Gjest kokken idag Skrevet 14. juni 2005 #1 Skrevet 14. juni 2005 Jeg tenker f. eks på fisk i serveringsstykker fra frysedisken på REMA. Hvordan lage den spennende og velsmakende?
Arkana Skrevet 14. juni 2005 #2 Skrevet 14. juni 2005 Når det gjelder fisk synes jeg det enkle som oftest er det beste, ikke for mye dilldall. En favoritt er rett og slett fisk i folie med strimlet purre, noen sitronskiver, noen smørklatter, salt og pepper. 200 grader i 20 minutter. Her bruker jeg fortrinnsvis torsk. Med dette serverer jeg som oftest poteter, grønnsaker og hjemmelaget aïoli (hvitløksmajones) eller eggesmør. Med laks synes jeg det er godt med smørklatter, hakket løk, laurbærblad, litt frisk estragon, salt og pepper. Her er det godt med hjemmelaget urtemajones (altså hjemmelaget majones tilsatt persille, gressløk og karse) og en enkel potetsalat eller grønn salat. Du kan ha alle slags grønnsaker i og bruk friske urter som dill og gressløk. Litt smør/olje. En skvett hvitvin i er også godt. Og hvis du ikke gidder lage majones/aïoli selv (skjønt det er det beste, og ikke vanskelig i det hele tatt), kan du selvsagt få det kjøpt, og for urtemajonesen moser du bare majones med urter i hurtigmikser. Forresten er en god skje rømme veldig godt og enkelt på foliebakt fisk. Dette er jo uansett en enkel måte å lage en hel middag på uten for mye arbeid. Har du i poteter i skiver, hakket gulrot, selleri, løk og andre grønnsaker blir alt ferdig på 20 minutter i ovnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå