Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest uvitende
Skrevet

Hva slags topp er best å ha på seg når man ammer?

Kan man bruke vanlige klær eller bør man kjøpe ammetopper som gjør det lettere?

Hvis man ikke bruker ammetopp (veldig dyrt!) hva er best? singlet, t-skjorte, genser?

Hilsen meg som snart har termin og lurer på dette med amming:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dårlig råd etter fødselen, så jeg kjøpte ikke ammeklær. Syntes det var mest praktisk å ha t-skjorte, så kunne jeg dra den opp, og bh'en ned, så slapp jeg å vise frem puppene for folk rundt meg :)

Skrevet

Hva som helst som ikke er for trangt, sånn at det er lett å dra opp. Amme-bh er veldig praktisk, så det ville jeg investert i hvis jeg var deg.

Skrevet

Unngå kjoler, med mindre du har lyst og mulighet til å dra puppen ut gjennom utrigningen, ellers kan du amme i hva som helst.

Jeg hadde et par morsomme opplevelser når jeg hadde glemt meg og tatt på kjole, men unntatt ammebh'er investerte jeg ikke i noe spesielt ammetøy.

Skrevet

Jeg bruker heller ikke spesielle ammeklær, men synes amme-BH´er er veldig greit å ha.

Vide gensere eller T-skjorter funker fint å dra opp, trange bluser med knepping i fint selskap funker ikke så bra! :tunge1:

Gjest GjestM
Skrevet

De selger amme-topper til kr. 99,- på Hennes!

Ellers synes jeg det fungerer fint med topp/t-shirt med singlet under: opp med topp/t-shirt og ned med singlet - da slipper man å blotte seg! Og amme-BH selvsagt!

Lykke til!

Gjest uvitende
Skrevet

Okei... takk for svar!

Amme BH har jeg allerede kjøpt et par av.

Det jeg tenkte på var når man drar opp t-skjorten eller genseren, blir vel magen helt bar!? Er ikke det litt stress rett etter man har født, eller tenker man ikke på det?

Har sett at de boob amme toppene koster 400 kr.. synes det er gangske dyrt, men er kanskje verdt det?!

Skrevet

Har noen boob-klær og har brukt de masse.

Enig i at de er dyre, men de kan brukes både i graviditeten og etterpå uten å ta skade av at magen har vært stor. De er rett og slett av veldig god kvalitet. Tåler vask veldig bra - beholder fasongen og fargen.

Gjest tsktsk
Skrevet

Ble litt skuffet da jeg gikk inn og leste innlegget ditt og så handlet det om noe helt annen enn overskriften. Gledet meg til å lese om problemstillinger rundt å amme klær jeg nå :hoho:

Skrevet
Det jeg tenkte på var når man drar opp t-skjorten eller genseren, blir vel magen helt bar!? Er ikke det litt stress rett etter man har født, eller tenker man ikke på det?

Det er ikke noe å bekymre seg for :) ha babyen på fanget når du drar opp toppen, så synes bare en liten bit av magen i et øyeblikk før du får lagt babyen til puppen. Og det er neppe noen som legger merke til det lille som synes av mage når du har en baby på fanget, de er mye mer spennende å se på :)

Skrevet

Jeg har hatt stor glede av Boobtoppene mine som jeg kjøpte på salg ca en mnd før fødsel. Jeg bruker alltid dem når jeg er ute blandt folk, hjemme bruker jeg ofte vanlig genser også. Magen vises med vanlige gensere og føler meg ikke helt vel når jeg bruker dem ute. Ammingen blir mye mer diskret med en boob-topp, spesielt hvis babyen virrer mye og blir veldig opptatt av omgivelsene, noe min baby ofte gjør når vi er på nye steder. I tillegg ble mine pupper mye større etter graviditet+morsmelk og på grunn av det blir mine vanlige gensere kortere og strammere på meg enn det de var før.

Skrevet

Hadde jeg hatt råd ville jeg ha kjøpt et par topper, for magen blir veldig bar når du ammer. Synes selv det var litt ekkelt dersom jeg var på kafe eller lignende. Hjemme er det jo ikke så farlig. Men der er jo kjekt å ha når du skal noe.

Skrevet
Ble litt skuffet da jeg gikk inn og leste innlegget ditt og så handlet det om noe helt annen enn overskriften. Gledet meg til å lese om problemstillinger rundt å amme klær jeg nå  :hoho:

Ja, er litt enig med tsktsk her at overskriften din ble vel merkelig, men ikke ta det tungt trådstarter, den type feil med sammensatte ord er blitt kjempevanlig dessverre, du er absolutt ikke alene!

Når det gjelder ammeklær var jeg kjempefornøyd med min boob-topp. Veldig fint å slippe å ha magen bar osv. Strikkejakke og boob-topp var kjempefin kombinasjon. Bare husk å kjøp i lys farge så synes ikke gulpen så innmari godt. (Er jo ikke alltid man sitter hjemme ved vaskemaskinen og kan få fjerne det med en gang).

Gjest -hild ikke innlogget
Skrevet

Har ei veninne som sverger til singlet under den vanlige toppen sin - så drar toppen opp og singletten ned, om du skjønner - og slipper å blotte magen. Billig løsning som iflg henne funker like godt som en boob topp.

Selv brukte jeg t-trøyer og gensere med en del stretch i - og tenkte ikke noe særlig på at magen ble blottet når jeg ammet.

Skrevet

Skjorter med knepping er like praktiske som ammetopper (og finnes i flere prisklasser) NB! husk å prøv de mens du har litt melk i brystene, størrelsen på overdeler kan øke opp i to størrelser i løpet av døgnet når du ammer. Dette er som oftest ikke noe problem når det gjelder singleter og enkle topper siden de ofte er laget i stretchstoff, mens skjorter oftere er laget i "stivere" stoff

Kos deg med ammingen

Skrevet

Funker fint med topper, skjorter, bluser med knapping.

Omslagstopp funker og veldig bra. Eller topper med litt utringning.

Da slipper du og vise fram magen, det likte ikke jeg når jeg amma. Og hvis du føler du viser litt mye av puppen kan du jo bare legge ett tørkle eller noe sånnt over.

Skrevet

Jag testade aldrig ammetopper så jag kan inte säga nåt om det. Däremot små toppar som kunde dras upp - barnet täcker ju magen.

När jag var ute bland folk hade jag ofta en scarf runt halsen - den kunde jag använda till att skyla lite. Det var till och med så att min son ibland tog tag i scarfen och drog den för - så som han ville vara lite privat när han åt

:ler:

Klänningar/kjoler var dock det enda som inte fungerade så bra..

Skrevet

jeg er veldig fornøyd med Boop klærne mine, bruker dem innimellom ennå selv om jeg sluttet å amme siste for 6 mnd. siden! Har 2 gensere (en tykk og en tynn), en t-skjorte og en kjole, dette var helt perfekt for meg som fikk barn i november, har du termin nå bør du kanskje ha flere t-skjorter.

Kjole var veldig greit å ha i julen, for da skal man jo pynte seg litt, og som sagt over her, man kan ikke amme med kjole (da blir det mange morsomme situasjoner da...)

Gjest gjest1
Skrevet

Den toppen som ble nevnt av noen tidligere, H&M til 99 kr., er jo laget på samme prinsipp som Boob sine ammetopper. Muligens ikke like god kvalitet, men jeg vil heller kunne ha 2-3 topper å veksle mellom enn å investere i en dyr (det er jo ikke så mange måneder man bruker dem....)

Gjest gjest1
Skrevet

Den toppen som ble nevnt av noen tidligere, H&M til 99 kr., er jo laget på samme prinsipp som Boob sine ammetopper. Muligens ikke like god kvalitet, men jeg vil heller kunne ha 2-3 topper å veksle mellom enn å investere i en dyr (det er jo ikke så mange måneder man bruker dem....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...