AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Vet folk at vernepleiere finnes? Jeg hører bare snakk om sykepleiere, fagarbeidere og leger. Eller går vi under sykepleiere? Jeg mener at vi må drive opplysningsplikt slik at de vet at vi kan hjelpe til, da vi tross alt har en bachelor og 180 studiepoeng med drilling i alt fra psykiatri til somatisk helse. Har selv jobbet mange år på sykehjem og flere av mine ledere har vært vernepleiere. Har også ei venninne som jobber som vernepleier på sykehuset, men hvorfor nevner de aldri oss.. Synes det er veldig trist at de unnlater å nevne en slik yrkesgruppe? Spar mer for tåpelige kommentarer om profesjonskamp! Vi har mye kunnskap og kan bidra mye, bare synd at vi aldri blir nevnt... Anonymkode: aeaf3...b39 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Det er mange som ikke blir nevnt. Derfor heier jeg heller ikke på EN yrkesgruppe slik som media fremstiller kampen mot viruset. ALLE som er ute å jobber nå er viktige. Anonymkode: aa545...f94 20
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Vernepleierne er absolutt ikke glemt. I vår kommune er flere allerede blitt beordret til å hjelpe til på sykehus, sykehjem osv. Vernepleierne går nok under helsepersonell som alle snakker om. Hvorfor trekke frem en yrkesgruppe når alle som jobber innenfor helse- og omsorg i disse dager er like viktige. Anonymkode: 31700...d57 4
Jaybird Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker said: Vet folk at vernepleiere finnes? Jeg hører bare snakk om sykepleiere, fagarbeidere og leger. Eller går vi under sykepleiere? Jeg mener at vi må drive opplysningsplikt slik at de vet at vi kan hjelpe til, da vi tross alt har en bachelor og 180 studiepoeng med drilling i alt fra psykiatri til somatisk helse. Har selv jobbet mange år på sykehjem og flere av mine ledere har vært vernepleiere. Har også ei venninne som jobber som vernepleier på sykehuset, men hvorfor nevner de aldri oss.. Synes det er veldig trist at de unnlater å nevne en slik yrkesgruppe? Spar mer for tåpelige kommentarer om profesjonskamp! Vi har mye kunnskap og kan bidra mye, bare synd at vi aldri blir nevnt... Anonymkode: aeaf3...b39 Forstår hva du mener her, og det er klart det er behov for vernepleiere også. Kommunen min har sendt ut forespørsel til alt helsepersonell som ikke allerede jobber i det offentlige, om å melde seg, uten å presisere yrker. Hvordan er det i din kommune? Jeg er helt sikker på at det er behov for deg, og andre som deg. Meld deg til kommunen og si at du kan hjelpe! Endret 17. mars 2020 av Jaybird 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som ikke blir nevnt. Derfor heier jeg heller ikke på EN yrkesgruppe slik som media fremstiller kampen mot viruset. ALLE som er ute å jobber nå er viktige. Anonymkode: aa545...f94 Jada, men hvis du leser innlegget snakker jeg om helsevesenet! Anonymkode: aeaf3...b39
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Er ikke du helsearbeider/helsepersonell? Eller ønsker du at din arbeidsgruppe skal nevnes spesifikt? Anonymkode: 0f18d...ba8 10
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, Jaybird skrev: Forstår hva du mener her, og det er klart det er behov for vernepleiere også. Kommunen min har sendt ut forespørsel til alt helsepersonell som ikke allerede jobber i det offentlige, om å melde seg, uten å presisere yrker. Hvordan er det i din kommune? Jeg er helt sikker på at det er behov for deg, og andre som deg. Meld deg til kommunen og si at du kan hjelpe! Ok. Men hvorfor nevner de ikke vernepleiere? Anonymkode: aeaf3...b39
Jaybird Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ok. Men hvorfor nevner de ikke vernepleiere? Anonymkode: aeaf3...b39 Som jeg skrev, de nevnte verken vernepleiere, sykepleiere, leger eller noen andre yrker. De etterlyste helsepersonell, som gjelder alle yrkene på listen, og sikkert flere til. De (vi) setter pris på, og har behov for, dere alle! Endret 17. mars 2020 av Jaybird 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 Litt merkelig å sitte hjemme og være fornærma for dette akkurat nå, synes jeg. Anonymkode: a427b...749 24
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, men hvis du leser innlegget snakker jeg om helsevesenet! Anonymkode: aeaf3...b39 Oj excuse me 🙄 Anonymkode: aa545...f94
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 Vel, hva skal jeg som radiograf si? Vi blir ALLTID glemt, uansett. Husker de presenterte det nye "en-dør-inn" i OUS mtp slagpasienter. Der var alle i teamet med i bildet og nevnt. UTENOM radiografene. Som faktisk tar CT-bildene som er livsviktige. Men ingen hyler av den grunn, vi er vant med å bli glemt. Anonymkode: 37c32...588 10
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 Vernepleie er litt sånn hverken fugl eller fisk. Dere kan litt om mye, men sykepleiere flest kan det samme som dere men de har i tillegg kunnskaper som dere ikke innehar. Anonymkode: 6e631...f9a 9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vernepleie er litt sånn hverken fugl eller fisk. Dere kan litt om mye, men sykepleiere flest kan det samme som dere men de har i tillegg kunnskaper som dere ikke innehar. Anonymkode: 6e631...f9a Takk! Takk! Takk! Elsker deg nå, lille ukjente AB. Vernepleiere er ikke sykepleiere, de har ikke lov å gi alle typer medikamenter(iv-behandling) og går heller ikke så mye i dybden. Vernepleiere er litt for late til å være en fullstendig sykepleier. (Jeg er ikke sykepleier forresten) Anonymkode: 921e3...9b5 2
Gjest Pastpresent Skrevet 17. mars 2020 #14 Skrevet 17. mars 2020 Dere vernepleiere er svært viktige i denne krisen, dere kan masse om psykisk helse og det er stor bruk for dere nå i mange instanser. Er nok slik ar sykepleier er den største yrkesgruppen av helse, og vi er derfor godt synlig. Men betyr ikke at vi kan klare dette alene uten leger, radiografer, bioingeniører, intensiv og anestesipersonell, vernepleiere, helsefagarbeidere, perfusjonister, portører, renholdere, Ikt og andre som holder helsevesenet oppe. Jeg jobbet med mange vernepleiere i psykiatrien og er imponert over jobben de gjorde.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #15 Skrevet 17. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, hva skal jeg som radiograf si? Vi blir ALLTID glemt, uansett. Husker de presenterte det nye "en-dør-inn" i OUS mtp slagpasienter. Der var alle i teamet med i bildet og nevnt. UTENOM radiografene. Som faktisk tar CT-bildene som er livsviktige. Men ingen hyler av den grunn, vi er vant med å bli glemt. Anonymkode: 37c32...588 Helt enig! Ikke hørt noen nevne oss heller, men liksom ikke det som er fokuset nå. Anonymkode: 9b7c1...d55
SnartMammaLykke Skrevet 17. mars 2020 #16 Skrevet 17. mars 2020 Radiografer er vel ikke drillet på stell, hygiene, somatiske og psykisk helse? Vernepleiere jobber i sykehjem og på flere sykehus, og det florerer av de i psykiatrien og i hjemmesykepleien. Selvfølgelig skal de nevnes, og de nevnes mye overalt da de er kvalifisert helsepersonell med eksamen i medikament regning!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #17 Skrevet 17. mars 2020 Enig med deg! Er «annet» helsepersonell selv, og de hyller utelukkende sykepleiere og leger. Man kan spørre seg hvorfor, da vernepleiere, helsefagarbeidere, osv osv er like viktig. Sykepleierforbundet er «dessverre» svært flink å opphøye seg selv. Se på oss, vi er fantastisk, gjør mest, fortjener mest, bør tjene mest osv. De ser regelrett ned på andre yrkesgrupper, og fremmer dette synet i sosiale media. Derfor er det ikke plass til oss, tross at vi jobber like hardt, kan like mye - og mer(!) om påvirkning og psykisk helse. Jeg er møkk lei sykepleierforbundet, de må ta seg en bolle. Vernepleiere er viktig! Anonymkode: f2b4d...6a1 1
SoWhat? Skrevet 17. mars 2020 #18 Skrevet 17. mars 2020 Jeg betrakter vernepleiere som helsepersonell, så går jo under den betegnelsen jeg bruker.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #19 Skrevet 17. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg! Er «annet» helsepersonell selv, og de hyller utelukkende sykepleiere og leger. Man kan spørre seg hvorfor, da vernepleiere, helsefagarbeidere, osv osv er like viktig. Sykepleierforbundet er «dessverre» svært flink å opphøye seg selv. Se på oss, vi er fantastisk, gjør mest, fortjener mest, bør tjene mest osv. De ser regelrett ned på andre yrkesgrupper, og fremmer dette synet i sosiale media. Derfor er det ikke plass til oss, tross at vi jobber like hardt, kan like mye - og mer(!) om påvirkning og psykisk helse. Jeg er møkk lei sykepleierforbundet, de må ta seg en bolle. Vernepleiere er viktig! Anonymkode: f2b4d...6a1 Nå er jo sykepleieforbundet stort og sykepleierne er mange. Men, da må jo de andre gruppene rope høyere. Mener ikke nå, da det er viktigere ting å tenke på enn om man blir nevnt. Å bli krenka fordi man ikke spesifikt nevner ens yrke er da voldsomt i en slik situasjon. Dere vet vel at dere er like viktige? Jeg leser stort sett helsepersonell, rundt omkring. Da er jo dere i den kategorien. Anonymkode: 997b3...9ab 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #20 Skrevet 17. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jo sykepleieforbundet stort og sykepleierne er mange. Men, da må jo de andre gruppene rope høyere. Mener ikke nå, da det er viktigere ting å tenke på enn om man blir nevnt. Å bli krenka fordi man ikke spesifikt nevner ens yrke er da voldsomt i en slik situasjon. Dere vet vel at dere er like viktige? Jeg leser stort sett helsepersonell, rundt omkring. Da er jo dere i den kategorien. Anonymkode: 997b3...9ab Men hvorfor skal man måtte rope høyere? Sykepleierforbundet skaper klasseforskjeller og opprettholder et hierarkisk samfunn; som strengt tatt er unødvendig i et tverrfaglig samarbeid. Hadde de ikke holdt på på den måten, hadde vi ikke behøvd å rope, bli tatt for gitt, sett ned på eller opplevd klasseforskjell. Dette er det minste problemet i denne situasjonen, men det er trist å se sykepleiere hylles; når alt øvrig helsepersonell står på like mye, og kan like mye- innen sitt felt. Anonymkode: f2b4d...6a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå