AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Hadde bursdag for 2 uker siden og 3 av de jeg ser på som venninner glemte å gratulere meg på bursdagen, vært venner i mange mange år.. jeg har også nylig flyttet 6 mil unna dem pga samboerskap og barn, ingen av mine venninner har besøkt meg enda, gått 1 år snart siden jeg flyttet. jeg har kjørt frem og tilbake for å besøke de så ofte jeg kan, 2-3 ganger i mnd, + husket på bursdagen dems. er det slik at når man flytter så er det bare jeg som må jobbe for å ha et vennskap... føler meg utrolig ensom og alene nå... 5 mil er vel ikke en amerikareise? Alle har bil og førerkort. Anonymkode: e3ea4...1a6
Cinnamondiva Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Vel, synes de kunne tatt seg bryet litt altså. Fikk du ikke engang en gratulasjon på SMS? 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Dette var da noe å henge seg opp i også. Jeg glemmer også bursdager til folk, tilogmed min egen mor. Sånn er det, man husker ikke alt her. En bursdag er ikke spesielt heller, er samme dato hvert år Anonymkode: 23e08...a4d 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Synes du overdriver her. Jeg har glemt mange bursdager gjennom året. Anonymkode: 918d8...069
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Glemmer bursdager støtt og stadig jeg..... Anonymkode: c9bcb...1e6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 Jeg husker aldri bursdager. Facebook er nødvendig for at jeg skal få det med meg, og til og med meg FB, så glemmer jeg det ofte. Med mindre man sees daglig, så er det ikke alltid like lett å huske sånne ting. Dessuten er slike ting viktigere for noen enn andre. For enkelte er det kjempe viktig, det er menneskene som alltid husker bursdager, og for andre så blir det mindre viktigere med alderen. Anonymkode: 623d4...484 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 Jeg skjønner godt du er lei deg. Mange har riktignok vansker med å huske bursdager, men sine beste venners bursdag syns jeg er spesielt å glemme. Særlig når de fleste også har Facebook og det popper opp mange hilsener der. Og når det kommer til flytting og besøk har jeg samme erfaring. Den som flytter blir den som må følge opp vennskapet videre når det kommer til besøk. Av en eller annen grunn tror folk at alt er så langt unna. (Særlig fra Oslo!) Men det er aldri langt hjem til dem. Jeg tenker begge disse tingene handler om hva man prioriterer og syns er viktig. Vil folk holde kontakten med venner så klarer de 20 min i bil f.eks. De klarer jo fint 2t reise for å se en konsert, eller pendle hver helg frem og tilbake til kjæresten. Da klart man 20min i bil én kveld i løpet av 6 mnd. Anonymkode: 00511...c5d
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 Jeg hadde også synes at noe sånt var sårt.. Jeg er en som husker "alle" bursdager, og synes det er hyggelig å gjøre stas på andre. Når jeg da ikke får noe tilbake blir jeg lei meg. Mulig jeg er for sensitiv, jeg opplever at de som glemmer andre ikke er så opptatt av hva de får av gratulasjoner selv. Men som noen andre påpeker i tråden her, så får man jo varsel på flere sosiale medier, og selv om dagene er travle så koster det så lite å skrive en kort melding. Angående det med besøk så synes jeg det er noe som bør gå begge veier. Om man vil beholde vennene sine så må man prioritere dem, og ta den reisen/bilturen hver sin gang. Anonymkode: 5cc8b...17f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 On 3/17/2020 at 2:29 PM, AnonymBruker said: Dette var da noe å henge seg opp i også. Jeg glemmer også bursdager til folk, tilogmed min egen mor. Sånn er det, man husker ikke alt her. En bursdag er ikke spesielt heller, er samme dato hvert år Anonymkode: 23e08...a4d Du fikk bare med deg overskriften? Ts, ville ikke regnet dem som venninner lenger når de ikke kommer på besøk. Du har gjort ditt men de verdsetter det ikke nok. Prøv heller å finne deg nye venner der du bor. Anonymkode: e7eea...522
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Skrevet 18. mars 2020 Jeg glemmer venners bursdager titt og ofte, om det ikke står på Facebook. Pleier ikke å få så mange hilsninger på min dag heller, selvom jeg har et stort nettverk. Har valgt å skjule det på fb. Anonymkode: 57588...795
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 Jeg glemmer bursdager hele tiden, til og med når Facebook minner meg på de. Og i forhold til besøk også, kanskje de ikke tenker noe særlig over det fordi du er hos de så ofte? Har nok sikkert andre planer også utenom deg, så da er det lett å planlegge de tingene rundt at du kommer dit, og så blir det bare sånn. De mener garantert ikke noe vondt med det. Prat med venninnene dine, fortell dem hva du føler og gi de en sjanse. Og ikke ta så tungt på det. Anonymkode: fa57e...a56
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Skrevet 19. mars 2020 På 17.3.2020 den 10.48, AnonymBruker skrev: Hadde bursdag for 2 uker siden og 3 av de jeg ser på som venninner glemte å gratulere meg på bursdagen, vært venner i mange mange år.. jeg har også nylig flyttet 6 mil unna dem pga samboerskap og barn, ingen av mine venninner har besøkt meg enda, gått 1 år snart siden jeg flyttet. jeg har kjørt frem og tilbake for å besøke de så ofte jeg kan, 2-3 ganger i mnd, + husket på bursdagen dems. er det slik at når man flytter så er det bare jeg som må jobbe for å ha et vennskap... føler meg utrolig ensom og alene nå... 5 mil er vel ikke en amerikareise? Alle har bil og førerkort. Anonymkode: e3ea4...1a6 Har du invitert dem? Ikke bare "kom til oss når dere vil" men "vil dere komme på middag/jentekveld den datoen/helgen"? Anonymkode: df70f...780
milla80 Skrevet 20. mars 2020 #13 Skrevet 20. mars 2020 Hadde ikke tatt det så tungt hadde jeg vært deg . Er dette venninner som du ellers føler er gode venninner så er en glemt bursdag ikke så farlig ( mener jeg ihvertfall) ta meg selv feks , glemte nesten min egen bursdag ifjor , dagene går iett 😆 Har 4 nære venninner fra barndommen,kjent hverandre i over 30 år . Kun en av dem husker alltid bursdagen min ( og hun er den jeg alltid husker datoen på tilbake - akkurat den datoen er limt fast i hodet mitt 😄) de andre glemmer vi støtt og stadig . Av og til kan vi gratulere hverandre 3 uker etter når vi møtes feks eller når vi møtes til felles feiring( kan gå uker for alt må klaffe med menn og barn ;)) Husker nesten aldri bursdager, er skikkelig glemsk av og til - holdt nesten på å glemme samboers bursdag nå nylig men han bare ler av det hele 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #14 Skrevet 20. mars 2020 Finnes det voksne mennesker som legger så mye i en bursdag? Om jeg får med meg på face at noen har bursdag, så legger jeg inn en gratulasjon. Samme om de fisker etter gratulasjoner ved å snappe, eller legge på instagram. Koselig med en og annen gratulasjon på egen bursdag. Men jeg holder virkelig ikke regnskap over hvem som har gratulert og ikke. For noen legger virkelig ingenting i en bursdag. Anonymkode: 2c337...09f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå