Gå til innhold

Hvor lenge er du villig til å isolere deg helt alene for å spare menneskeliv?

AnonymBruker

Hvor lenge er du villig til å isolere deg helt alene for å spare menneskeliv?  

55 stemmer

1. 1. Hvor lenge er du villig til å isolere deg helt alene for å spare menneskeliv?

• 1 måned
      17
    • 3 måneder
      19
    • 6 måneder
      5
    • Over 1 år
      14

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Isolerer meg ikke, er imot dette.

Anonymkode: 5d2e0...1d9

Det er helt greit, så lenge alle andre gjør det, og ikke slipper deg inn noe sted! 😄

Anonymkode: 78211...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis du hadde vært i risikogruppen? Hvis du hadde hatt diabetes, kreft eller være eldre? Da hadde du nok tenkt litt annerledes..

Helt sikkert. Og jeg sier ikke at jeg har svaret heller, det er mer for å lufte tankene. Men det grenser for hvor lenge hele Norge kan holdes stengt før det virkelig går til helvete. Da blir vi så fattige at gratis helsehjelp ikke en gang vil være et tema. Og da vil man også se en dramatisk økning i antall døde kreftpasienter, diabetikere osv. Det er helt åpenbart.

Anonymkode: c3881...14b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes for øvrig null vitenskapelig belegg for "isolasjon". Sør Korea er til nå det eneste landet som vellykket har stagget et stort utbrudd. Uten å stenge noe som helst. Jeg stemmer for å kopiere Sør Korea.

Anonymkode: 8e24d...342

Det stemmer ikke. Nesten alt ble stengt og alle holder seg inne i Daegu, som var hardest rammet. I resten av landet har de stengt noen skoler og avlyst større arrangementer. Utover det tester de veldig mye, og opplyser om hvor alle som tester positivt har vært slik at andre som har vært de samme stedene kan teste seg. Det er ikke mulig å kopiere Sør-Korea uten å bruke isolasjon for å redusere antall tilfeller så mye at de er sporbare. Problemet er at nordmenn driter i å følge rådene, og dikter opp slike historier som du har for å slippe å holde seg inne.

Anonymkode: adf44...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til juleaften.da trenger jeg en pause på ca 4 timer til å feire jul med familien

Men så kan jeg gå tilbake igjen. 

Anonymkode: e105e...bb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis du hadde vært i risikogruppen? Hvis du hadde hatt diabetes, kreft eller være eldre? Da hadde du nok tenkt litt annerledes..

Anonymkode: 6e54a...4d5

Nå må folk slutte å dra frem dette argumentet. Jeg har en autoimmun sykdom som heter Lupus. Om jeg blir syk av f eks Coronaviruset, så kan jeg potensielt dø. Men det er faktisk min plikt å passe på meg selv. Jeg må holde meg borte fra andre, handle tidlig på morgenen når det er lite folk i butikkene, vaske hendene oftere, bruke antibac osv. Men at barn skal være hjemme fra skole og barnehage, bedrifter må permittere osv for min skyld, det vil jeg ikke ha på meg! Jeg har overlevd denne sykdommen i snart 30 år. Og det med barn med omgangssyke, influensa osv. Jeg har tatt mine forholdsregler.

Det fornuftige i denne situasjonen, hadde vært å la livet gå sin gang, men med begrenset besøk på sykehjem og sykehus, og at vi som er kronikere fikk tilbud om assistanse til f eks matinnkjøp osv. At verden skal snues på hode for min og mine like sin skyld, det liker jeg rett og slett ikke.

Anonymkode: 918d9...395

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 6e54a...4d5

Disse er heller ikke tjent med et kollapset samfunn.

Anonymkode: 3e21f...6aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge som nødvendig. Når det nå er innlagt 68 personer mot 54 i går, tar jeg gjerne portforbud og på strak arm. Men jeg fantaserer etterhvert om at disse egoistiske folka som tror de er udødelige og sutrer over at de må ofre noe som hest blir internert i egen leir der de kan prøve seg på "survival of the fittest" på egen hånd. Tydelig at krise får ut det beste i gode folk og det verste i kjipe folk. 

Anonymkode: 6e802...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat nå er det kjipt fordi jeg vil på skitur/fjelltur og det er «forbudt». Det blir for min del lettere i mai-august, for da kan vi dra ut med båten, bade ol. Så venter litt på varmen for å være ærlig. 

Men selvsagt gjør jeg det som er pålagt å gjøre nå, holde meg mest mulig unna andre folk. Og håper det er verdt det. 

Anonymkode: be3cf...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det tar. Det er greit å ta en dag om gangen akkurat nå. Vi vet ikke hvordan situasjonen vil endre seg. 

Anonymkode: 9016d...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...