Gå til innhold

Mange som drikker mye alkohol nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Medisinsk bruker skrev:

Si det. Å når ble det lov å drikke i arbeidstiden?

Hei, du har nå kommet til DNB aksjesparing. Du er nå nummer 1 i køen. Kunderådgiveren din er bare på butikken og henter noen boksøl. Vennligst vent.  

Er ikke mye som er ved normalen akkurat nå.

Eller er det normalt for deg å ha barna med på jobb? Er det normalt at store deler av samfunnet er stengt ned? Er pandemi normalt?

La de som ønsker det få ta seg en lille en eller ti.

Vi er tross alt i en meget spesiell situasjon nå som gjør at det som er  "normalt" ikke lenger er det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurt å være litt våken på det der. Starta veldig uskyldig for meg iallfall.

Anonymkode: e5766...cc0

Ja, du her fått sagt det nå. 

Anonymkode: 1b05d...6d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har folk så lite fantasi til å finne på noe at de må ty til alkohol for å få tiden til å gå? Er det så mange analfabeter i Norge, de kan f.eks ikke lese en bok?

Anonymkode: e4d64...5ac

Fælt så nedlatende du var da. Hvorfor det; er du bedre enn noen?

Til din opplysning så er det faktisk mennesker som ikke har så mye fantasi. Det er ikke noe de kan noe for. Det er folk som mangler konsentrasjon også, og for dem er det et mareritt å lese bøker. Du er ikke så uvitende at du ikke er klar over det? 

Tips til deg : les psykologi 🙂 det tror jeg du kan få utbytte av

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har de ikke barn! Alkohol gjør meg sliten og litt kort lunte. Det er det siste man trenger når man er med barn 24/-7.

Anonymkode: 0c59a...528

Jeg har barn, og når ungen er lagt så tar jeg meg et glass vin i sofakroken med beina på bordet. Herregud, så slitsomt (og koselig) dette er!

Anonymkode: 75c65...558

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omvendt her, pleide å drikke vin hver kveld de siste 2 årene, de siste 2 ukene har jeg ikke rørt det og kommer heller ikke til å handle inn. Dette for å holde immunforsvaret inntakt, men kjenner økt produktivitet og energi på kjøpet 👍🏻 Så de gjør seg selv en bjørnetjeneste 

Anonymkode: 634a6...8b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Imperfectionibus skrev:

For mye?

Hvor mye er for mye?

Jeg tenker når du drikker deg full hver dag så har du drukket for mye 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan skjønne at folk drikker mer. For å føle ting litt lettere og senke skuldrene.

Men tror ikke at det er lurt å overdrive. Det kan jo foruten fysiske konsekvenser, også forårsake angst? Akkurat det trenger man vel ikke oppå alt annet? Men å ta et glass vin eller to, en øl eller to nå og da? Vet ikke om det gjør så mye akkurat. Jeg skjønner det ihvertfall godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, SoWhat? said:

Jeg kan skjønne at folk drikker mer. For å føle ting litt lettere og senke skuldrene.

Men tror ikke at det er lurt å overdrive. Det kan jo foruten fysiske konsekvenser, også forårsake angst? Akkurat det trenger man vel ikke oppå alt annet? Men å ta et glass vin eller to, en øl eller to nå og da? Vet ikke om det gjør så mye akkurat. Jeg skjønner det ihvertfall godt! 

Enig med deg, men for mange (meg selv inklu) er det vanskelig å bare ta ett glass. Og angsten dagen derpå er fæl, samme er produktiviteten. Så for meg er det alkoholstopp nå, men hadde hatt vin liggende om jeg klarte å kun ta et lite glass og that’s it.

Anonymkode: 634a6...8b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alkohol bør det innføres et absolutt forbud mot, etter som bruk kan medføre redusert aktpågivenhet mhp å følge pålagte tiltak.

Anonymkode: 1fc3a...c8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg ikke vært gravid, hadde jeg definitiv tatt meg en øl eller to hver kveld etter at barnet mitt har lagt seg. Noe kos må man jo ha i denne tiden. Her går det i god mat og litt søtsaker for tiden. 

Anonymkode: c9b6a...ee7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mat må rasjoneres ved langvarig behov for allmenn isolasjon i lang tid, og søtsaker som kan øke risikoen for tannlegebehov, må forbys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol bør det innføres et absolutt forbud mot, etter som bruk kan medføre redusert aktpågivenhet mhp å følge pålagte tiltak.

