Gjest Anonym Bruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) Verden står overfor eit cenarie som ingen hverken har sett, og forstilt seg , men som vi vet har skjedd før. Mange kommuner har nå oppfordret folk om rundt om m/ relevant utdannelse og melde seg for på den måten å heve beredskapem rundt om. Det å håndtere en krise handler om hurtige omstillinger, og byråkratiske normer må settes hutig til side. Det å håndtere en krise på en god og effektiv måte "handler om kvalitet i alle ledd" . Det kommer heilt sikkert til å bli reist noen kritiske spørsmål i etterkant om hvor forbredt var myndighetene var på å møte slike utfordringer. En kommune hadde tilfeldigvis øvelse på akkurat Pandemi-øvelse høsten 2019 , og dette var før Koronautbruddet. Dette bidro til at de idennen kommunen var bedre forbredt en mange andre kommuner. Ein kan undre seg på om en Pandemi er ein cenarie vår lands myndigheter har sett føre seg og trente på. Endret 19. mars 2020 av Anonym Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Del Skrevet 17. mars 2020 Hadde mine tvil i starten. Eller egentlig var jeg livredd fordi jeg syns det tok litt tid før ting begynte å skje. Men må si at når ballen startet å rulle: blir jeg mer og mer imponert dag for dag over hvor enormt mye som kommer på plass hver eneste dag. Tar hatten av rett og slett og tror vi er i meget gode hender bare folk gjør som de får beskjed om. Per nå syns jeg det er befolkningen som skaper unødvendige mye problemer. Skjønner godt at Høie er lei "maset til hyttefolk" for å si det sånn. Alle den tiden som er blitt brukt for at disse super-egoistene i skauen skal kunne få helsehjelp om de blir syke de og. For å ikke snakke om psykoene som spytter på folk og sier de har korona. Helsepersonell som syns det er uakseptabelt at jobben deres omfatter smittsomme virus plutselig, barneforeldre som er pottesure for at de ikke kan kvitte seg med barna sine halve dagen, folk som kontakter frisører for privat klipp, folk som sutrer om at de må reddes fra Syden selv om de visste det ikke var lurt å dra, folk som hamstrer medisiner og antibac til å desifisere juskartonger, folk som påstår de MÅ ha psykologhjelp for ellers tar de livet av seg, når de er truet på livet osv, osv. Bra jeg ikke bestemmer, for jeg hadde kanskje benyttet anledningen til å ofre noen irriterende folk. Anonymkode: 4f269...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaybird Skrevet 17. mars 2020 #3 Del Skrevet 17. mars 2020 Dette er ikke bare generalprøven, dette er selve fremføringen. Og selv om det er noen humper i veien, så synes jeg landet beviser at vi kan trå til når det gjelder. I ettertid vil det ALLTID bli reist tvil om noe kunne vært gjort bedre. Det er sånn vi lærer, og blir bedre. Det vil aldri være perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg