Gå til innhold

Håper foreldre og folk ellers gjør opprør etterhvert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ha barnet i barnehagen eller skolen for å kunne utføre jobben. Jeg må utføre jobben hjemme med dårlig nettforbindelse samtidig som jeg underviser flere barn på forskjellige trinn og tar vare på barnehagebarnet. 

Anonymkode: b5c3b...2be

Enig. Man kan BÅDE tenke at man er heldig i Norge OG mene at det er uforsvarlig å jobbe fullt hjemmefra OG være lærer for flere egne barn OG løpe etter barnehagebarn som krever konstant oppfølging for ikke å skade seg.

Anonymkode: 34e11...457

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

900.000 antas å ha fått svineinfluensaen i 2009.

Anonymkode: e0b1a...8e4

Vi er i mars. Snakkes når desember er omme.

Anonymkode: 11c65...f3b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omsorgspermisjon er vel det mest nærliggende. Men enig. Jeg holder ut nå, fordi jeg prøver å gjøre det beste for studentene mine. Men så fort semesteret er over (første uka i mai) er det slutt. Arbeidspresset er uutholdelig høyt for oss som har (spesielt små) barn og liksom skal ha hjemmekontor samtidig. Jeg har treåring, og to skolebarn som skal følges opp med skolearbeid. Partner kan ikke ta noen dager hjemme, siden han jobber på sykehus. Det går absolutt ikke opp.

Min partner må være på arbeidsplassen hver dag mellom 7 og 16, så jeg er alene med skolearbeidet her hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarer ikke fatte og begripe at noen kan tenke som ts gjør. Det aller aller viktigste er å få slutt på spredningen slik at kurven fantes ut, som de sier. Da MÅ slike tiltak til. Og for å si det litt brutalt - at du sliter med å jobbe hjemmefra med små barn i hus er faktisk en bagatell i det store og det hele. Blir det for mye for deg så kan du snakke med legen og få en sykemelding - men å snakke om å gjøre opprør og sånt- hallo? Vær glad du har en jobb i deg hele tatt. Klapp igjen og gjør så godt du kan for samfunnet, og om det blir for mye så er det faktisk helt greit å få seg en sykemelding. Men skjerpe deg og ikke spy ut sånt som dette, det må du. 

Anonymkode: 1c999...146

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bidrar vi. For øvrig betyr ikke pandemi at alt stenges. Svineinfluensa, fugleinfluensa, sars osv har også vært definert som pandemier, uten at noe som helst stengte ned. 

Tror du må lese deg opp på de virusene! Det var kraftige virus, men smittet ikke like lett! Hadde de virusene smittet like lett som covid-19 hadde det vært noe av det alvorligste verden opplevde! I USA stengte de skolene i tre dager under svineinfluensaen. 32 mennesker døde her til lands. I Taiwan, Japan osv. har smitten flatet ut når de har stengt skolene. Bruk hodet og se lenger enn egen nesetipp! 

Anonymkode: 54fd1...289

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig. Man kan BÅDE tenke at man er heldig i Norge OG mene at det er uforsvarlig å jobbe fullt hjemmefra OG være lærer for flere egne barn OG løpe etter barnehagebarn som krever konstant oppfølging for ikke å skade seg.

Ikke bare snakk om at han ikke må skade seg. Han er under oppfølging grunnet sosiale tilpasningsvansker og bør ha pedagogisk tilbud slik han bruker å få i barnehagen. Dette får han ikke nå slik at han trenger enda mer hjelp når han kommer tilbake i barnehagen, da han havner i bakleksa. Det er heller ikke sunt for ham å være  isolert fra andre barn på hans alder da han trenger å bygge sosial kompetanse. Jeg er ingen pedagog, så kan ikke hjelpe ham med noe 😭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så gå og meld deg frivillig til å utbre denne pandemien mer hvis du ønsker det. Du er jævlig egoistisk nå som rett og slett drit*er I omfanget av dette viruset her. Tror du ikke at menneskene globalt akkurat nå vil at ting skal normaliseres igjen? Bruk hodet ditt. Les internasjonale nyheter. Dette foregår OVERALT.EU er verdens episenter for dette her. Du har ingen anelse om hvor mange som er blitt smittet. Jeg jobber som helsepersonell og dere sitter på et. Sølvfat ekstremt heldige i forhold til de millioner av menneskene som er så utsatt nå for dette og dere greier ikke ha fingeren litt I ræva som alle andre land gjør akkurat nå. Husk at dette har forverret seg siden vinterferien.. Norge vil ikke engang teste hvem som helst. Det er to typer virus vi snakker om her. Det siste du vil som mor like mye som meg er å se at barna dine bønnfaller deg liggende på en syleseng knyttet til en oksygen maske om å overleve. Virus kan mutere seg. Men det vet jo du alt om for du vil jo ut å leve igjen. Vi alle vil det. Jeg risikerer min helse for samfunnet. Og du må virkelig sperre opp øynene dine. Norge er ikke forberedt vi har ikke nok utstyr. Du må tenke klart. Du kjenner mange som kan dø av dette her like mye som emg. Da foreslår jeg at du slutter å være så trangsynt. Se deg rundt. Ta vare på barna dine. Og vær enormt glad for at du sitter på rompa og får alle disse ytelse som er gitt deg. Du ser det bare ikke. For du tar alt det gode for gitt. 

Anonymkode: 0f3f9...2c8

Hvis du tror det å jobbe 100% hjemmefra, undervise flere egne barn og ha passe småbarn som er en konstant fare for seg selv er å «sitte på rompa og få ytelser», så kan jeg forsikre deg om at:

1) jeg sitter IKKE på rompa!!!

2) Jeg mottar ingen ytelser knyttet til dette. Jeg jobber meg bare ihjel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarer ikke fatte og begripe at noen kan tenke som ts gjør. Det aller aller viktigste er å få slutt på spredningen slik at kurven fantes ut, som de sier. Da MÅ slike tiltak til. Og for å si det litt brutalt - at du sliter med å jobbe hjemmefra med små barn i hus er faktisk en bagatell i det store og det hele. Blir det for mye for deg så kan du snakke med legen og få en sykemelding - men å snakke om å gjøre opprør og sånt- hallo? Vær glad du har en jobb i deg hele tatt. Klapp igjen og gjør så godt du kan for samfunnet, og om det blir for mye så er det faktisk helt greit å få seg en sykemelding. Men skjerpe deg og ikke spy ut sånt som dette, det må du. 

Hva skjer hvis alle foreldre tar ut sykmelding samtidig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror det å jobbe 100% hjemmefra, undervise flere egne barn og ha passe småbarn som er en konstant fare for seg selv er å «sitte på rompa og få ytelser», så kan jeg forsikre deg om at:

1) jeg sitter IKKE på rompa!!!

2) Jeg mottar ingen ytelser knyttet til dette. Jeg jobber meg bare ihjel. 

Nettopp.  Jeg mottar heller ingen ytelser bortsett fra ordinær barnetrygd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

900.000 antas å ha fått svineinfluensaen i 2009.

Anonymkode: e0b1a...8e4

Svineinfluensa hadde en R0 på 1,48. Coronaviruset har en estimert R0 på ca 2,2.

Anonymkode: a82f4...59d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min partner må være på arbeidsplassen hver dag mellom 7 og 16, så jeg er alene med skolearbeidet her hjemme. 

Og jeg er alene med to barn som skal ha hjemmeskole, i tillegg til hjemmekontor. Man får til det man får til! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svineinfluensa hadde en R0 på 1,48. Coronaviruset har en estimert R0 på ca 2,2.

Ikke så stor forskjell med andre ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg er alene med to barn som skal ha hjemmeskole, i tillegg til hjemmekontor. Man får til det man får til! 

Helt ærlig: Hadde det bare vært to skolebarn, hadde jeg klart det. Men i tillegg til to skolebarn har jeg også en ekstremt aktiv treåring. Det går ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare snakk om at han ikke må skade seg. Han er under oppfølging grunnet sosiale tilpasningsvansker og bør ha pedagogisk tilbud slik han bruker å få i barnehagen. Dette får han ikke nå slik at han trenger enda mer hjelp når han kommer tilbake i barnehagen, da han havner i bakleksa. Det er heller ikke sunt for ham å være  isolert fra andre barn på hans alder da han trenger å bygge sosial kompetanse. Jeg er ingen pedagog, så kan ikke hjelpe ham med noe 😭

Samme med mitt barnehagebarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva om du og de andre foreldrene som er så fly forbanna for at dere må være med deres egne unger samler dere i et avgrenset område av Norge, så bare sprer man smitte blant dere og ser hvor mange som dør? Uten helsehjelp selvsagt, siden ukontrollert spredning betyr at folk ikke får helsehjelp. Det gjør vel ingenting? Dette er jo ikke svartedauen? 

Anonymkode: c1ad2...a9d

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ærlig: Hadde det bare vært to skolebarn, hadde jeg klart det. Men i tillegg til to skolebarn har jeg også en ekstremt aktiv treåring. Det går ikke. 

Ja, det er kun du som har det utfordrende eller? Et av mine barn har ADHD. Alt går. Det blir hva man gjør det til. Skulle gjerne hatt en aktiv treåring i den perioden her i stedet. Det handler ikke om hvem som har det verst vettu, det handler om å bidra til å stoppe en PANDEMI! Dette er mye større enn deg og meg, og de bagatellproblemene vi har med å være hjemme med barn og ha hjemmekontor i tillegg. Tenk lenger enn egen nesetipp. Dette er ikke en konkurranse. De tiltakene som er satt i gang er nødvendige. Vær glad du bor i et land der du får alt levert på et sølvfat. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva skjer hvis alle foreldre tar ut sykmelding samtidig? 

Hva er sannsynligheten for at det skjer tror du? Jeg har to barn, en i barnehage, en på barneskolen. Mannen min er lege og jobber ekstra for tiden, og jeg jobber fullt hjemme fra med begge ungene her. Det er jo alt annet enn optimalt, men hva skal man gjøre da? Det nytter jo ikke å "gjøre opprør" mot et virus. Dette er eneste måten å bremse utviklingen på. Sånn er det. Man gjør så godt man kan! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan hjelpe ditt eget barn med noe... det er barnet ditt...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er kun du som har det utfordrende eller? Et av mine barn har ADHD. Alt går. Det blir hva man gjør det til. Skulle gjerne hatt en aktiv treåring i den perioden her i stedet. Det handler ikke om hvem som har det verst vettu, det handler om å bidra til å stoppe en PANDEMI! Dette er mye større enn deg og meg, og de bagatellproblemene vi har med å være hjemme med barn og ha hjemmekontor i tillegg. Tenk lenger enn egen nesetipp. Dette er ikke en konkurranse. De tiltakene som er satt i gang er nødvendige. Vær glad du bor i et land der du får alt levert på et sølvfat. 

👏

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er på grunn av sånne som deg man kan ende opp med et autoritært regime. Det er god grunn til å stille spørsmål ved om tiltak som er såpass inngripende som det vi opplever nå er verdt det for å stoppe dette. Vi kan gjøre en god innsats uten at barnehager og skoler skal være stengt i mange flere uker/måneder. Det er ikke bare å «gjøre som du får beskjed om»- vi trenger at man stiller spørsmål ved myndighetenes beslutninger og ikke bare ukritisk følger de. 2 uker er greit, det skjønner alle, men noe særlig over det kan ha enorme konsekvenser som vi ikke aner omfanget av! 

Anonymkode: 7d696...c48

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...