AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Som jobber på Kiwi, Rema, Meny etc. Vi jobber i disse dager i samfunnskritiske yrker. Vi har rett til å sende barna våre på skole og i barnehagen, fordi vi trenger å gå på jobb. Samfunnet er avhengig av at vi hver dag nå, måter friske på jobb, så vi kan bidra til matforsyning til det norske folk. Vi jobber på spreng. På torsdag satt jeg pal i kassen i 8 timer i strekk, mens mange av Norges befolkning gikk berserk i butikken. Jeg ble hostet på, skjelt ut fordi vi var gått tom for en vare. Vi utsetter oss hver dag nå for smitte. Butikken jeg jobber i, har ca 600 mennesker innom hver dag. De fleste tar hensyn, men som vanlig, langt fra alle. Jeg går hver dag på jobb med stor sannsynlighet for å bli smittet. Jeg er ikke redd for meg selv, men for andre jeg møter på og som jeg kan smitte videre. Jeg har en farmor på over 80 år, som jeg gjer e skulle besøkt, men det kan jeg ikke ta sjansen på. Andre kolleger, har kronisk syke foreldre som de ikke får sett, eller annen nær familie som er i risikogruppen for å bli alvorlig syk av Korona viruset. Vi er så utsatt for smitte, at vi rett og slett ikke kan gamble med risikoen. Så neste gang du slenger med leppa «Jobber du på Rema du da? Skal ikke få deg en annen jobb da? Eller du studerer kanskje ved siden av?» Husk at vi i disse dager er helt avgjørende for at samfunnet skal gå rundt, sånn som veldig mange andre jobber. Vi er alle viktige på vår måte, noen kanskje aller mest når det virkelig trengs. Takk til alle fantastiske kunder som i disse dager vasker hender før de kommer inn i butikken og etter de er ferdige å handle. Som bruker hansker, hoster i albuen, respekterer andre kunder ved å holde 1 meters avstand i kassakøen, og som holder avstand til meg som står på jobb i 8-9 timer hver dag nå, og møter på hundrevis av mennesker. Tusen takk 🙏🏼 Ta vare på hverandre og vis hensyn. Anonymkode: 90bdc...dcc 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Har aldri og kommer aldri til å se ned på noen som jobber i butikk. De som ser ned på andre basert på yrkesvalg er i utgangspunktet ikke mennesker jeg omgås. Min holdning er at vi alle er ulike og alle passer i ulike jobber, egnethet og trivsel er dey viktigste. Jobbet selv i butikk en stund og beundrer de som står i en slik jobb over tid pga all dritten man får. Anonymkode: 82a62...708 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har aldri og kommer aldri til å se ned på noen som jobber i butikk. De som ser ned på andre basert på yrkesvalg er i utgangspunktet ikke mennesker jeg omgås. Min holdning er at vi alle er ulike og alle passer i ulike jobber, egnethet og trivsel er dey viktigste. Jobbet selv i butikk en stund og beundrer de som står i en slik jobb over tid pga all dritten man får. Anonymkode: 82a62...708 Står bak innlegget ditt 100%. Jeg har aldri jobbet i butikk dog, men utover det så kunne det aldri falle meg inn å se ned på noen fordi de jobber i butikk. Hvorfor i alle dager skulle noen egentlig det? Det er bare et skrudd syn på virkeligheten i så fall. De på butikken jeg fast går i er noen av de menneskene jeg setter mest pris på i min hverdag, både for tre måneder siden og enda mer i dag! Anonymkode: acf5e...d69
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Hvem er det som ser ned på folk som jobber i butikk? Jeg ser ikke ned på noen, med unntak av skruppelløse finansfolk, businessfolk som underbetaler sine ansatte el.lign. Om f.eks. Rema-ansatte ble underbetalt, ville jeg sett ned på Rema-sjefene og ikke de ansatte. Anonymkode: dffdf...f79
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Har aldri sett ned på eller opplevde at andre gjør det, men synest butikkansatte kan roe ned No. Har selv sammfun kritiske yrke, men lager ikke No støy ut av det. Er bere glade jeg har en jobb å gå til. Anonymkode: 0acc3...a36 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Ser ikke ned på folk som jobber og tjener penger til livets opphold. Tenker av og til at jeg hadde trivdes bedre i et sånt yrke, og hatt mer tid til det jeg syns er viktig i livet mitt. Hurra for alle som står opp om morgenen og går på jobb(og er friske nok til å gjøre det, selvfølgelig) Anonymkode: b76ba...80c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Ser ikke ned på dere, men måtte velge et annet mere fysisk yrke ettersom jeg har sosial angst, og mister energi av og ha for mange mennesker rundt meg. dere er flink😊 Anonymkode: 766f8...9ff
Cinnamondiva Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 Vel, synes butikk arbeidere er veldig viktig for samfunnet så jeg ser ihvertfall ikke ned på dere. Stå på videre. Klem🌹❤️
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 jeg er veldig takknemlig for at jeg slipper å jobbe i butikk, jeg hadde kjeftet så mye på idiotkunder at vi ikke hadde fått noen kunder igjen til slutt. Anonymkode: 554e8...01b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå