AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Jeg jobber i ett samfunnskristisk yrke. Samboeren har hjemmekontor. Har jeg lov å være hjemme med omsorgspenger selv om jeg jobber i ett samfunnskristisk yrke? Anonymkode: 77fbd...e92
Siri_H Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Hvorfor skal du være hjemme med omsorgspenger når du kan gå på jobb og samboeren din kan ivareta barn? Hvorfor kan ikke samboeren din kombinere omsorgspenger og hjemmekontor hvis det er krevende å få fullført alle oppgavene sine med barn hjemme? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i ett samfunnskristisk yrke. Samboeren har hjemmekontor. Har jeg lov å være hjemme med omsorgspenger selv om jeg jobber i ett samfunnskristisk yrke? Anonymkode: 77fbd...e92 Hvorfor skal du det? Sammfunkritisk betyr jo at det er behov for deg i arbeid?! Anonymkode: 2b983...804
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Jobben du gjør er viktig for at samfunnet skal gå rundt. Barnets andre forelder kan ha ansvar for barnet i tiden du jobber, og motta omsorgspenger dersom barnet ikke kan ivaretas kombinert med hjemmekontor. Dersom den andre foreldren også har en samfunnskritisk jobb (ja, det er mulig selv med hjemmekontor) kan dere få barnepass av det offentlige. Anonymkode: 16f8c...69f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Ts Grunnen til at jeg spør er fordi vi har kun 20 dager hver. Når hans dager er brukt opp, hva da? Umulig for han å ha hjemmekontor med tre barn i barnehagealder. Anonymkode: 77fbd...e92
Anbefalte innlegg