Gå til innhold

Mange som drikker mye alkohol nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver sin smak sa vintapperen, han tok seg en røyk mens de andre sloss.

Endret av Medisinsk bruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, GulSitron skrev:

Jeg drikker ikke siden jeg er gravid, men jeg har sett at folk bruker karantene/hjemmekontor til å ta seg et par halvlitere for mye hver dag. Til og med en som "måtte på butikken for han var tom for øl"

For mye?

Hvor mye er for mye?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Imperfectionibus skrev:

For mye?

Hvor mye er for mye?

Si det. Å når ble det lov å drikke i arbeidstiden?

Hei, du har nå kommet til DNB aksjesparing. Du er nå nummer 1 i køen. Kunderådgiveren din er bare på butikken og henter noen boksøl. Vennligst vent.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det blir Texas har du allerede belastet lever og nyrer så mye at du faktisk har drukket deg rett inn i risikogruppa.

Anonymkode: b9ba8...7e9

Vet du når det blir Texas, altså?

Anonymkode: d64bd...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Medisinsk bruker said:

Hei, du har nå kommet til DNB aksjesparing. Du er nå nummer 1 i køen. Kunderådgiveren din er bare på butikken og henter noen boksøl. Vennligst vent.  

Hm, der sa du faktisk noe enda mer viktig. Flere som jobber i kritiske yrker har hjemmekontor, så om de drikker i tillegg så havner Norge virkelig ute på Galeien i denne korona krisen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Vet du når det blir Texas, altså?

Var ikke det jeg sa.  Men du har vel gjort deg opp en mening om leve eller dø for lengst gjetter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, jeg har fått så ung og flott hud etter at jeg stoppet å drikke så det skal jeg aldri kaste bort celler og helse på igjen :)

Anonymkode: 3e123...f4c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke det jeg sa.  Men du har vel gjort deg opp en mening om leve eller dø for lengst gjetter jeg.

Nei. Jeg sa man slutter å drikke om det blir Texas. Underforstått betyr det at da får man annet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Nei. Jeg sa man slutter å drikke om det blir Texas. Underforstått betyr det at da får man annet å gjøre.

Vel det spørs jo da, om du blir i stand til  gjøre noe som helst når koronaen (smitten altså) herjer med det som er igjen av motstandsevnen i leveren og nyrene dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel det spørs jo da, om du blir i stand til  gjøre noe som helst når koronaen (smitten altså) herjer med det som er igjen av motstandsevnen i leveren og nyrene dine.

Det er altså coronaen jeg anser som Texas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

For mye?

Hvor mye er for mye?

Det er mye å drikke 3 halvlitere hver kveld. Det er ok at ta seg en halvliter i ny og ne eller 6 halvlitere i lystig lag et par lørdager i mnd.  Dagdrikking skal man selvsagt unngå, det er det som fører til avhengighet, ikke om du drikker deg brisen et par ganger i mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det er mye å drikke 3 halvlitere hver kveld. Det er ok at ta seg en halvliter i ny og ne eller 6 halvlitere i lystig lag et par lørdager i mnd.  Dagdrikking skal man selvsagt unngå, det er det som fører til avhengighet, ikke om du drikker deg brisen et par ganger i mnd. 

Å drikke fast fredag og lørdag fører til økte skader på folk og samfunn. Drikk heller på en kveld du/dere er opplagt og er i godt humør.  Det er tradisjon i en del land. Det er vanskelig å bestemme at man er i godt humør førstkommende fredag.

Endret av Medisinsk bruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

Å drikke fast fredag og lørdag fører til økte skader på folk og samfunn. Drikk heller på en kveld du/dere er opplagt og er i godt humør.  Det er tradisjon i en del land. Det er vanskelig å bestemme at man er i godt humør førstkommende fredag.

Jeg skrev ikke at å drikke mye 2 dager i uken var ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Apocalypte skrev:

Jeg skrev ikke at å drikke mye 2 dager i uken var ok. 

Neida, var ikke det jeg mente men du er kanskje enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker dere for å bedøve dere selv, pga dere er engstelige?

Anonymkode: 9030f...c1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drikker mer fordi jeg vil gjøre dette til coronakos! Jeg skulle gjerne jobbet, men får ikke lov. 

Så nå blir det ekstra gode middager hver dag, gjerne med vin til. Det blir FaceTime med venner med vin, ost og kjeks. 

Jeg drikker mer i påskeferien også, da er det gjerne vin hver dag. I sommerferien er det vin eller øl til lunsj. 

Er over femti og har god kontroll. 

Anonymkode: b114d...09d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikker dere for å bedøve dere selv, pga dere er engstelige?

Mange gjør det naturligvis. Folk flest er litt engstelige i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt for mye. Holder på å gå på veggen hjemme og ligger på et par flasker vin hver kveld nå :(

Anonymkode: af12d...b34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

Mange gjør det naturligvis. Folk flest er litt engstelige i dag.

Huff ja, kan jo skjønne det da. Er allerede sliten i hue av å være redd. Får nesten lyst å ta et glass eller to selv, men skal prøve å la det være. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Medisinsk bruker said:

Da må du jo nesten si at det var det han gjorde. Drakk i arbeidstiden men han jobbet som telefonvakt for DNB. Det er jo ikke helt bra. Om han derimot bare har hjemmekontor, og ikke karantene, er det vel ikke noe i veien for å svippe nedom butikken i lunsjpausen så man har litt god mat og drikke til arbeidsdagen er over.

Ser stadig flere områder nå der man merker at panikk får frem det verste i folk. Folk er ikke monstre selv om de skulle glemme seg, og hoste i hånda en gang, og det samme med de som går i butikken for å kjøpe noe digg. Faktisk sto det vel en artikkel her for noen dager siden at folk kjøper dyrere mat nå enn før, siden det er vanskeligere å spise ute, og de ønsker seg et måltid med ordentlige råvarer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...