AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #41 Skrevet 17. mars 2020 Den spanske regjeringen skal visstnok i dag vurdere om man skal utvide portforbudet i Spania utover de 15 dagene vi er i gang med. Vi er på dag 3. Men har ikke sett noen bekreftelse på det så langt. Anonymkode: bf096...a52
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #42 Skrevet 17. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her åpner barnehagen og barneskolen igjen om 1,5 uker. Fikk mail fra ledelsen i dag. Anonymkode: b9ed3...e22 Hvis myndighetene velger å forlenge perioden, noe som er sannsynlig, kommer de ikke til å åpne da. Myndighetene står over kommunale ledere. Anonymkode: 49c94...af8 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #43 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Sprettballen skrev: Jeg tror blant annet at alle butikker innenfor detaljhandel, kaféer og spisesteder, alt som ikke er livsnødvendig, etterhvert må stenges helt. (Dagligvarehandel og apotek holdes selvsagt åpent) Jeg tror også at enkelte lokalsamfunn med høy smittespredning kan måtte isoleres. Så du tror staten lar 100000vis av bedrfter gå konkurs for å redde noen liv? Handler vi ikke klær, ikke går på restaurant, eller kjøper burger på gatekjøkkenet går de konkurs. Dette vil føre til at mange går perwonlig konkurs, at Norge må ut med uhorvelige penger til de som blir rammet. Nå er det bedriftene selv som tar regninga ei uke eller to, mer enn det har ikke klesbutikken på senteret, eller parfymeriet kapital til å takle. Hva skal reddes, infrastrukturen eller de eldre? Her må man veie begge sider og finne ut hva som er best for oss alle. Og ikke kun for de få. Derfor er jeg infølge en her naiv, fordi jeg ikke tror vi vil velge de få svake, men velge de mange som drar landet rundt Anonymkode: 9cffc...3a5
Gjest Sprettballen Skrevet 17. mars 2020 #44 Skrevet 17. mars 2020 Jeg tenker at dette ikke er en 100 m sprint, men et maratonløp med innlagte hinder. Det vil ta tid, det vil være tøft, men vi (som samfunn) kommer oss igjennom det så lenge vi står sammen, og hjelper hverandre.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #45 Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du tror staten lar 100000vis av bedrfter gå konkurs for å redde noen liv? Handler vi ikke klær, ikke går på restaurant, eller kjøper burger på gatekjøkkenet går de konkurs. Dette vil føre til at mange går perwonlig konkurs, at Norge må ut med uhorvelige penger til de som blir rammet. Nå er det bedriftene selv som tar regninga ei uke eller to, mer enn det har ikke klesbutikken på senteret, eller parfymeriet kapital til å takle. Hva skal reddes, infrastrukturen eller de eldre? Her må man veie begge sider og finne ut hva som er best for oss alle. Og ikke kun for de få. Derfor er jeg infølge en her naiv, fordi jeg ikke tror vi vil velge de få svake, men velge de mange som drar landet rundt Anonymkode: 9cffc...3a5 Hvorfor innbiller du deg at de risikoutsatte i Norge er så få? Anonymkode: a1bcf...f72 1
Gjest Sprettballen Skrevet 17. mars 2020 #46 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du tror staten lar 100000vis av bedrfter gå konkurs for å redde noen liv? Handler vi ikke klær, ikke går på restaurant, eller kjøper burger på gatekjøkkenet går de konkurs. Dette vil føre til at mange går perwonlig konkurs, at Norge må ut med uhorvelige penger til de som blir rammet. Nå er det bedriftene selv som tar regninga ei uke eller to, mer enn det har ikke klesbutikken på senteret, eller parfymeriet kapital til å takle. Hva skal reddes, infrastrukturen eller de eldre? Her må man veie begge sider og finne ut hva som er best for oss alle. Og ikke kun for de få. Derfor er jeg infølge en her naiv, fordi jeg ikke tror vi vil velge de få svake, men velge de mange som drar landet rundt Anonymkode: 9cffc...3a5 Som jeg skrev i en annen tråd for noen uker siden, det er aldri lett å velge mellom pest og kolera, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke er en av dem som må ta disse vanskelige beslutningene. Men ja, jeg tror det vil bli nødvendig å stenge ned samfunnet helt for en kortere periode. Den akutte situasjonen må avklares først, og så må man jobbe sammen for å rydde opp i konsekvensene etterpå. Endret 17. mars 2020 av Sprettballen
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #47 Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor innbiller du deg at de risikoutsatte i Norge er så få? Anonymkode: a1bcf...f72 Fordi de er det. Ikke en innbillning, jeg er forøvrig en av de. Men er mitt liv verdt en infrastruktur dom kolapser, fattigdom blandt de fleste, konkurser, folk som mister inntekt og bolig? Nei, mitt liv er ikke verdt det, da jeg ikke gjør eller gir noe tilbake til samfunnet som er verdt nok. Hvilken verei jeg har for mine barn er ikke nok. Det regner jeg med alle forstår. Anonymkode: 9cffc...3a5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #48 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Sprettballen skrev: Som jeg skrev i en annen tråd for noen uker siden, det er aldri lett å velge mellom pest og kolera, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke er en av dem som må ta disse vanskelige beslutningene. Men ja, jeg tror det vil bli nødvendig å stenge ned samfunnet helt for en kortere periode. Det tror jeg ikke går. Jeg tror vi før april er i gang med vårt vanlige liv, men igjen, dette vet vi ikke noe om før den dagen kommer. Men at folk bør tenke på hele samfunnet vårt og ikke kun seg selv og nær familie er vesentlig til hvordan dette går. Men jeg skriver, jeg tror, av den enkle grunn at jeg ikke er naiv nok til å tro vi ofrer økonomien for de få. Anonymkode: 9cffc...3a5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #49 Skrevet 17. mars 2020 Jeg tipper midt mellom de mest optimistiske og de mest pessimistiske, så jeg sier i slutten av April. Anonymkode: bec85...2bd
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #50 Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de er det. Ikke en innbillning, jeg er forøvrig en av de. Men er mitt liv verdt en infrastruktur dom kolapser, fattigdom blandt de fleste, konkurser, folk som mister inntekt og bolig? Nei, mitt liv er ikke verdt det, da jeg ikke gjør eller gir noe tilbake til samfunnet som er verdt nok. Hvilken verei jeg har for mine barn er ikke nok. Det regner jeg med alle forstår. Anonymkode: 9cffc...3a5 Så du synes det er verdt å ofre mange verdifulle, de mest erfarne arbeidstakerne, i alle yrkesgrupper? Det er faktisk ganske mange i aldersgruppen 40+ som har astma, høyt blodtrykk, diabetes osv. Anonymkode: a1bcf...f72
Gjest Sprettballen Skrevet 17. mars 2020 #51 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det tror jeg ikke går. Jeg tror vi før april er i gang med vårt vanlige liv, men igjen, dette vet vi ikke noe om før den dagen kommer. Men at folk bør tenke på hele samfunnet vårt og ikke kun seg selv og nær familie er vesentlig til hvordan dette går. Men jeg skriver, jeg tror, av den enkle grunn at jeg ikke er naiv nok til å tro vi ofrer økonomien for de få. Anonymkode: 9cffc...3a5 Jeg skriver også at jeg tror, av samme grunn som deg Vi tror forskjellig, vurderer ting ulikt, og det er greit. Det er slik det er når vi alke sammen gjetter. Det eneste som er sikkert er at ingen vet hva som vil skje fremover.
Fremhevede innlegg