AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #21 Skrevet 17. mars 2020 Det er jo lov å håpe at hele samfunnet går til dundas. Ikke for at en trenger å gjøre det, men det er lov. Anonymkode: 09607...17b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #22 Skrevet 17. mars 2020 Tror det skal mye til før NAV kollapser, men ting kan ta litt lengre tid enn vanlig. Selv jobber jeg hjemmefra, har gjort det siden torsdag, men jobber fullt og vel så det. Mine oppgaver til vanlig er nesten fraværende i disse dagene, så jeg har blitt omprioritert til å håndtere dagpenge-henvendelser. Vi som til daglig holder på med oppfølging av brukere ute på arbeidsplass eller i tiltak har jo ingen oppfølging av disse akkurat nå, så vi har god tid til å hjelpe til med dette. Den største utfordringen pr akkurat nå er at våre datasystemer ikke er rigget til å kjøre de vedtakene som myndighetene nå pålegger oss, så IT-utviklerne jobber på spreng med å gjøre de nødvendige tilpasningene. Vi som til daglig holder på med oppfølging av brukere ute på arbeidsplass eller i tiltak har jo ingen oppfølging av disse akkurat nå, så vi har god tid til å hjelpe til med dette. Når det gjelder det å skulle ta inn ekstra mannskap så er det uaktuelt pr i dag, da det vi trenger mest hjelp til er å hjelpe folk med å søke om dagpenger, samt svare på henvendelser fra både arbeidstakere og arbeidsgivere om deres rettigheter. Det krever opplæring som vi ikke har kapasitet til å gi i dag. Hilsen NAV-ansatt på hjemmekontor 🙂 Anonymkode: a043a...153
Gjest Anonym Bruker Skrevet 17. mars 2020 #23 Skrevet 17. mars 2020 Folk blir mange steder fortløpende oppfordret til å bistå til samfunnsnyttige oppgaver for på den måten å heve beredskapen. Mang av de som er / blir permitert kan "heilt sikkert" bidra på eit eller annet vis, og her har også NAV ein jobb å gjøre. Det å takle krisetider handler i stor grad om hvor omstillingsdyktighet, og her har vel NAV en sentrale rolle.
Fremhevede innlegg