Gjest Cyan i.i Skrevet 14. juni 2005 #1 Skrevet 14. juni 2005 Dere som er skilt hvordan gjorde dere det økonomisk. Man får ikke innvilget overgangstønad før mnd etter at seprasjonen er innvilget. Er det da meningen at man skal spise knekkebrød og samle opp gjeld i mellomtiden? Finnes det en god løsning som jeg ikke har sett enda? Eksen kommer til å flytte ut snart. Da har han behov for sine egne penger. Og jeg har såklart behov for penger jeg og. Men nå får jeg ikke penger før tidligst i september. Og hva skal jeg da gjøre i mellomtiden? Jeg tviler på at han kommer til å bli spesielt glad dersom han er nødt til å betale for to hjem. Og jeg vil egentlig slippe å leve på han. Jeg kan heller ikke se at vi skal kunne bo sammen helt til september heller, da et samlivsbrudd faktisk er ganske så vondt for begge parter. Er det noen som ser en løsning som jeg ikke ser?
Gjest manila Skrevet 14. juni 2005 #2 Skrevet 14. juni 2005 Vel, det hjelper jo ikke deg noe at jeg sier dette, men dere burde kanskje tenkt på å legge litt tilside tidligere for uforutsette utgifter, som dette jo definitivt er? Blir jo litt for dumt å forvente at "Pappa Staten" skal komme og leie deg i hånda straks du får endringer i privatlivet?
Gjest Cyan Skrevet 15. juni 2005 #3 Skrevet 15. juni 2005 Vel' date=' det hjelper jo ikke deg noe at jeg sier dette, men dere burde kanskje tenkt på å legge litt tilside tidligere for uforutsette utgifter, som dette jo definitivt er? Blir jo litt for dumt å forvente at "Pappa Staten" skal komme og leie deg i hånda straks du får endringer i privatlivet?[/quote'] Nå er det jo faktisk slik i Norge at pappa staten leier folk i hånden dersom det blir endringe i privatlivet. Du kan mene hva du vil om det. Forskjellen ligger i at dersom man ikke er gift får man støtte med engang og dersom man er gift må man vente mange mnd.
Gjest Madam Felle Skrevet 15. juni 2005 #4 Skrevet 15. juni 2005 Du må nok ta kontakt med sosialkontoret
Gjest killo2 Skrevet 16. juni 2005 #5 Skrevet 16. juni 2005 :o :o :o Så dermed er du fritatt for alt ansvar for deg selv?!!? Hjelpe og trøste for noen holdninger...
Gjest Cyan Skrevet 17. juni 2005 #6 Skrevet 17. juni 2005 Ja gud, jeg fritar meg herved for ALT ansvar! Og holdningene mine..ja du ser jo.. Jeg spurte om noen så en løsning jeg ikke gjorde. Ok?
Gjest liseen Skrevet 17. juni 2005 #7 Skrevet 17. juni 2005 :o :o :o Så dermed er du fritatt for alt ansvar for deg selv?!!? Hjelpe og trøste for noen holdninger... Vel, det hjelper jo ikke deg noe at jeg sier dette, men dere burde kanskje tenkt på å legge litt tilside tidligere for uforutsette utgifter, som dette jo definitivt er? Blir jo litt for dumt å forvente at "Pappa Staten" skal komme og leie deg i hånda straks du får endringer i privatlivet? For noen IDIOTISKE svar. Hun leter etter en løsning på en situasjon ingen ønsker å befinne seg i. Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med kan du holde kjeft. Å ja, jeg regner med at killo2 og manila er en & samme person!!
Gjest pok Skrevet 17. juni 2005 #8 Skrevet 17. juni 2005 Da jeg var i samme situasjon som deg fikk jeg help fra sosialkontoret en måned eller to. Lykke til
Gjest Cyan Skrevet 17. juni 2005 #9 Skrevet 17. juni 2005 Da jeg var i samme situasjon som deg fikk jeg help fra sosialkontoret en måned eller to. Lykke til Ok. Takk for svar!
Brunhilde Skrevet 17. juni 2005 #10 Skrevet 17. juni 2005 Jeg blir så eitrende forbannet på slike som deg, manila! Jeg håper faktisk at du opplever en vanskelig situasjon en gang, så lærer du kanskje å sette pris på at vi lever i et land som har råd til å støtte mennesker i en vanskelig periode av livet! Cyan, hvis du ikke kan klare deg på annet vis så bestill en time på sosialkontoret og søk om hjelp. Det kan være lang saksbehandlingstid, så jeg syns du skal ta kontakt med dem så fort du kan. Det du skal vite hvis du velger den løsningen er at de, hvis du får etterbetalt bidrag og overgansstønad, kan kreve refusjon i dette. Lykke til - og husk "pappa staten" er MEG også, og jeg unner deg den hjelpen!
Gjest Cyan Skrevet 17. juni 2005 #11 Skrevet 17. juni 2005 Jeg blir så eitrende forbannet på slike som deg, manila! Jeg håper faktisk at du opplever en vanskelig situasjon en gang, så lærer du kanskje å sette pris på at vi lever i et land som har råd til å støtte mennesker i en vanskelig periode av livet! Cyan, hvis du ikke kan klare deg på annet vis så bestill en time på sosialkontoret og søk om hjelp. Det kan være lang saksbehandlingstid, så jeg syns du skal ta kontakt med dem så fort du kan. Det du skal vite hvis du velger den løsningen er at de, hvis du får etterbetalt bidrag og overgansstønad, kan kreve refusjon i dette. Lykke til - og husk "pappa staten" er MEG også, og jeg unner deg den hjelpen! Akkurat nå ble jeg faktisk veldig glad for å lese det du skrev. Takk!
sandra++ Skrevet 18. juni 2005 #12 Skrevet 18. juni 2005 Vært i samme situasjon selv- ta kontakt med sosial kontor - de hjelper deg med det meste til trygder kommer i gang :-)
Gjest som fortjent Skrevet 18. juni 2005 #13 Skrevet 18. juni 2005 vel, en som tidligere har slengt dritt til andre i dette forumet kan jeg ikke si jeg har mye respekt for...
Gjest Cyan Skrevet 18. juni 2005 #14 Skrevet 18. juni 2005 vel, en som tidligere har slengt dritt til andre i dette forumet kan jeg ikke si jeg har mye respekt for... Jaha, så du mener jeg har slengt dritt eller? Men du, jeg trenger ikke respekten din.
Gjest Cyan Skrevet 18. juni 2005 #16 Skrevet 18. juni 2005 Har du noe i mot meg får du heller registrere deg og ta det på PM.
lillesky Skrevet 20. juni 2005 #17 Skrevet 20. juni 2005 Ta kontakt med sosialkontoret! Håper det ordner seg. (Og når det gjelder sånne dritt-slengende folk som ødelegger tråder: gi blaffen i dem, så gidder de ikke mer )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå