AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Vil gjerne høre instrukser på hvordan andre vasker badet sitt. Vil gjøre en grundig storvask men vet ikke helt hvordan man gjør det, siden jeg bare har gått lett over flater med baderomsspray, og vasket gulvet med jif fille før. Nå vil jeg ta veggflisene, mellom fugene på gulvflisene og få vekk all bakterieveksten som ikke er synlig for øyet. Tips? Anonymkode: eb74c...218
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Vask med relativt sterkt klorvann. Anonymkode: 730da...9eb
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 På baderomsveggene tar jeg kun tørrmopp, inni dusjen så skrubber jeg fliser og fuger selvfølgelig. Skal du absolutt vaske alle flisene så ville jeg fjernet støvet først også gått over alle for hånd med en klut. Våre fuger er grove så at all dritten setter seg fast der om jeg skulle brukt våt mopp. Sånn ellers vasker jeg alltid alt med klor. Alle kontaktpunkter og overflater. Ville sortert alt på badet i kurver og bokser så blir det lettere å gjøre rent i hyller og skuffer. Anonymkode: 93919...8f5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Det aller første jeg gjør er å spraye rengjøringsmiddel i do, som får stå der og virke litt. Så vasker lett over vaskemaskinen. Så fjerner jeg fjerner dorullen og søppelbøtta, og deretter såper jeg ned do, dusjveggen, dusjdører, litt på badegulvet. Så spyler jeg alt med varmt vann fra dusjslangen. Tørker over do og gulv med et rent håndkle. Helt til sist tar jeg speil og kran. Bruker ca 15 min på dette. Når jeg skal rengjøre ekstra må jeg forsøke å vaske under vaskemaskinen, men er vanskelig å komme til. Anonymkode: 1f389...9d1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det aller første jeg gjør er å spraye rengjøringsmiddel i do, som får stå der og virke litt. Så vasker lett over vaskemaskinen. Så fjerner jeg fjerner dorullen og søppelbøtta, og deretter såper jeg ned do, dusjveggen, dusjdører, litt på badegulvet. Så spyler jeg alt med varmt vann fra dusjslangen. Tørker over do og gulv med et rent håndkle. Helt til sist tar jeg speil og kran. Bruker ca 15 min på dette. Når jeg skal rengjøre ekstra må jeg forsøke å vaske under vaskemaskinen, men er vanskelig å komme til. Anonymkode: 1f389...9d1 Bruker du ikke klor? Anonymkode: 6210d...32c 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Bruker du ikke klor? Anonymkode: 6210d...32c Jo, i do gjør jeg det. Bruker litt forskjellig ellers. Anonymkode: 1f389...9d1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker du ikke klor? Anonymkode: 6210d...32c Jeg bruker ikke klor, må man det? Jeg bruker jif skurekrem og baderomsspray.. Anonymkode: 36a2d...7e7
Coronas Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 Mikrokluter og mopp med riktig restfuktighet (dynkeflasker med vann og 2 dråper såpe på gulvet om det er flekker) til håndvasken og toalett samt gulvet. Oppi toalettet bruker jeg et par dråper enten grovrent (høy ph verdi) eller surt (lav ph verdi) middel. Husk å snu kluten mellom renholdsflater på toalettet. Dusjen får enten basisk eller surt middel. Basis tar fett og såperester, surt tar kalkdråpene
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Skrevet 19. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ikke klor, må man det? Jeg bruker jif skurekrem og baderomsspray.. Anonymkode: 36a2d...7e7 Ja, for å ta bakteriene så må du det☺ Anonymkode: 6210d...32c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #10 Skrevet 19. mars 2020 On 3/17/2020 at 12:44 PM, AnonymBruker said: På baderomsveggene tar jeg kun tørrmopp Kun tørrmopp? Du burde vaske GODT på veggen ved/rundt doen din 😷 Grisete mennesker Anonymkode: 1761a...b88
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #11 Skrevet 19. mars 2020 Tre typer vask; - tørke over overflater, vaske dusjvegger, do, badekar, vaske gulv. (ukentlig) - vaske alt dette grundigere, med dampvask, inkludert fuger i dusjen, tannbørste i kriker og kroker. (månedlig) - nedvask, vegger, tak, fugerens + imregnering, tømme alle skuffer og vaske ned, vaske alt som er tilsølt med tannkrem og søl av flasker. (årlig). Av vaskemiddel bruker jeg zalo+eddik. Med unntak av i og rundt do, samt ved den årlige nedvasken, der det brukes klor. Anonymkode: b6338...fb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå