Gå til innhold

Håper foreldre og folk ellers gjør opprør etterhvert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå venter jeg faktisk bare på at noen skal foreslå at vi tar livet av alle i de utsatte gruppene.

For da trenger vi ikke bry oss mer om viruset. Da kan alt gå tilbake til normalen igjen, og samfunnet har jo spart masse penger på medisiner og pleie og omsorg til dem som var i de utsatte gruppene.

Anonymkode: 40438...2ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter mindre enn 1 uke mener du selv at er du på nivået for å utvikle psykisk sykdom?

Om ingen av dere er i isolasjon så bør dere faktisk prioritere å gå en tur hver kveld for å lufte både hodet og kroppene, både barn og voksne.

Nei. Jeg har ikke snakket om noe psykisk sykdom. Jeg snakket om overbelastning på min kropp når jeg allerede har to kroniske sykdommer. Til tross for det har jeg valgt å bite tennene sammen og jobbe fullt. Men jeg har ikke helse til å jobbe fullt hjemme samtidig som jeg underviser og tar meg av barnehagebarn med spesielle behov i flere måneder. 

Anonymkode: b5c3b...2be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du forventer at staten skal ta seg av ungene dine så du ikke blir utslitt? Fader ikke rart det ikke skal så mye til før landet kollapser. Alle skal bare ha,men få vil bidra. 

Anonymkode: a8476...901

Nei, men jeg har krav på sykmelding når jeg er for syk til å jobbe. Og jeg har bidratt i mange år. Jeg fikk tilbud om både aap og utredning for uføretrygd. Jeg takket nei fordi jeg ønsker å jobbe og bidra til samfunnet. Men jeg har også mine begrensninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er innvilget 6 timer pedagogisk hjelp i uken fordi han har en diagnose og har behov for hjelp. Jeg har ingen kompetanse i dette og vet ikke hvilke tiltak som er hensiktsmessige for ham. Det er jo derfor han får profesjonell hjelp. Selv om det er krise er det ikke slik at alle foreldre plutselig får kompetanse som pedagoger, logopeder, spesiallærere osv. 

Det burde du vite. Vi har ett barn med spesielle behov og egen assistent på skolen. Nå tilpasser vi så godt vi kan og er i dialog med skolen over mail.

Tips: Bruk tiden du har hjemme nå på å bli kjent med barnet ditt og dens behov. Så får du kanskje et innblikk i hverdagen til barnet ditt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde du vite. Vi har ett barn med spesielle behov og egen assistent på skolen. Nå tilpasser vi så godt vi kan og er i dialog med skolen over mail.

Tips: Bruk tiden du har hjemme nå på å bli kjent med barnet ditt og dens behov. Så får du kanskje et innblikk i hverdagen til barnet ditt.

Jeg har jo ikke tid til det når jeg må jobbe full dag og undervise skolebarn på kveldstid. Han går i barnehagen, og PPT er stengt. Så ingen å ha kontakt med her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå venter jeg faktisk bare på at noen skal foreslå at vi tar livet av alle i de utsatte gruppene.

For da trenger vi ikke bry oss mer om viruset. Da kan alt gå tilbake til normalen igjen, og samfunnet har jo spart masse penger på medisiner og pleie og omsorg til dem som var i de utsatte gruppene.

Det hadde jo egentlig ikke vært så dumt...

Men nå er det jo egentlig det viruset hjelper oss med, hvis vi bare slutter å  stritte i mot....

Anonymkode: f3d5f...939

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg har krav på sykmelding når jeg er for syk til å jobbe. Og jeg har bidratt i mange år. Jeg fikk tilbud om både aap og utredning for uføretrygd. Jeg takket nei fordi jeg ønsker å jobbe og bidra til samfunnet. Men jeg har også mine begrensninger. 

Så skaff deg sykemelding da! Verre er det ikke. Vi kan ikke droppe alle tiltak kun fordi du synes det blir for mye. Det er mye for alle! 

Anonymkode: 54fd1...289

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo ikke tid til det når jeg må jobbe full dag og undervise skolebarn på kveldstid. Han går i barnehagen, og PPT er stengt. Så ingen å ha kontakt med her. 

Ta kontakt med skolen og be dem sende deg noe de tenker kan være fint for barnet å jobbe med, eller be dem begrense mengden arbeid på barnet. Det handler om å prøve. Skolen er kun stengt fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med skolen og be dem sende deg noe de tenker kan være fint for barnet å jobbe med, eller be dem begrense mengden arbeid på barnet. Det handler om å prøve. Skolen er kun stengt fysisk. 

Barnet går i barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen tillegger du meg mange meninger jeg ikke har. Mulig du blander meg med noen av dem som er imot tiltakene som er satt inn? Jeg vet selvsagt ikke mer om pandemier enn FHI. Men jeg tror jeg vet mer enn de fleste i denne tråden, ja. 

Anonymkode: 34e11...457

Så flott at du vet mer enn de fleste. Da kan du jo lage en egen pandemitråd og fortelle alle hvordan det fungerer. Kanskje flere får opp øynene for hvor alvorlig det kan bli/er da. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette med skole og barnehage som er stengt blir langvarig, håper jeg foreldre og andre etterhvert nekter å jobbe hjemmefra. Vi kan ikke ha det slik lengre enn frem til påske, mener jeg. 14. April MÅ alt åpnes igjen. Tenk på alt det samfunnsmessige som tar skade av at ting er langvarig stengt.. Vi må tilbake til normalen, og kan ikke la dette viruset stoppe vårt vanlige liv i lang tid. Det er ikke svartedauden dette her, men skjønner at folk vil beskytte dem i risikogruppene. Men et sted må grensen for dette også gå!

Anonymkode: e0b1a...8e4

Jeg skjønner at dette kan tære på, og for mange vil det kunne by på store utfordringer. Men for å kunne gå tilbake til vårt vanlige liv igjen, så må vi alle gjennom en - forhåpentligvis - kort periode med stengte skoler og barnehager. Åpner vi opp for tidlig, så risikerer vi bare at spredningen fortsetter. Og da kan det bli snakk om enda tøffere tak for å få bukt med dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde faktisk ikke vært noe problem, for 99% ville fint ha overlevd denne sykdomen, med milde symptomer.

Problemet er bare at hvis utviklingen får følge sin naturlige kurve kommer helsevesenet til å kollapse rimelig kjapt.

DET er problemet. Viruset er ikke farlig for de fleste, men det er farlig nok og smittsomt nok til at du risikerer å stå alene og hjelpeløs hvis du ringer etter hjelp om tre måneder fordi mannen din har falt om med hjerteinfarkt. 

Hvis ikke det angår oss alle, så veit ikke jeg.

Anonymkode: 25a3e...63a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke det det er snakk om. Jeg har ikke helse til å holde på slik i flere måneder. Da blir jeg sykmeldt. 

Nå må du slutte. Du får bli sykemeldt da. Det sitter mange rundt om som er i samme situasjon som deg, om ikke verre. Disse har også barn som skal taes vare på.

Jeg fatter ikke hvordan vi klarte å ha barna hjemme i gamle dager, når en ser hvor hjelpeløse og egosentriske norske foreldre er nå. Vi hadde ikke barnehage og mor var hjemme med barna. Barna dengang trengte ikke aktiviseres, de fant på leke selv.

Anonymkode: 785ef...26c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnet går i barnehagen. 

Du kan velge å se på det som et problem hele døgnet eller du kan prøve å snu det, og finne noen løsninger som kan fungere for dere denne perioden. Har selv et barn med ADHD, det handler om å finne en midlertidig løsning for at det skal fungere i denne perioden. Ikke sette seg ned og kunde problem på problem. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jo egentlig ikke vært så dumt...

Men nå er det jo egentlig det viruset hjelper oss med, hvis vi bare slutter å  stritte i mot....

Viruset er mye mer "hjelpsomt" enn som så. Konsekvensene for helsevesen og samfunnsstruktur vil bli enorme hvis vi får tusenvis av intensivpasienter over en kort periode. 

Folk ass....

