AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Når begynte du å ta deg friheten til å se et voksenprogram når barnet er hjemme og helst vil se vennebyen etc..? En ting når de er babyer og ikke ser på tv, men dattera mi er tre år og jeg vil se dr phil eller kongen av queens. Er det egentlig innafor å sette på dr phil? (kommer jo ikke til å si at hun ikke skal forstyrre eller noe, men kommer kanskje til å si "du må vente med vennebyen, nå er det mamma sin tur til å se på noe".) Anonymkode: 8288c...18c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Altså, det skal jo ikke gå utover vanlig sosialisering og lek med barnet, men at hun tegner og styrer på med ting mens jeg ser på noe gøy.. At alt ligger til rette for det.. Anonymkode: 8288c...18c 3
Dalmatian Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Jeg hadde lett vist barnet noen sitcoms, om jeg hadde barn.
Blingblingtahei Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Det skjer vel at jeg sier at han må se lille jack tidligere enn vanlig fordi det er fotballkamp når det er barnetv. Han har som regel førsterett på tv kl 17.30,men noen ganger kræsjer det og det er ikke bestandig han som skal få vilja si selv om han er liten. Stort sett gjør vi ting tilpasset han, ut fra hans behov, men de trenger jo bare å lære at de ikke er alene i verden. På dagtid har vi som regel musikk på tv eller bilder, eller den er avslått
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når begynte du å ta deg friheten til å se et voksenprogram når barnet er hjemme og helst vil se vennebyen etc..? En ting når de er babyer og ikke ser på tv, men dattera mi er tre år og jeg vil se dr phil eller kongen av queens. Er det egentlig innafor å sette på dr phil? (kommer jo ikke til å si at hun ikke skal forstyrre eller noe, men kommer kanskje til å si "du må vente med vennebyen, nå er det mamma sin tur til å se på noe".) Anonymkode: 8288c...18c Selvsagt skal du si "det er mamma som ser tv nå". Et barn som aldri må vente, eller aldri blir fortalt at deres ønske faktisk ikke er viktigere enn enhver annens ønske blir et utålelig barn. Å vente, å ikke få viljen sin, å leke stille og alene - er alle ting vi voksne må lære barn. Vi må lære dem det gradvis, og over tid. Men å la være er svært dårlig gjort ovenfor barnet. Anonymkode: be2ba...f18 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 Hehe takk for svar 😊 jeg har tenkt at det er superegoisitisk å se på dr phil, vi har håpt å kunne se Simpson og det funket en periode til hun begynte å reagere på at de ikke snakket norsk.. Men da kan jeg bare se litt en gang i blant da😊 Anonymkode: 8288c...18c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 Se på Dr. Phil hver dag hvis du vil. Barn har godt av å lære seg å ta hensyn til andres ønsker. Jeg vokste opp med at hvis vi barna skulle få se barne-TV måtte mamma og pappa få se Dagsrevyen i fred, hver dag. Anonymkode: e7825...eae 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 Dr phil er jo ikke det verste heller, da hun var liten smilte hun hver gang hun hørte intromusikken og pekte på dr phil Anonymkode: 8288c...18c
Ulrikke Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 Jeg måtte være stille hver kveld kl 19:30 (tror det var da Dagsrevyen gikk før?), da skulle mamma og pappa se på det. Funket jo det, har ikke fått traumer av det på noe vis! Vi har alltid hatt flere tver (fire barn), så de har alltid hatt andre muligheter. Men barn som aldri får beskjed om å ta hensyn til andre kan fort vokse opp til å bli ganske selvsentrerte, så du bør i flere sammenhenger gi små drypp av at du er opptatt, at hun må vente eller at det er din tur, feks. På handletur når barna ville i lekebutikken fikk de beskjed om at de måtte være med meg i den og den butikken først fordi jeg ville/måtte det, og SÅ kunne vi gå i lekebutikken. Funket fint! 1
Trøndere1 Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Når begynte du å ta deg friheten til å se et voksenprogram når barnet er hjemme og helst vil se vennebyen etc..? En ting når de er babyer og ikke ser på tv, men dattera mi er tre år og jeg vil se dr phil eller kongen av queens. Er det egentlig innafor å sette på dr phil? (kommer jo ikke til å si at hun ikke skal forstyrre eller noe, men kommer kanskje til å si "du må vente med vennebyen, nå er det mamma sin tur til å se på noe".) Anonymkode: 8288c...18c TV på stue. TV på kjøkken. TV på loftstue. TV i garasjen. TV på barnerom. 🙈🙈🙈. Så er problemet der løst.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Skrevet 17. mars 2020 Jeg fikk sett dr phil idag. 😊 Ikke hele, men litt Anonymkode: 8288c...18c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #14 Skrevet 18. mars 2020 Når ble det slik at tv ble noe som er bra for barn? Her i huset får barna se max en halv time tv på kvelden. Ellers er ikke tv noe de har tilgang til, Om tv'en ellers er avslått eller jeg ser noe er det jeg som bestemmer. Anonymkode: 7ca97...c51 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #15 Skrevet 18. mars 2020 Barnetv var på skjermen når det gikk og resten av tiden rullet det voksenting på tven. Jeg avbestilte hele tvpakken jeg hadde, fordi ingen uansett gadd å se på tv noen år senere. Hadde dessverre ikke en unge som hadde tid til mer enn drømmehagen, verden var for spennende. Anonymkode: cf688...c30
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #16 Skrevet 18. mars 2020 Så klart kan du da se på de programmene du vil. Barnet lærer å ta hensyn og dele, og ikke minst får det en god mulighet for utvidet språklære om du ser engelske program i nærheten. Det gjorde foreldrene fra tidlig alder, noe som ble merket godt på ordforrådet i søskenflokken fra tidlig alder. Med dagens teknologi skal det vel heller ikke så mye til å lære de å se på andre mindre skjermer med hodetelefoner om de absolutt skal få se noe. Anonymkode: 7244a...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå