AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Hvis dette med skole og barnehage som er stengt blir langvarig, håper jeg foreldre og andre etterhvert nekter å jobbe hjemmefra. Vi kan ikke ha det slik lengre enn frem til påske, mener jeg. 14. April MÅ alt åpnes igjen. Tenk på alt det samfunnsmessige som tar skade av at ting er langvarig stengt.. Vi må tilbake til normalen, og kan ikke la dette viruset stoppe vårt vanlige liv i lang tid. Det er ikke svartedauden dette her, men skjønner at folk vil beskytte dem i risikogruppene. Men et sted må grensen for dette også gå! Anonymkode: e0b1a...8e4 26
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette med skole og barnehage som er stengt blir langvarig, håper jeg foreldre og andre etterhvert nekter å jobbe hjemmefra. Vi kan ikke ha det slik lengre enn frem til påske, mener jeg. 14. April MÅ alt åpnes igjen. Tenk på alt det samfunnsmessige som tar skade av at ting er langvarig stengt.. Vi må tilbake til normalen, og kan ikke la dette viruset stoppe vårt vanlige liv i lang tid. Det er ikke svartedauden dette her, men skjønner at folk vil beskytte dem i risikogruppene. Men et sted må grensen for dette også gå! Anonymkode: e0b1a...8e4 Jeg tar ut sykmelding hvis jeg må jobbe fullt hjemmefra, undervise tre barn og ha ett barnehagebarn i hælene. Det kommer ikke til å gå i lengden. Anonymkode: b5c3b...2be 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis dette med skole og barnehage som er stengt blir langvarig, håper jeg foreldre og andre etterhvert nekter å jobbe hjemmefra. Vi kan ikke ha det slik lengre enn frem til påske, mener jeg. 14. April MÅ alt åpnes igjen. Tenk på alt det samfunnsmessige som tar skade av at ting er langvarig stengt.. Vi må tilbake til normalen, og kan ikke la dette viruset stoppe vårt vanlige liv i lang tid. Det er ikke svartedauden dette her, men skjønner at folk vil beskytte dem i risikogruppene. Men et sted må grensen for dette også gå! Anonymkode: e0b1a...8e4 Det er bare å begynne å ta rådet om å holde seg inne seriøst. Når de fleste ikke bryr seg, så vil det ta lenger tid før skolene åpner igjen. Anonymkode: 2a49a...548 86
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 17. mars 2020 Om folk hadde begynt å følge reglene, så hadde det ikke vært noe problem. Men ser vel ut som portforbud må innføres før enkelte individer tenker lengre enn nesa rekker! Anonymkode: 73fe5...6dd 83
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette med skole og barnehage som er stengt blir langvarig, håper jeg foreldre og andre etterhvert nekter å jobbe hjemmefra. Vi kan ikke ha det slik lengre enn frem til påske, mener jeg. 14. April MÅ alt åpnes igjen. Tenk på alt det samfunnsmessige som tar skade av at ting er langvarig stengt.. Vi må tilbake til normalen, og kan ikke la dette viruset stoppe vårt vanlige liv i lang tid. Det er ikke svartedauden dette her, men skjønner at folk vil beskytte dem i risikogruppene. Men et sted må grensen for dette også gå! Anonymkode: e0b1a...8e4 Alle er i samme situasjon. Nå må du slutte å bare tenke på deg selv. Et virus forsvinner ikke på et blunk. Jeg har en samboer som er i risikogruppen, han er livredd. så skjerp deg! Anonymkode: 2fe60...72b 90
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å begynne å ta rådet om å holde seg inne seriøst. Når de fleste ikke bryr seg, så vil det ta lenger tid før skolene åpner igjen. Anonymkode: 2a49a...548 Jeg gjør det, men frem til 14.April er smertegrensen. Folk snakker om stengte skoler frem til sommeren.. Anonymkode: e0b1a...8e4 4
Mona123 Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det, men frem til 14.April er smertegrensen. Folk snakker om stengte skoler frem til sommeren.. Anonymkode: e0b1a...8e4 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g7AAKk/bent-hoeie-vurderer-gradvis-aapning-av-skoler?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Hva snakker du om? Hvem sier dette? Det blir jo til og med snakket om gradvis åpning av skolen. 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 Skjønner at det er slitsomt, vi er der selv, men hva mener du man skal gjøre når skolene er rene ynglegården for smitte? De kan faktisk ikke åpne før det er rimelig trygt. Uansett hvor lang tid det måtte ta. Anonymkode: 25a3e...63a 23
Tough cookie Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 Hva hjelper det å gjøre opprør hvis Coronaen herjer rundt? 24
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette med skole og barnehage som er stengt blir langvarig, håper jeg foreldre og andre etterhvert nekter å jobbe hjemmefra. Vi kan ikke ha det slik lengre enn frem til påske, mener jeg. 14. April MÅ alt åpnes igjen. Tenk på alt det samfunnsmessige som tar skade av at ting er langvarig stengt.. Vi må tilbake til normalen, og kan ikke la dette viruset stoppe vårt vanlige liv i lang tid. Det er ikke svartedauden dette her, men skjønner at folk vil beskytte dem i risikogruppene. Men et sted må grensen for dette også gå! Anonymkode: e0b1a...8e4 Hva godt skal et opprør føre til? Ønsker du italienske tilstander med et helsevesen som kneler, og full lockdown og portforbud? Anonymkode: 11c65...f3b 43
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 17. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette med skole og barnehage som er stengt blir langvarig, håper jeg foreldre og andre etterhvert nekter å jobbe hjemmefra. Vi kan ikke ha det slik lengre enn frem til påske, mener jeg. 14. April MÅ alt åpnes igjen. Tenk på alt det samfunnsmessige som tar skade av at ting er langvarig stengt.. Vi må tilbake til normalen, og kan ikke la dette viruset stoppe vårt vanlige liv i lang tid. Det er ikke svartedauden dette her, men skjønner at folk vil beskytte dem i risikogruppene. Men et sted må grensen for dette også gå! Anonymkode: e0b1a...8e4 Pandemi er en unntakstilstand og de som ikke har skjønt det enda har ikke fulgt med. Anonymkode: 1c7e1...c3d 53
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, Mona123 skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g7AAKk/bent-hoeie-vurderer-gradvis-aapning-av-skoler?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Hva snakker du om? Hvem sier dette? Det blir jo til og med snakket om gradvis åpning av skolen. I første omgang for avgangselevene ved vgs. Det er jeg glad for, for min eldste sønn går vg3 nå og vil gjerne ha vitnemål. På den annen side, av de 4 barna vi har er det ikke han som er slitsom å følge opp, så å få ham tilbake til skolen hjelper ikke stort... Anonymkode: 25a3e...63a 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Skrevet 17. mars 2020 Med tanke på at en million nordmenn forventes å bli smitta så er det ganske alvorlig. Ikke svartedauden enda men vi skal da heller ikke tilrettelegge for at det kan bli det! Anonymkode: 15a68...483 24
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Skrevet 17. mars 2020 Hadde folk tatt dette på alvor fra starten, hadde vi ikke trengt stenge. Om vi hadde spist knekkebrød til middag og litt ris til kveldsmat, hadde ikke folk trengt å handle heller. Folk er så bortskjemte og egoisiske. Anonymkode: cb3ee...e8b 21
LiseTV Skrevet 17. mars 2020 #15 Skrevet 17. mars 2020 VER lojale mot dei ordninga som er sett i verk. Det er ikke verdens undergang. 15
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #16 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I første omgang for avgangselevene ved vgs. Det er jeg glad for, for min eldste sønn går vg3 nå og vil gjerne ha vitnemål. På den annen side, av de 4 barna vi har er det ikke han som er slitsom å følge opp, så å få ham tilbake til skolen hjelper ikke stort... Anonymkode: 25a3e...63a De kan fint få vitnemål uten eksamen også, ihvertfall på studiespesialiserende. Anonymkode: 11c65...f3b 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #17 Skrevet 17. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om folk hadde begynt å følge reglene, så hadde det ikke vært noe problem. Men ser vel ut som portforbud må innføres før enkelte individer tenker lengre enn nesa rekker! Anonymkode: 73fe5...6dd Vi følger jo reglene! Det er kun vi voksne som går på butikken, ungene leker kun med hverandre utenfor døra her eller hjemme. Skal dra til en kollega i karantene med noe godt litt senere i dag og sette det utenfor døra hennes. Anonymkode: b5c3b...2be
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #18 Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle er i samme situasjon. Nå må du slutte å bare tenke på deg selv. Et virus forsvinner ikke på et blunk. Jeg har en samboer som er i risikogruppen, han er livredd. så skjerp deg! Anonymkode: 2fe60...72b Enig. Jeg er også i risikogruppen, men det som mange overser er at også helt friske er i risiko for alvorlige konsekvenser. Ikke død, men kroniske problemer. Det er mange unge og friske som får kroniske sykdommer av virus så de som ikke er i risiko for å dø bør også være meget forsiktige. Anonymkode: 15a68...483 13
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #19 Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, Mona123 skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g7AAKk/bent-hoeie-vurderer-gradvis-aapning-av-skoler?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Hva snakker du om? Hvem sier dette? Det blir jo til og med snakket om gradvis åpning av skolen. Videregående skoler ja. Anonymkode: e0b1a...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #20 Skrevet 17. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle er i samme situasjon. Nå må du slutte å bare tenke på deg selv. Et virus forsvinner ikke på et blunk. Jeg har en samboer som er i risikogruppen, han er livredd. så skjerp deg! Anonymkode: 2fe60...72b Det er snakk om hva folk tåler. Jeg kommer til å havne i sykmelding hvis slik ordning varer lenge. Anonymkode: b5c3b...2be 2
Anbefalte innlegg