Anonymkode: 25a3e...63a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette med skole og barnehage som er stengt blir langvarig, håper jeg foreldre og andre etterhvert nekter å jobbe hjemmefra. Vi kan ikke ha det slik lengre enn frem til påske, mener jeg. 14. April MÅ alt åpnes igjen. Tenk på alt det samfunnsmessige som tar skade av at ting er langvarig stengt.. Vi må tilbake til normalen, og kan ikke la dette viruset stoppe vårt vanlige liv i lang tid. Det er ikke svartedauden dette her, men skjønner at folk vil beskytte dem i risikogruppene. Men et sted må grensen for dette også gå!

Anonymkode: e0b1a...8e4

Får håpe det ikke er du som har underliggende leukemi eller barn med astma etc da...

Anonymkode: a4e59...c70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Da må du fremlegge det som «jeg tror» eller «jeg mener», ikke som fakta. Når du sier: «Det skader mer enn det gagner» bør du jo underbygge det med faktiske argumenter. Derfor antok jeg at du har regnet på og laget estimater til hvilken tilnærming til dette viruset som gjør minst skade på mennesker og økonomi totalt sett.

Anonymkode: a82f4...59d

Har aldri brukt ordet fakta noen steder. At du antar at det er estimater og analytiske kalkyler, kan jeg lite for. 

En ting kan jeg garantere, at dette blir krise, enten man dør av det eller finansielt. Uten at jeg har regnet noe på det. Det er fakta, uansett hvordan man vrir og vender på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opprør hjelpe vel ikke, men er SÅ enig! Den situasjonen vi sitter i nå er så EKSTREMT ødeleggende for samfunnet, at jeg tror virkelig ikke noen har skjønt konsekvensen!

Ja denne sykdomen har noen høyere dødsrate enn vanlig influensa, men ikke mye. De aller aller fleste som dør er eldre mennesker eller folk med underliggende alvorlig sykdom. Mange av disse lever allerede på "lån tid" og for samfunnet er det ikek krise at disse dør... Det er faktisk MYE verre at unge frikse mennesker nå mister jobben og hele livet sitt. Psykisk syke får det enda vannskeligere, Barn blir både fysisk og psykisk misshandlet hjemme, noe som vil få konsekvenser mange i årevis fremover. Mange av de foreldrene som i dag prøver å sjonglere full jobb enten hjemmefra eller på jobb, med å ufrivillig lærerstilling, og frustrerte unger kommer til å bli utbrent. Og kreve sykemelding/AAP i mange år fremover.

Lista over konsekvensene er så lang, at sett i ett samfunnsøkonomisk perspektiv ville det vært MYE mer lønnsomt om vi bare lot viruset brenne ut av seg selv. Sånn er naturen skapt, de sterkeste overlever!!

Hadde ikke media vært så frempå og skremt opp folk, hadde vi knapt merket dette....

Langt fra "bare" de eldre og svake som dør (som man heller selvsagt ikke ønsker) dersom helsesektoren kollapser, både av covid-19 og andre behandlingstrengende tilstander. Man vet i tillegg svært lite om eventuelle senvirkninger hos de som har vært syke.

Og alle dere som sammenligner med influensa - dere er klar over at corona kommer i tillegg, sant? Det er ikke istedenfor influensa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du også, tydeligvis? Men ja, det har jeg. Jeg må ta noen pauser innimellom for å holde meg i gang lengst mulig. 

Anonymkode: 34e11...457

Ja, jeg ligger syk (ikke korona, tror jeg), men jeg er heller ikke den som klager over at jeg jobber meg ihjel her inne. Det er det du som skriver. For meg virker det som om du (og sikkert flere andre her inne) overdriver littegranne. Blir litt feil å bruke ord som jeg jobber meg ihjel når du har tid til å ta ofte pauser midt på dagen. Skolene har faktisk bare vært stengt siden torsdag. Forstår at det er tøft å være alenemor, men kanskje det er ting du kan gjøre for at dagene skal bli litt mindre slitsomme? En luftetur midt på dagen. Har du bil kan dere kanskje variere med å kjøre en tur. Vær kreativ.

Anonymkode: aa815...4ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...