AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #21 Del Skrevet 17. mars 2020 Sånn som folk har oppført seg tror jeg det kan ta måneder. Viruset smitter lettere i Norge pga kjølig klima, vi har ikke utstyr som munnbind til folk og der vil alltid vil være idioter som har symptomer som går på butikken eller andre steder der er folk, der folk da ikke er beskyttet. Situasjonen i Norge er i tillegg verre enn den noensinne var i Kina selv om deres fallhøyde var større pga enormt befolkningstall. De var innesperret i 5 uker. Så jeg ser ikke for meg at det tar under 5 uker. Heller mye mer. Anonymkode: 0ebf3...488 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #22 Del Skrevet 17. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe snakk om å være naiv! Anonymkode: 24a07...e9b Det får vi vel se på. Anonymkode: 9cffc...3a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #23 Del Skrevet 17. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, men du skjønte hva jeg mente. "Social distancing". Der. Er du fornøyd? Vil du ha det mer presist spør jeg fordi jeg er småbarnsmor. Hvor lenge tror bedre opplyste kg-brukere enn meg at barnehager og skoler er stengt? Anonymkode: 2cc90...544 Men hva får deg til å tro at noen på KG vet noe mer enn andre om dette, og har dermed grunnlag for å gjøre en kvalifisert gjetning? Det er jo ikke noe poeng i å gjette eller spekulere. Det varer så lenge det varer. Mye avhenger av om folk gidder å følge de retningslinjene som myndighetene gir. Anonymkode: a1bcf...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #24 Del Skrevet 17. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ber oss gjette! Er ingen som skyter oss om vi skulle gjette feil! Anonymkode: 24a07...e9b Hva er poenget med å gjette? Endrer det noe på situasjonen som foreligger nå? Det opprettes jo minst én slik gjette-tråd her inne daglig! Anonymkode: a1bcf...f72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 17. mars 2020 #25 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva tror dere, varer dette (lockdown) mer enn 2 uker? Har på følelsen av at dette holder, at nye smittede kommer til å gå ned, og livet går mer eller mindre tilbake til vanlig om 2 ukers tid. Hva tror dere? Noen som har fått med seg noen nye tall? Anonymkode: 2cc90...544 2 uker er litt kort tid. Det ligger vel i kortene at dette nok varer til over påske. Da har man et bedre grunnlag til å ta avgjørelser om hvorvidt spredningen avtar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #26 Del Skrevet 17. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva får deg til å tro at noen på KG vet noe mer enn andre om dette, og har dermed grunnlag for å gjøre en kvalifisert gjetning? Det er jo ikke noe poeng i å gjette eller spekulere. Det varer så lenge det varer. Mye avhenger av om folk gidder å følge de retningslinjene som myndighetene gir. Anonymkode: a1bcf...f72 Jeg er en småbarnsmor med lite tid til å finlese all verdens nyheter. Jeg tror mange på KG har bedre tid til lese og å holde seg oppdatert enn meg. Anonymkode: 2cc90...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #27 Del Skrevet 17. mars 2020 Til sommeren. Minst. Hele verden er rammet. Det er verdt å bemerke seg at Kina også underrapporterer antall tilfeller av smittede og døde. Han legen i 30-årene som døde ble tvunget til taushet av myndighetene for og prøve å advare resten av verden. Jeg er nesten bombesikker på at han ble drept. Min kompis som bor i nærheten av wuhan sier at minst 85k er døde der nede. Anonymkode: 77ffb...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #28 Del Skrevet 17. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en småbarnsmor med lite tid til å finlese all verdens nyheter. Jeg tror mange på KG har bedre tid til lese og å holde seg oppdatert enn meg. Anonymkode: 2cc90...544 Ingen vet, så det står neppe noen ting av verdi om dette i avisene heller. Anonymkode: a1bcf...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #29 Del Skrevet 17. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe snakk om å være naiv! Anonymkode: 24a07...e9b Vi vet ikke. Det kan være alt fra 1-2 uker til 10 år. Det som blir avgjørende er vaksine, og nå jobber farmasiselskapene som snekkern. Og det kan hende at man bestemmer seg for å bruke vaksinekandidater ettersom en full nedstengning av verden vil være mye skadeligere på sikt. Alternativt kan det bli avgjørende at medisin som Remdesivir eller lignende kan være så effektivt at man kan kjøpe seg mye tid ved å bruke slike legemidler. Anonymkode: be150...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 17. mars 2020 #30 Del Skrevet 17. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn som folk har oppført seg tror jeg det kan ta måneder. Viruset smitter lettere i Norge pga kjølig klima, vi har ikke utstyr som munnbind til folk og der vil alltid vil være idioter som har symptomer som går på butikken eller andre steder der er folk, der folk da ikke er beskyttet. Situasjonen i Norge er i tillegg verre enn den noensinne var i Kina selv om deres fallhøyde var større pga enormt befolkningstall. De var innesperret i 5 uker. Så jeg ser ikke for meg at det tar under 5 uker. Heller mye mer. Anonymkode: 0ebf3...488 På hvilken måte er situasjonen verre i Norge enn den noen gang var i Kina? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #31 Del Skrevet 17. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Ok, men du skjønte hva jeg mente. "Social distancing". Der. Er du fornøyd? Vil du ha det mer presist spør jeg fordi jeg er småbarnsmor. Hvor lenge tror bedre opplyste kg-brukere enn meg at barnehager og skoler er stengt? Anonymkode: 2cc90...544 Nei, vi skjønte ikke hva du mente. Du som småbarnsmor bør iallefall begynne å forstå at begrepsforståelse er veldig viktig for all kommunikasjon i samfunnet. Fargen blå må være blå for alle. Selv om du syns det er greit å kalle den gul. en kjeks er en kjeks og ikke middag. Anonymkode: 0e1a0...434 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhgj Skrevet 17. mars 2020 #32 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi vet ikke. Det kan være alt fra 1-2 uker til 10 år. Det tar hvert fall ikke 10 år, det har vi ikke penger til og det er ingen som er villig til å kaste bort så mye tid av livet sitt. Maks 1-2 måneder. Folk blir utålmodig, deprimert og folk mister jobber. Man må vekte 1. hvor stor hensikt har det å stoppe spredningen, 2. hvor nærme er vi en vaksine, 3. hvor stort økonomisk tap kan vi takle, 4. hvor mange liv vil det gå utover, 5. hvordan påvirker det andres menneskers liv. Vi kan virkelig ikke ofre hele samfunnet for å redde noen menneskeliv. Det er en del som så vidt klarer å være hjemme i to uker, flere måneder er ikke reelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #33 Del Skrevet 17. mars 2020 Her åpner barnehagen og barneskolen igjen om 1,5 uker. Fikk mail fra ledelsen i dag. Anonymkode: b9ed3...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #34 Del Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Her åpner barnehagen og barneskolen igjen om 1,5 uker. Fikk mail fra ledelsen i dag. Anonymkode: b9ed3...e22 Nettopp slike innlegg er det som gjør at det i grunn ikke skal spørres her. Det er myndighetene som avgjør når skoler og barnehager skal åpnes igjen, og selv om de satte en midlertidig dato, så betyr det ikke at det åpner igjen da. Les nyhetene, fra troverdige kilder. Jeg tviler ikke på at du har fått en mail, men det er selvsagt ikke så enkelt som at det åpner igjen om 1,5 uke, punktum finale liksom. Anonymkode: aa6e9...b8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 17. mars 2020 #35 Del Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her åpner barnehagen og barneskolen igjen om 1,5 uker. Fikk mail fra ledelsen i dag. Anonymkode: b9ed3...e22 Jøss. Hvor bor du?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #36 Del Skrevet 17. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, vi skjønte ikke hva du mente. Du som småbarnsmor bør iallefall begynne å forstå at begrepsforståelse er veldig viktig for all kommunikasjon i samfunnet. Fargen blå må være blå for alle. Selv om du syns det er greit å kalle den gul. en kjeks er en kjeks og ikke middag. Anonymkode: 0e1a0...434 Forvirret jeg deg med min feil begrepsbruk? Fikk du store problemer fordi jeg brukte feil uttrykk på et så lite seriøst sted som KG? Skjerp deg og slutt å late som dette er The Lancet. Anonymkode: 2cc90...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #37 Del Skrevet 17. mars 2020 2 timer siden, Sprettballen skrev: Jeg personlig tenker vi vil ha 2-3 måneder hvor tiltakene blir strengere, Strengere, på hvilken måte tror du? Anonymkode: a58d2...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #38 Del Skrevet 17. mars 2020 18 minutter siden, Vhgj skrev: Det tar hvert fall ikke 10 år, det har vi ikke penger til og det er ingen som er villig til å kaste bort så mye tid av livet sitt. Maks 1-2 måneder. Folk blir utålmodig, deprimert og folk mister jobber. Man må vekte 1. hvor stor hensikt har det å stoppe spredningen, 2. hvor nærme er vi en vaksine, 3. hvor stort økonomisk tap kan vi takle, 4. hvor mange liv vil det gå utover, 5. hvordan påvirker det andres menneskers liv. Vi kan virkelig ikke ofre hele samfunnet for å redde noen menneskeliv. Det er en del som så vidt klarer å være hjemme i to uker, flere måneder er ikke reelt. Tja. Får man ikke kontroll, så kan det bli mange år. Og det finnes måter å stoppe folk på helt hvis behovet er der, f. eks. kan man mobilisere hele forsvaret. I Europa og USA generelt så kan det hende hele NATO mobiliserer alt som er for å få kontroll. Men folk må da være klar over at landet i praksis settes under militær ledelse for lang tid fremover, kanskje flere tiår. Når noen først har fått makt gir de den ikke enkelt fra seg. Anonymkode: be150...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 17. mars 2020 #39 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Strengere, på hvilken måte tror du? Anonymkode: a58d2...37d Jeg tror blant annet at alle butikker innenfor detaljhandel, kaféer og spisesteder, alt som ikke er livsnødvendig, etterhvert må stenges helt. (Dagligvarehandel og apotek holdes selvsagt åpent) Jeg tror også at enkelte lokalsamfunn med høy smittespredning kan måtte isoleres. Endret 17. mars 2020 av Sprettballen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #40 Del Skrevet 17. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Forvirret jeg deg med min feil begrepsbruk? Fikk du store problemer fordi jeg brukte feil uttrykk på et så lite seriøst sted som KG? Skjerp deg og slutt å late som dette er The Lancet. Anonymkode: 2cc90...544 Herregud så mye forsvaring da. Du skrev en feil, det var dumt, aksepter det. Det er alltid kjekt når folk bruker riktige begreper. Anonymkode: aa6e9...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg