Gå til innhold

Hvor lenge er du villig til å isolere deg helt alene for å spare menneskeliv?

Hvor lenge er du villig til å isolere deg helt alene for å spare menneskeliv?  

55 stemmer

1. 1. Hvor lenge er du villig til å isolere deg helt alene for å spare menneskeliv?

• 1 måned
      17
    • 3 måneder
      19
    • 6 måneder
      5
    • Over 1 år
      14

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker selv at jeg ikke hadde klart noe særlig mer enn 6 måneder. Nå har jeg sittet alene i en liten leilighet uten balkong og utsikt i en bakgård i over én uke, og merker allerede at jeg begynner å bli litt "smågal". Jeg har jo snakket med folk på telefon, men jeg merker nå viktigheten av menneskelig kontakt.

Om vi også får portforbud slik Italia og Spania er, vil jeg sikkert revurdere om det er verdt å leve innesperret så lenge. Jeg klarer nok ikke å leve slik, så kanskje jeg bare drar ut i skauen og bygger med en hytte der. Får vel lage meg en spyd og begynne å jakte.

Det kan godt hende man vender seg til det, men det er jo bevist at isolat ikke er bra for psyken om det varer for lenge. Men mennesker er jo tilpasningsdyktige, så hvem vet.

Håper bare ALLE tar sitt ansvar fremover nå, slik at vi kan bekjempe dette så fort det lar seg gjøre. Hold dere inne, og hold avstand!

Anonymkode: c3881...14b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Villig og villig, MÅ jeg, så må jeg jo følge forskriftene. Men jeg kjenner at det allerede begynner å tære hardt på, så jeg stemte/tipper tre måneder.

Anonymkode: 6e47e...247

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du bare sittet inne i en uke, er du i isolasjon pga smitte? 

Anonymkode: fab1f...e2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har stor familie, bor på gård og tilgang til mange mange mål med skog uten folk på. Hadde nok klart oss lenge.

Anonymkode: d6a38...724

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvem det var for. Kunne vært fra 1 min til mange mnd.

Anonymkode: 3e21f...6aa

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg ikke går konkurs og kan bestille mat og varer levert på døra samt åpne vinduer, skal jeg nok klare 6 måneder. Nå er jeg innesperret med 3 små barn, så å være alene lokker litt...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nuith skrev:

Hvis jeg ikke går konkurs og kan bestille mat og varer levert på døra samt åpne vinduer, skal jeg nok klare 6 måneder. Nå er jeg innesperret med 3 små barn, så å være alene lokker litt...

Er du smittet, slik at du ikke kan gå utenfor husets vegger? Hvis ikke, forstår jeg ikke hvorfor du er «innesperret».

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du bare sittet inne i en uke, er du i isolasjon pga smitte? 

Er ikke smittet, men bor midt i sentrum. Og de oppfordrer jo oss til å holde oss inne så mye som mulig. Har tatt en runde rundt kvartalet på kvelden, men når man alltid må gjøre det alene er det liksom ikke helt det samme.

Jeg vet man kan møte andre, men når inkubasjonstiden er på opptil 2 uker, er det ganske idiotisk og ikke minst egoistisk å gjøre det.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke være isolert med corona i 6 måneder da.. De fleste blir vel frisk etter et par uker. Så det er ikke mulig å svare på spørsmålet. 

Jeg er mest hjemme nå, men det betyr jo ikke at jeg er isolert. Jeg går på butikken, jogger, går på ski osv. 

Anonymkode: 45d07...db7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke smittet, men bor midt i sentrum. Og de oppfordrer jo oss til å holde oss inne så mye som mulig. Har tatt en runde rundt kvartalet på kvelden, men når man alltid må gjøre det alene er det liksom ikke helt det samme.

Jeg vet man kan møte andre, men når inkubasjonstiden er på opptil 2 uker, er det ganske idiotisk og ikke minst egoistisk å gjøre det.

TS

Må du møte andre fysisk for å ha kontakt?

Gjest EmKay
Skrevet

Hvis jeg kunne vært på hytta, så hadde jeg glatt vært der med bikkjene i 6 måneder. Men nå kan jeg jo ikke det. Hjemme tror jeg ikke at jeg hadde orket like lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

14 dager. Maks. Jeg dør ikke, ts. Noen må drifte landet. Om folk som meg (folk som trolig tåler å bli syke) isolerer seg, så dør de 1.7 millionene som er i risikogruppen av: vannmangel (vannverk er jobb å drifte), matmangel (mat skal dyrkes, pakkes, fraktes, selges), medisinmangel, mangel på helsehjelp, mangel på avløp, mangel på søppelhåndtering etc, etc, etc.

Korona, ts, er ikke like farlig som stillstand. 

Det finnes for øvrig null vitenskapelig belegg for "isolasjon". Sør Korea er til nå det eneste landet som vellykket har stagget et stort utbrudd. Uten å stenge noe som helst. Jeg stemmer for å kopiere Sør Korea.

Anonymkode: 8e24d...342

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

14 dager. Maks. Jeg dør ikke, ts. Noen må drifte landet. Om folk som meg (folk som trolig tåler å bli syke) isolerer seg, så dør de 1.7 millionene som er i risikogruppen av: vannmangel (vannverk er jobb å drifte), matmangel (mat skal dyrkes, pakkes, fraktes, selges), medisinmangel, mangel på helsehjelp, mangel på avløp, mangel på søppelhåndtering etc, etc, etc.

Det finnes for øvrig null vitenskapelig belegg for "isolasjon". Sør Korea er til nå det eneste landet som vellykket har stagget et stort utbrudd. Uten å stenge noe som helst. Jeg stemmer for å kopiere Sør Korea.

Enig! Jeg mener vi må sterkt vurdere å få de som tåler det ut i arbeid igjen, for om vi stenger av landet lenge nok ender vi opp som et u-land. Og kall meg gjerne ego, men for meg er det ikke verdt at Norge kollapser fullstendig økonomisk fordi vi må redde noen liv. Her må vi veie det ene opp mot det andre.

Jeg kommer til å følge rådene og holde meg inne en stund til. Men jeg har lite lyst til å bare sitte og se at titusenvis av jobber fordufter pga. dette.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg mener vi må sterkt vurdere å få de som tåler det ut i arbeid igjen, for om vi stenger av landet lenge nok ender vi opp som et u-land. Og kall meg gjerne ego, men for meg er det ikke verdt at Norge kollapser fullstendig økonomisk fordi vi må redde noen liv. Her må vi veie det ene opp mot det andre.

Jeg kommer til å følge rådene og holde meg inne en stund til. Men jeg har lite lyst til å bare sitte og se at titusenvis av jobber fordufter pga. dette.

TS

Hva hvis du hadde vært i risikogruppen? Hvis du hadde hatt diabetes, kreft eller være eldre? Da hadde du nok tenkt litt annerledes..

Anonymkode: 6e54a...4d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig sjeldent det er en fordel å ha slitt langvarig med psykiske problemer, men isolasjon har vært en vanlig del av hverdagen i flere år. Dette går fint for min del - eller helt jævli, alt ettersom hvordan man vil se på det.

Anonymkode: 78211...3cc

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 8e24d...342

Jeg er faktisk enig i at unge spreke burde drifte landet også burde de som er utsatt skjerme seg selv. Det holder ikke i lengden at alle skal alle skal være i isolasjon. 

Anonymkode: 411ff...4d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å svare på. Hvilke konsekvenser gir det er først og fremst det som gjør om jeg kan svareneller ei. Jeg er villig tiø å dø for at samfunnet vi har skal videreføres til mine barn.

Anonymkode: b5cbd...700

AnonymBruker
Skrevet

Isolerer meg ikke, er imot dette.

Anonymkode: 5d2e0...1d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis du hadde vært i risikogruppen? Hvis du hadde hatt diabetes, kreft eller være eldre? Da hadde du nok tenkt litt annerledes..

Anonymkode: 6e54a...4d5

Jeg er i risikogruppen.Mine barns helse og velstand er verdt mer enn mitt liv.Jeg er tross alt, sett kynisk på det kun en utgift for samfunnet. Greit å være så lenge samfunnet går godt, ugreit å være hvis samfunnet kolapser.

Anonymkode: b5cbd...700

AnonymBruker
Skrevet

Ville klart meg fint over 1 år, da jeg allerede har vørt mer eller mindre isolert i 10 år allerede med minimal sosial omgang med andre mennesker og kun vært ut for å kaste søppel og handle mat og annet nødvendig utstyr. For meg går det greit, jeg har ikke noe imot det. Men for andre mennesker som er avhengig av ytre stimuli for å føle seg normal vil det nok bli kjempeslitsomt med kun 2 uker.

Anonymkode: fe2c0...dc2

• Opprett ny...