Lite klokt. Er det bedre at hjemmelaget blir solgt? For det er det som kommer til å skje 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, SoWhat? skrev:

Fælt så nedlatende du var da. Hvorfor det; er du bedre enn noen?

Til din opplysning så er det faktisk mennesker som ikke har så mye fantasi. Det er ikke noe de kan noe for. Det er folk som mangler konsentrasjon også, og for dem er det et mareritt å lese bøker. Du er ikke så uvitende at du ikke er klar over det? 

Tips til deg : les psykologi 🙂 det tror jeg du kan få utbytte av

Takk for tipset.

Kanskje du skal lese litt psykologi selv? Alkohol virker på ingen måte positivt på angst. Er det noe psykologer og psykiatere advarer mot nå, er det å begynne å ruse seg. Å drikke fordi man kjeder seg, er heller ikke en god løsning.

Å lese var bare et forslag, det finnes da mange andre ting å finne på enn det. Jeg blir oppgitt og irritert over at så mange voksne mennesker som i utgangspunktet regner seg som psykisk sterke, gir opp, og sutrer som små barn over at alt er «kjedelig», og «det finnes ingen ting å gjøre». 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tipset.

Kanskje du skal lese litt psykologi selv? Alkohol virker på ingen måte positivt på angst. Er det noe psykologer og psykiatere advarer mot nå, er det å begynne å ruse seg. Å drikke fordi man kjeder seg, er heller ikke en god løsning.

Å lese var bare et forslag, det finnes da mange andre ting å finne på enn det. Jeg blir oppgitt og irritert over at så mange voksne mennesker som i utgangspunktet regner seg som psykisk sterke, gir opp, og sutrer som små barn over at alt er «kjedelig», og «det finnes ingen ting å gjøre». 

Jeg har lest en god del psykologi. Jeg skrev i innlegget mitt at det ikke var lurt med overdrivelser pga angst.

Du må jo tenke på at tilværelsen er blitt snudd opp/ned for folk. Man trenger tid på å omstille seg. Og man reagerer ulikt på kriser. Det er helt meningsløst å se ned på andre og irritere seg over dem. Det hjelper ihvertfall ingen. Det er bedre å være innsiktsfull og hjelpe med gode råd og oppmuntring. Eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, GulSitron skrev:

Jeg tenker når du drikker deg full hver dag så har du drukket for mye 

Er fullt mulig å drikke hver dag uten å bli full hver dag.

Her i huset er det normalt å drikke 1glass vin pr rett så Max 3 glass a 12,5 cl, over en 1,5-2t periode blir en ikke full på

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja la oss få tilbake forbudstiden for den fungerte jo bra... Eller?

Er ikke noe problem for brorparten av befolkningen som klarer å drikke uten å overdrive.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Alkohol rører jeg ikke i disse tider, redd for å svekke immunforsvaret. 

Jeg har derimot begynt å ta tran og sanasol for å få i meg nok vitaminer. 

Kan dog forstå at folk som er svært bekymret tyr til alkohol. 

Anonymkode: 168db...ace

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, Medisinsk bruker said:

Si det. Å når ble det lov å drikke i arbeidstiden?

Er ikke alle jobber hvor det ikke er forbudt, der jeg jobber står det i arb.reglene at det ikke er lov hvis det går utover arbeidet, så lenge det ikke gjør det er det lov

Anonymkode: bd909...42b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Sikkert mange som legger seg til dårlige vaner, som vil gi sykdom og død senere i livet. Sikkert også mange som blir syke av et så passivt og meningsløst liv som vi tvinges til å leve nå.  Skal ikke se bort fra at denne vanskelige hverdagen har tatt livet av flere eldre og syke enn corona allerede. Men det får vi aldri noen statistikk på.

Anonymkode: 1d32e...7e9

Død senere i livet kan jeg garantere med 100% sikkerhet både for de som drikker og de som er avholds...

Anonymkode: bd909...42b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Imperfectionibus skrev:

Er fullt mulig å drikke hver dag uten å bli full hver dag.

Her i huset er det normalt å drikke 1glass vin pr rett så Max 3 glass a 12,5 cl, over en 1,5-2t periode blir en ikke full på

Kommer jo helt an på toleransen det da. Kjenner mange som hadde blitt merkbart påvirket av tre glass vin. 

jeg personlig synes ikke noe om å drikke mye i hverdagen, men nå har det vært mye alkoholisme i familien min og, så jeg er ekstra var på folk som drikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...