AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Del Skrevet 17. mars 2020 Brødposene er jo åpne... Løken ligger fritt i netting.. Har skjønt mange holder seg unna smågodtplukk og bakevareplukk men hva med brød og løk som jo heller ikke kan skylles? Anonymkode: 6e5fc...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipyros Skrevet 17. mars 2020 #2 Del Skrevet 17. mars 2020 Leste at smitten overlevde lenger på plast faktisk. Løk spiser du vel helst varmebehandlet og brødene står jo oppe. Jeg styrer unna agurk og tomat i de "smågodt" kassene bare 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Del Skrevet 17. mars 2020 Løk kan da skylles! Anonymkode: 45131...109 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Del Skrevet 17. mars 2020 Jeg har lyst til å lage Taco, da bruker jeg rødløk kald altså ikke varmebehandlet. tenkte agurk var greit siden den er forseglet, men småtomater ligger jo også i plastikkbokser med luftehull i... Bruker også disse ingrediensene kalde, ikke varmebehandlet i salater. Bør jeg droppe det? Hva mente du med brødet? Det er fordi brødposene står oppe/åpen i ene enden at jeg er litt skeptisk. Anonymkode: 6e5fc...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Del Skrevet 17. mars 2020 Har hørt at det gule i skolebrød er rene smittebomben. Anonymkode: c2052...cb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Del Skrevet 17. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt at det gule i skolebrød er rene smittebomben. Anonymkode: c2052...cb5 Jeg tenker på frokost brød. Altså en loff eller kneippbrød. Men de er jo i åpne papirposer... Anonymkode: 6e5fc...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Del Skrevet 17. mars 2020 Kjøper dere andre brød og grønnsaker som ikke er forseglet nå?? Anonymkode: 6e5fc...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #8 Del Skrevet 17. mars 2020 Du tar vel stort sett av skallet på løken kanskje? Og selvom feks agurken har plast på seg, tviler jeg på at den alltid er tett og fri for (mikroskopisk) hull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Del Skrevet 17. mars 2020 Må straks gå på butikken!!! Kjøper dere andre brød nå eller ikke???? Og ville dere droppet agurk og alt annet som ikke er vakumpakket?? Løken skreller jeg men hjelper ikke om ytterste lag har virus og hånda mi som har tatt på det kommer borti laget under i skrellingsprosessen. Syns dette er så vanskelig men føler meg hysterisk av å bare spise mat fra hermetikkbokser også. Anonymkode: 6e5fc...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Del Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må straks gå på butikken!!! Kjøper dere andre brød nå eller ikke???? Og ville dere droppet agurk og alt annet som ikke er vakumpakket?? Løken skreller jeg men hjelper ikke om ytterste lag har virus og hånda mi som har tatt på det kommer borti laget under i skrellingsprosessen. Syns dette er så vanskelig men føler meg hysterisk av å bare spise mat fra hermetikkbokser også. Anonymkode: 6e5fc...e67 Vask løken før du skreller den. Anonymkode: 57b7d...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Del Skrevet 17. mars 2020 Kjøper mat som vanlig og har vanlige hygieneregler på kjøkkenet. Det her tar jo helt av. Alt som skal varmebehandles bekymrer meg ikke. Det som ikke varmebehandles (salat etc) skylles godt som vanlig. Anonymkode: 79824...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #12 Del Skrevet 17. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vask løken før du skreller den. Anonymkode: 57b7d...2b8 Tviler på at du får vaska "stilke enden". Holder å ta av skallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 17. mars 2020 #13 Del Skrevet 17. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøper dere andre brød og grønnsaker som ikke er forseglet nå?? Anonymkode: 6e5fc...e67 Spiser baguetter som er vaakum pakka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Del Skrevet 17. mars 2020 Brød kan j skjæres i skiver og fryses i noen dager. Anonymkode: f60af...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 17. mars 2020 #15 Del Skrevet 17. mars 2020 Kjøper og spiser mat som normalt. Jeg er normalt redd for å få omgansyke av det dere beskriver. Nå er det corona. Må jobbe med meg selv på dette. Satse på at folk ikke tafser så mye på ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #16 Del Skrevet 17. mars 2020 Viruset tåler å bli frosset ned. Det er bedre å legge brød i ovnen på 200 grader i noen få minutter uoppkuttet. Virusene vil være på utsiden og bli varmet fort opp. Selv 60 grader er nok til å ta knekken på dem, men da tar det vesentlig lenger tid. Anonymkode: ae47c...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg