Gå til innhold

Tar dere med barna om dere må på butikken nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ikke det, sørger for at samboer er hjemme eller barnepike og handler på kvelden for å slippe å ha med barnet. 

Hva gjør andre?

Anonymkode: 91f77...89b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. De går med votter og vet de ikke skal gå tett på andre.

Anonymkode: 7a380...2dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke det, sørger for at samboer er hjemme eller barnepike og handler på kvelden for å slippe å ha med barnet. 

Hva gjør andre?

Anonymkode: 91f77...89b

Bedre å ha barnepike slik at flere kommer i nærkontakt med barnet? 😁

Anonymkode: 2c9cb...beb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Barnet er hjemme alene da. Mindre folk = færre kontaktpunkt = lavere smitterisiko 

Anonymkode: 71f5b...51a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Alenemor uten mulighet for barnepass. 

Anonymkode: 0a28a...5bf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Noen ganger har man ikke annet valg. Må bare gå i butikken når det nesten er tomt der, jeg går ikke dit når det er masse folk. I går stod min stefar ute med barna mens jeg var inne og handlet, men det er ikke alltid han har mulighet til å stille opp. 

Anonymkode: 2dae9...096

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er to, så en er hjemme med ungene. Unngår folk så godt som mulig.

Anonymkode: 8629d...b24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine unger er forkjøla (men ble det for en stund tilbake før det var påviste tilfeller her vi bor), men de er uansett i karantene. Jeg drar på butikken når mannen er hjemme fra jobb. 

Anonymkode: d0598...8ea

• Liker 2
Skrevet

Barna blir hjemme, mens en voksen handler 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere som har mulighet til å handle uten at barna er med, virker fornuftige. Jeg forstår at ikke alle har mulighet til dette, men har inntrykk av at enkelte synes det er helt greit å bruke butikken som en slags rekreasjon for barna sine.

Anonymkode: 11dc6...b66

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med ungene, men de er så store at jeg lar de sitte i bilen mens jeg løper inn og handler.

Anonymkode: 94682...346

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi er to voksne så har ikke behov for det. Dropper all omgang med andre som ikke er nødvendig.

Anonymkode: 2b378...c7d

Skrevet

Nei,  pleier ikke det egentlig. En av oss drar og en er hjemme med barna.

Hun på 8 måtte jeg ta med i går siden ho var så lei av å være hjemme og ville så gjerne bli med. Hun fikk lov mot at hun ikke tok på noe og goldt seg unna mennesker. Han minste på 5 mnd er alltid hjemme nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, bestiller med levering eller en av oss voksne drar/familie kjøper inn til oss. Barna er små. De forstår ikke hvorfor de ikke kan gå rundt som normalt, plukke varer selv og de tar ikke hensyn til avstand. 

Anonymkode: ab626...2f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke har noe valg så har man ikke noe valg - men det er jo helt klart bedre at færrest mulig folk går på butikken. Det har jo FHI sagt også - gå alene på butikken.  Så har man mulighet bør man la dem være hjemme. 

Anonymkode: 2de30...33b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er alenemor så de sitter i bilen med mobil så de kan ringe meg hvis behov. 

Anonymkode: 238a0...61a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har ikke noe valg. Alene med en på 1 1/2. 

Anonymkode: 45809...e1e

• Liker 2
Skrevet

Ja. Har en ettåring alene og samboer er i Forsvaret. Sitter i vogna si og tar ikke på noe, eller jeg bærer hele tiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Handla nok på torsdag for å unngå denne smitterisikoen for meg og ungene. Skulle jeg trenge noe etter hvert så får jeg spørre noen om de kan hjelpe. 

Anonymkode: 45bb4...776

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, ~umulia~ skrev:

Barna blir hjemme, mens en voksen handler 😊

Her også.

Anonymkode: ac6f1...542

• Opprett ny...