AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Del Skrevet 17. mars 2020 Har alltid hørt at det må være kjipt å få baby rundt juletider. At de som er født rundt den tid få kombinert julegaver og bursdagsgave. Og har bursdag senest på året av alle i klassen. Må begynne på skole når de er 5,5 år. Får sist lappen og lov til å komme inn på utesteder. Er det så kjipt å ha bursdag i Desember? Jeg tenker da er man yngst lengst og det kan være et + når man blir eldre. Man trenger bare vente et halvt år fra perioden fra man begynner vg3 til man kan gå ut på byn. Men det kan være kjipt der og da. Burde man hoppe over prøvingen dersom termin blir beregnet 22. desember? Er det bedre å få Januar baby? Anonymkode: 522b9...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Del Skrevet 17. mars 2020 Ja, veldig kjipt å ha bursdag rundt jul Man blir glemt. Hadde ventet til januar. Anonymkode: e2bfa...499 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Del Skrevet 17. mars 2020 Er født i midten av desember og har seriøst aldri brydd meg om dette, bortsett fra de 2 siste ukene før jeg ble 18... Jeg har alltid fått 2 gaver, en til jul og en til bursdag. Anonymkode: f1521...29c 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 17. mars 2020 #4 Del Skrevet 17. mars 2020 Jeg ville unngått om mulig. Det vil alltid være kjedelig for barn med bursdag i juletider. Spesielt siste delen av desember. Mange er travle og har liten tid da. Det vil være færre som kan komme i besøk, faller bursdagen på julaften blir det aldri barnets «egne» dag. Barnet blir også yngst i klassen. Veldig forskjell på nivå hos barn uansett. Men ville helst unngått det likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Del Skrevet 17. mars 2020 Jeg kjenner flere som er født i desember og de lever helt fint med det. Er bedre at de ble født i desember enn at de aldri ble født i det hele tatt. Mange prøver kan få problemer med å få barn, og man vet kanskje ikke på forhånd om man er en av dem, så jeg personlig ville ikke hoppet over en mnd med prøving. Men det er min mening. Anonymkode: a412f...f3f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Del Skrevet 17. mars 2020 Problemet med desember er overdrevet. Mange andre tidspunkter som er like kjipe Anonymkode: 38268...cb3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Del Skrevet 17. mars 2020 Jeg er jente og er født på julaften, det har aldri plaget meg og det kunne ikke brydd meg mindre. Synes jeg det var "frekt" av mora mi å presse meg ut på selveste julaften? 🙄 Nei? 🙄 herregud... Anonymkode: 0b872...ca4 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Del Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet med desember er overdrevet. Mange andre tidspunkter som er like kjipe Anonymkode: 38268...cb3 hvilke andre tidspunkt er like kjipe? Anonymkode: 522b9...220 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Del Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er jente og er født på julaften, det har aldri plaget meg og det kunne ikke brydd meg mindre. Synes jeg det var "frekt" av mora mi å presse meg ut på selveste julaften? 🙄 Nei? 🙄 herregud... Anonymkode: 0b872...ca4 synes du aldri det var kjipt å ha bursdag på julaften? Når du var ung for eksempel Anonymkode: 522b9...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Del Skrevet 17. mars 2020 Merkelig overskrift! Anonymkode: 04dc4...5df 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Del Skrevet 17. mars 2020 Skjønner ikke hvorfor så mange mener det er så negativt å ha bursdag rundt juletider! Selv har jeg bursdag ca en uke før julaften og det samme har min bror. Har aldri vært noe problem og både jeg og min bror har gjort det bra på skole og sosialt. Selv har jeg også gjort det bra sportslig og tar nå en mastergrad (sånn til opplysning for de som tror man vil slite på skolen). Eneste var at det var kjipt det året vi fylte 18, men det var jo flere i vennegjengen som hadde bursdag senere på året og i det store og det hele er det jo null problem. Så må si jeg synes dette med desemberbursdag og jula er litt hysteritenking. Ser det er en over her som skriver at folk er så travel før jul at de ikke kommer i bursdager osv: dette stemmer overhode ikke med min erfaring. Nesten alle jentene i klassen (ca 15 stk) kom i alle mine barnebursdager, så det var aldri noe problem for min del og det var virkelig ikke kjedelig. Sitter igjen med mange gode bursdagsminner og har aldri vært et problem å være en av de yngste i klassen! 😊 Anonymkode: c9671...824 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Del Skrevet 17. mars 2020 Lillesøsteren min som nettopp har blitt tenåring synes f.eks. det er leit å ha bursdag midt i sommerferien, og fellesferien attpåtil, da nesten alt av familie og venner (både fra skolen og annet) er bortreist på ferie. Hun får ikke feiret skikkelig før langt ut i august. Hun syns dette er mye kjipere enn hva jeg har syntes (desemberbarn). Anonymkode: f1521...29c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har alltid hørt at det må være kjipt å få baby rundt juletider. At de som er født rundt den tid få kombinert julegaver og bursdagsgave. Og har bursdag senest på året av alle i klassen. Må begynne på skole når de er 5,5 år. Får sist lappen og lov til å komme inn på utesteder. Er det så kjipt å ha bursdag i Desember? Jeg tenker da er man yngst lengst og det kan være et + når man blir eldre. Man trenger bare vente et halvt år fra perioden fra man begynner vg3 til man kan gå ut på byn. Men det kan være kjipt der og da. Burde man hoppe over prøvingen dersom termin blir beregnet 22. desember? Er det bedre å få Januar baby? Anonymkode: 522b9...220 Kan jo hende at selv om du evt får termin i slutten av desember, men at babyen ikke kommer før i starten av januar. Det samme er det hvis du har termin i januar også. Det er en sjanse for at babyen kan bli født i desember. Anonymkode: 1f5ff...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvilke andre tidspunkt er like kjipe? Anonymkode: 522b9...220 17 mai? Midt i fellesferien når alle er på ferie? Det er jo litt smak og behag. Hadde selv bursdag i fellesferien og vi hadde felles bursdagssang på skolen i juni, en måned før bursdagen min. Og jeg måtte legge feiringa i midten av august for at folk skulle kunne komme. Så selve dagen min gikk som regel forbi i stillhet med unntak av oppmerksomhet fra nærmeste familie.. men det ville man fått på julaften/romjula og. Finnes jo ulemper med å være født sent på året, men å kalle det frekt mot barmet blir litt rart.. man bør jo egentlig være fornøyd med at foreldrene valgte å gjøre det den dagen de gjorde, hvis ikke hadde man ikke eksistert 🤭 Anonymkode: 4383a...4b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #15 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Merkelig overskrift! Anonymkode: 04dc4...5df Ja, helt enig! Samme med mye av det som står i innlegget også Anonymkode: be139...717 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. mars 2020 #16 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har alltid hørt at det må være kjipt å få baby rundt juletider. At de som er født rundt den tid få kombinert julegaver og bursdagsgave. Og har bursdag senest på året av alle i klassen. Må begynne på skole når de er 5,5 år. Får sist lappen og lov til å komme inn på utesteder. Er det så kjipt å ha bursdag i Desember? Jeg tenker da er man yngst lengst og det kan være et + når man blir eldre. Man trenger bare vente et halvt år fra perioden fra man begynner vg3 til man kan gå ut på byn. Men det kan være kjipt der og da. Burde man hoppe over prøvingen dersom termin blir beregnet 22. desember? Er det bedre å få Januar baby? Anonymkode: 522b9...220 Nei, det er moro å prøve. Kos dere! Noen får det til i første forsøk, mens andre bruker flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #17 Del Skrevet 17. mars 2020 Hvis du kan vente en mnd og dermed få termin i slutten av januar så ville jeg gjort det. Noen føder tidligere, men at du skulle få desemberbaby med så sen termin i januar er lite sannsynlig. Anonymkode: 1a07e...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. mars 2020 #18 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, veldig kjipt å ha bursdag rundt jul Man blir glemt. Hadde ventet til januar. Anonymkode: e2bfa...499 Du får det til å høres ut som man bare kan bestille at barn blir født når man vil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #19 Del Skrevet 17. mars 2020 Vi er fire stk i min nærmeste familie (ink. meg selv). Har aldri vært noe problem. Vi får alltid feiret alle sammen . Og nei vi slår ikke bursdagene sammen. Anonymkode: e0651...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmatian Skrevet 17. mars 2020 #20 Del Skrevet 17. mars 2020 Det finnes verre. Jeg hadde bursdag forrige fredag den 13. Det var nok min fjerde eller femte fredag den 13. bursdag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå