Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over halvveis i løpet av en studie jeg tar nå, men etter å ha sittet passiv og totalt maktesløs i disse corona tider når jeg KUNNE ha hjulpet og vært til nytte på sykehusene, 

Vurderer jeg å hoppe av og rett og slett heller starte på sykepleiestudiet?

Er det lurt?

Anonymkode: 54e8a...570

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke andre grunner til at du ønsker å bli sykepleier har du?

Anonymkode: d2c89...13d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg ikke å gjøre dette! 

Jeg er vernepleier og makan til underbetalt jobb skal du lete lenge etter! Samma lønn som sykepleier og nesten samme Breidablikk oppgaver! 

Anonymkode: 440f2...cce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Edit: Breidablikk skulle være arbeidsoppgaver!

Anonymkode: 440f2...cce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke at det riktig å bytte studie fordi du føler deg "maktesløs" i disse coronatider. Som en nevner ovenfor her: Hvilke andre grunner er det for at du ønsker å bli sykepleier?

Liker du ikke studiet du tar for øyeblikket? Har du vurdert å bytte over til sykepleien før coronautbruddet? 

Anonymkode: 5c008...0b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er over halvveis i løpet av en studie jeg tar nå, men etter å ha sittet passiv og totalt maktesløs i disse corona tider når jeg KUNNE ha hjulpet og vært til nytte på sykehusene, 

Vurderer jeg å hoppe av og rett og slett heller starte på sykepleiestudiet?

Er det lurt?

Anonymkode: 54e8a...570

Hvis det har gått bra frem til nå, anbefaler jeg sterkt å fullføre studiet, og heller vurdere å studere til sykepleie etter både virustidene er over, samt du har fått prøvd deg litt.

Anonymkode: 188f9...8d0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis spørsmålet er om du får hjelpe til nå, så nei. 

Anonymkode: be90b...40d

AnonymBruker
Skrevet

Turnus og underbetalt så det holder. Du får lære kunsten å re senger og gi bekken mens du takker pasienten for at du får lov til å gjøre det. Du blir hjernevasket til "ydmyket" (les; selvutslettelse). Kliniske kunnskaper som på barneskolen og (nesten) ikke relevante kunnskaper om somatikk og psykologi som faget burde støtte seg på. 

Anonymkode: b82a3...dde

AnonymBruker
Skrevet

Nei anbefales ikke. Generelt er arbeidet preget av stress, dårlig lønn, ubekvemme arbeidstider, utakknemlighet osv osv. Man blir sliten av å stå på pinne for andres behov dag ut og dag inn. 
Ville fullført bacheloren du tar, og om du absolutt vil ha en helseutdanning for å ikke være «maktesløs» i slike situasjoner; tatt fagbrev som helsefagarbeider. 

Anonymkode: 1dd7f...54f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er fordi du også ønsker den hyllesten som helsepersonell får for tiden så anbefaler jeg å fortsette der du er. Hvis du virkelig ønsker å hjelpe til nå så trenger røde kors flere frivillige. 

Anonymkode: 9fa75...bd3

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det er fordi du også ønsker den hyllesten som helsepersonell får for tiden så anbefaler jeg å fortsette der du er. Hvis du virkelig ønsker å hjelpe til nå så trenger røde kors flere frivillige. 

Anonymkode: 9fa75...bd3

Dette.

Du har tydeligvis mye omsorg i deg, TS. Meld deg inn i en frivillig organisasjon isteden. Hjelpekorps, støttekontakt, leksehjelp, eldrehjelpen, kattehjelpen, etc.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er en veldig slitsom og stressende jobb, dårlig betalt og ikke morsomt å jobbe i høytidene når andre har fri og barna dine ikke forstår hvorfor mamma er på jobb....men om du derimot har tenkt tanken tidligere og synst det er greit å jobbe under stress og til tider ha mye mer ansvar en du føler deg komfortabel med, så go for it!

hilsen sykepleier 😅

Anonymkode: d74a5...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...