Gå til innhold

Samfunnskritisk yrke omsorgspenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i ett samfunnskristisk yrke. Samboeren har hjemmekontor. Har jeg lov å være hjemme med omsorgspenger selv om jeg jobber i ett samfunnskristisk yrke? 

Anonymkode: 77fbd...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du være hjemme med omsorgspenger når du kan gå på jobb og samboeren din kan ivareta barn? Hvorfor kan ikke samboeren din kombinere omsorgspenger og hjemmekontor hvis det er krevende å få fullført alle oppgavene sine med barn hjemme? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i ett samfunnskristisk yrke. Samboeren har hjemmekontor. Har jeg lov å være hjemme med omsorgspenger selv om jeg jobber i ett samfunnskristisk yrke? 

Hvorfor skal du det? Sammfunkritisk betyr jo at det er behov for deg i arbeid?!

Anonymkode: 2b983...804

AnonymBruker
Skrevet

Jobben du gjør er viktig for at samfunnet skal gå rundt. Barnets andre forelder kan ha ansvar for barnet i tiden du jobber, og motta omsorgspenger dersom barnet ikke kan ivaretas kombinert med hjemmekontor. Dersom den andre foreldren også har en samfunnskritisk jobb (ja, det er mulig selv med hjemmekontor) kan dere få barnepass av det offentlige.

Anonymkode: 16f8c...69f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Grunnen til at jeg spør er fordi vi har kun 20 dager hver. Når hans dager er brukt opp, hva da? Umulig for han å ha hjemmekontor med tre barn i barnehagealder. 

• Opprett ny...