Gå til innhold

Mange som drikker mye alkohol nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Imperfectionibus skrev:

Hvorfor i alle dager unner du ikke de som ønsker det å ta seg er glass?

Er vel ikke akkurat så mye å unne andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 timer siden, Medisinsk bruker skrev:

Si det. Å når ble det lov å drikke i arbeidstiden?

Hei, du har nå kommet til DNB aksjesparing. Du er nå nummer 1 i køen. Kunderådgiveren din er bare på butikken og henter noen boksøl. Vennligst vent.  

Vel, det er vanligvis heller ikke lov å ha barna på arbeidsplassen og underholde dem/gjøre skolearbeid. 

P.S. jeg er totalavholds, dette var bare en liten digresjon.

Anonymkode: ec4d1...0f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drikker dere for å bedøve dere selv, pga dere er engstelige?

Anonymkode: 9030f...c1b

Folk drikker vel fordi de ikke har noe å gjøre etter arbeidstid og er isolert fra familie og venner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk drikker vel fordi de ikke har noe å gjøre etter arbeidstid og er isolert fra familie og venner. 

Har folk så lite fantasi til å finne på noe at de må ty til alkohol for å få tiden til å gå? Er det så mange analfabeter i Norge, de kan f.eks ikke lese en bok?

Anonymkode: e4d64...5ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange mennesker blir permitterte i disse dager, rutiner forsvinner, folk er frustrerte og må leve med stor usikkerhet i lang tid fremover. Dessverre betyr det at noen vil ty til å drikke i et forsøk på å komme seg gjennom dagene. Av kjedsomhet, for å dempe bekymringer osv. Det er en dårlig strategi, men sånn er det. 

Anonymkode: 48d21...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, ikke noe her. Har små barn i barnehagealder. Ikke etter jobb en gang. Muligens til helgen tar jeg meg ett glass vin til sammen , men nei, har det ikke i huset en gang. Det er ikke vanlig hos oss å drikke alkohol. Ikke i ferier, ikke en gang uten barna. 

giphy.gif?cid=ecf05e47448591c3be75a5175a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har folk så lite fantasi til å finne på noe at de må ty til alkohol for å få tiden til å gå? Er det så mange analfabeter i Norge, de kan f.eks ikke lese en bok?

Skal man lese bøker hver dag i flere måneder som eneste aktivitet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser ikke noe galt i det? Man kan gå ut på tur, lære seg noe nytt, lære seg å lage mat fra bunnen av, osv. Har man så lite fantasi at drikking er eneste aktivitet man kan drive med, er man en ganske hjelpeløs person i utgangspunktet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke noe galt i det? Man kan gå ut på tur, lære seg noe nytt, lære seg å lage mat fra bunnen av, osv. Har man så lite fantasi at drikking er eneste aktivitet man kan drive med, er man en ganske hjelpeløs person i utgangspunktet. 

Man blir jo uglesett og kalt landsforrædere hvis man våger seg ut på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke møtt på noen som har kalt meg dette. Ser mange mennesker på tur, men de holder god avstand til andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert mange som legger seg til dårlige vaner, som vil gi sykdom og død senere i livet. Sikkert også mange som blir syke av et så passivt og meningsløst liv som vi tvinges til å leve nå.  Skal ikke se bort fra at denne vanskelige hverdagen har tatt livet av flere eldre og syke enn corona allerede. Men det får vi aldri noen statistikk på.

Anonymkode: 1d32e...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har de ikke barn! Alkohol gjør meg sliten og litt kort lunte. Det er det siste man trenger når man er med barn 24/-7.

Anonymkode: 0c59a...528

Morsomt. Alkohol gjør akkurat det motsatte med meg. Jeg er glad jeg ikke har barn i denne tiden, og eneste måten jeg hadde taklet det uten å fysisk gått apeshit, hadde vært en jevn salongberuselse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker kun i sosiale settinger her. Har både absolutt vodka, jagermaister, tequila, øll og vin her hjemme. Men frister ikke i det hele tatt å drikke alene. Er vell et parr måneder siden sist det var fest. Blir sikkert ikke før rundt sommertid før det blir en ny en, og jeg drar frem drikken 😄.

Anonymkode: 281f5...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen rundt meg drikker noe. Opplever heller st alle skal rydde rundt huset eller pusse opp. 

Anonymkode: aa2c0...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vhgj skrev:

Er vel ikke akkurat så mye å unne andre? 

Hvorfor mener du det?

De fleste evner å drikke med måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke mitt inntrykk, folk smiler og nikker men holder naturligvis avstand.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes da mer å gjøre på enn enten drikke alkohol eller lese bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Apocalypte skrev:

Det er mye å drikke 3 halvlitere hver kveld. Det er ok at ta seg en halvliter i ny og ne eller 6 halvlitere i lystig lag et par lørdager i mnd.  Dagdrikking skal man selvsagt unngå, det er det som fører til avhengighet, ikke om du drikker deg brisen et par ganger i mnd. 

Det er det kanskje om en har anlegg til å bli alkoholiker.

Før jeg fikk barn kunne jeg drikke alkohol hver dag i noen måneder for så å droppe å drikke i noen måneder (alt etter økonomi). 

Anonymkode: 6b629...d9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg drikker ikke alkohol nå heller jeg. :) 🍹 <<< blodappelsinjuice til meg, takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...