Gå til innhold

frekt å få julaften baby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.3.2020 den 12.08, AnonymBruker skrev:

Har alltid hørt at det må være kjipt å få baby rundt juletider. At de som er født rundt den tid få kombinert julegaver og bursdagsgave. Og har bursdag senest på året av alle i klassen. Må begynne på skole når de er 5,5 år. Får sist lappen og lov til å komme inn på utesteder.

Er det så kjipt å ha bursdag i Desember? Jeg tenker da er man yngst lengst og det kan være et + når man blir eldre. Man trenger bare vente et halvt år fra perioden fra man begynner vg3 til man kan gå ut på byn. Men det kan være kjipt der og da.

Burde man hoppe over prøvingen dersom termin blir beregnet 22. desember? Er det bedre å få Januar baby?

Anonymkode: 522b9...220

Bare husk at januar baby kan risikere å bli født i desember også 😛 Skjedde her... 

Anonymkode: f6813...b36

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.3.2020 den 13.51, Kassiopeia8 skrev:

Det er liksom ikke alt som er så lett å time til nøyaktig når det passer en best. Si at dere hopper over en mnd og er så heldige at det klaffer - så får dere termin i slutten av januar, men vipps så kom ungen 4 uker før termin og det ble jule-barn likevel. 

Hvis barnets største utfordring i livet er at den har bursdag i en høytid har det et svært godt liv, tenker jeg!

Rekker opp hånden! Altså, timet ikke januar baby, men hadde januar termin. Baby måtte ut før 🤷‍♀️

Anonymkode: f6813...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir eldre og ønsker seg litt dyrere ting kan det være positivt, da kan man jo ønske seg kombinert jule- og bursdagsgave 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatet å ha bursdag i desember.

Som liten ble jeg ofte glemt eller fikk kombinert jul og bursdagsgave.

Som ungdom var jeg sist til alt.

Som voksen er det greit, men skulle fremdeles ønske jeg hadde bursdag hvilken som helst annen mnd i året. 

Bedre å ha bursdag i desember enn å ikke bli født? Ja sikkert, det er det mye som er.

Anonymkode: b0672...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/17/2020 at 12:08 PM, AnonymBruker said:

Burde man hoppe over prøvingen dersom termin blir beregnet 22. desember?

Uff. Ikke alle har lyksus for å velge dette. I tillegg er det nesten umulig. Hva med prematur babyer? Eller de som fødes 2 uker etter termin? Burde man hoppe over en måned dersom termin blir begernet i påske? Eller midt i mai, da risikerer man å ha "17 mai baby"? Og hva med par som får fertilitetsbehandling?.. 

Noen ting kan vi ikke ha kontroll på. Synes at det beste er å akseptere dette. Men det er veldig individuelt. Hvis man ønsker å hoppe over en måned, kan man selvfølgelig gjøre det :)

Jeg selv har et barn som ble født på lille juleaften. Ikke noe problem.

Anonymkode: ef3d5...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag i romjulen, og har aldri tenkt på det. Vi hadde alltid familieselskap i romjulen, så jeg fikk separate jule-og bursdagsgaver. Da jeg ble eldre fikk jeg noen ganger kombinerte gaver. Ofret det aldri en tanke. Men folk er jo forskjellige. 

Barnebursdag hadde jeg som regel første helgen i januar. 

Anonymkode: 9872a...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bursdag i romjulen og ELSKER det. Har alltid gjort det. Helt magisk å ha bursdag under årets koseligste tid ♥ Alle nyter, er glade, slapper av og har TID. Har syns synd på vennene mine maaange ganger som har bursdager på helt vanlige dager ellers i året med stress. Alt fra skole til fritidsaktiviteter, foreldre jobber overtid osv. På min bursdag har alle alltid hatt tid til å komme på besøk, både som liten og voksen. Og jeg har aldri mottatt kombinert jul- og bursdagsgave. Og det er nok takket være mine foreldre. De var klar i sin tale da jeg ble født at alle andre får to gaver i året - til jul og på sin bursdag - og jeg skulle ikke være noe unntak. Så man kan jo legge noen føringer selv...

Når det gjelder utesteder hadde jeg tydeligvis gode venner, for vi koste oss på hjemmefester vi, helt til alle i gjengen var 18 år. Ikke èn gang skjedde det at noen av vennene mine dro på et utested uten meg. Lappen tok jeg ikke før jeg var 22 år, så hadde ikke noe å si for meg da...

Og nå i voksen alder bare nyter jeg dagen enda mer. Alle vennene mine fyller år og blir eldre før meg :lol: Er spesielt gøy på runde dager. Når de bikket 30 og jeg fortsatt var 29 leeenge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt greit å starte tidlig på skolen, men utrolig kjipt å være yngst i klassen det året man fylte 18. Sist med lappen, sitte hjemme når venner kom inn på byen. Og så blir jo høydepunktene litt klumpet sammen.

Anonymkode: 90a7a...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2020 den 12.19, AnonymBruker skrev:

hvilke andre tidspunkt er like kjipe?

Anonymkode: 522b9...220

17.mai? Lillejulaften og første juledag? Nyttårsaften? Samme dato som tanta di og tvillingguttene hennes? Mormors dødsdag? Skuddårsdagen?

Kan sammenlignes i hvert fall. Bursdag på julaften er litt spesielt, alle husker datoen.

Anonymkode: 6345a...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2020 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Eksamens perioder, ferie hvor alle er borte. Jeg har en venninne med bursdag i slutten av mars, ingen husker bursdagen hennes, hun har sjelden fått feire på dagen fordi det er påska. Har ei annen venninne ned bursdag i skolestart i august, hun syns også det er kjipt. De med bursdag i julen får masse oppmerksomhet fordi folk er bevisst det. Har bursdag i desember selv, ikke merket der nevneverdig nå før jeg har barn med juleavslutninger osv.

Anonymkode: 38268...cb3

Hvor gamle er dere? 😂 Husker forøvrig alle bursdager, om de faller i påsken eller i fellesferien. Er vel også ganske vanlig å ikke feire bursdagen på akkurat datoen, så det argumentet skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: 0973f...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...