene kommer med, så får vi begrenset smitten. Jeg forstår at du leser mye konspirasjonsteorier, og det er beklagelig. Det er ikke snakk om noe autoritært regime, det skjønner alle. Vi står ovenfor en PANDEMI og man vet at ved å stenge skoler/bhg en periode, så får man flatet ut smitten. At du velger å ikke følge myndighetenes beslutninger får være opp til deg, men det viser bare hvor lite du har satt seg inn i hva dette egentlig er. 

Anonymkode: 54fd1...289

Er det muligå diskutere mindre saklig? Konspirasjonsteorier? Gud jeg hater KG. For et svart hull med bedrevitende kjerringer. 

Anonymkode: 7d696...c48

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke noe om familien deres. Har heller ikke lest alle innleggene dine her. Men du skrev at du jobber deg ihjel og syntes det var litt rart (og morsomt) fordi du har skrevet en god del innlegg her inne. Så hvis det var så ille, så hadde du ikke hatt tid til det. Og kanskje ikke brukt alle de små pausene inne på Kg. Så det ble liksom litt ironisk. Har du mann? Avlaster dere ikke hverandre? Kanskje det skulle vært åpnet opp for avlastnings tilbud med begrensinger for antall barn i hver gruppe. Og disse gruppene treftes feks annen hver dag, en halv dag eller noe slikt. Større barn kan kanskje undervises fra skolen via skype etc. Det kunne jo ha lettet litt på situasjonen.

Verden er i en alvorlig situasjon, og vi må gjøre det som kreves av oss for at dette ikke skal bli så langvarig. Jeg bekymrer meg mest over dem som er de svake i samfunnet, barn og voksne som har en vanskelig livssituasjon, økonomi og næringslivet. Det er dem mine tanker går til. Jeg håper så inderlig at den dugnaden som gjøres virker raskt. 

Anonymkode: aa815...4ca

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om hva folk tåler. Jeg kommer til å havne i sykmelding hvis slik ordning varer lenge. 

Anonymkode: b5c3b...2be

Da får du ta sykemelding og bli frisk fra stress etterpå. Da er du fortsatt en av de heldige!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta dere sammen! Les artiklene på nettet om pasienter som har hatt korona - hvilke forferdelige dager de har hatt. Ta innover dere at vi nå har nesten 100 innlagte. Sykehusene har begynt å prioritere de under 60 år. Smitten sprer seg fort, vi har ingen vaksine eller kur - dessuten vet vi enormt lite om viruset. Regjeringen hadde ikke brukt milliarder og stengt ned hele Norge hvis dette ikke var alvorlig. Jeg er selv i risikogruppen, og kjenner flere som er det. Vi er redde, vi kan dø hvis vi blir syk. Dette er ingenting å tulle med! Ta dere sammen og knip igjen disse dagene dere må være med DERES EGNE BARN hjemme. Dessutten har Norge vært såå sjenerøs og gikk så mye penger til permisjon og dagpenger så det IKKE SKAL gå utover dere økonomisk. Smitten vil bare fortsette å spre seg, hvis man ikke gjør noe. Hold dere hjemme, sett pris på familien deres, barna deres. Prøv å gjør noe.

Har du lenke som underbygger påstanden din her?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du lenke som underbygger påstanden din her?

Min mor som jobber på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...