AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Del Skrevet 17. mars 2020 Hva tror dere, varer dette (lockdown) mer enn 2 uker? Har på følelsen av at dette holder, at nye smittede kommer til å gå ned, og livet går mer eller mindre tilbake til vanlig om 2 ukers tid. Hva tror dere? Noen som har fått med seg noen nye tall? Anonymkode: 2cc90...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Del Skrevet 17. mars 2020 Tipper det varer til over påske. Kanskje ikke alle tiltakene, men i hvert fall stengt skole, hjemmekontor og ingen reising. Anonymkode: 8d101...f74 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Del Skrevet 17. mars 2020 Tviler på at ting går ned så raskt. Selv om det i Kina er gode nyheter så må man tenke på at der har de holdt på i 4 måneder nå og først nå slipper det litt taket. Her blir jo bare flere og flere syke så to uker er ikke realistiske. Anonymkode: 258be...7dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Del Skrevet 17. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om det i Kina er gode nyheter så må man tenke på at der har de holdt på i 4 måneder nå og først nå slipper det litt taket. Ca midt i januar(?) til idag = 2 måneder. De har oppdaget viruset tidligere, men de gjorde lite / ingenting. Dessuten har vi fått flere kunnskaper hittil nå. Det kommer nok til å ta en stund. Det er derfor myndigheter sier at det blir trolig verst i april/mai (om 2 måneder), så jevner det seg ut. Anonymkode: f388d...e9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Del Skrevet 17. mars 2020 TS her, mener jeg har lest at tallene i Norge har roet seg, at de ikke stiger ukontrollert mer? Anonymkode: 2cc90...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M4mmsen Skrevet 17. mars 2020 #6 Del Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, mener jeg har lest at tallene i Norge har roet seg, at de ikke stiger ukontrollert mer? Anonymkode: 2cc90...544 Du kan ikke stole på tallene lengre, da ikke alle blir tester. Reelt sett er nok mange fler syke. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 17. mars 2020 #7 Del Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her, mener jeg har lest at tallene i Norge har roet seg, at de ikke stiger ukontrollert mer? Anonymkode: 2cc90...544 Tallene stiger ikke like mye fordi de tester andre grupper nå, ikke fordi det ikke er flere smittede. Om noen tar dette som et godt tegn er det bekymringsverdig, for da vil de kanskje ikke være like nøye med å følge anbefalingene, begynner å møtes i større grupper igjen osv Min oppfordring er å ikke legge så mye i antall bekreftede smittede. Se heller på det økende antallet som legges inn på sykehus med smitte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Del Skrevet 17. mars 2020 Mange spår at det vil vare til nærmere sommeren. Og grunnen til at tallene ikke stiger så fort er fordi ikke alle blir testet. Hadde alle under mistanke blitt testet hadde nok tallene vært himmelhøye, dessverre. jeg venter bare på enda strengere «lockdown» slik de har i Kina og Italia. I Kina plomberte de dørene til innbyggerene igjen slik at de ikke kom seg ut (dette på de mest utsatte plassene), staten kom med mat og det nødvendige. I Italia må de ha godkjenning for å gå ut av hjemmet sitt. De må ha med seg skriv med grunnlag, når og hvor lenge de skal være ute. Dette er det streng kontroll på også. selv om disse tidene er bånn i bøtta (for å si det pent) så får vi testet samfunnet vår, finner nok maaange svakheter som kan forbedres osv. spennende å se hvor lenge vi må leve slikt, og hvordan endringene blir etterpå. Jeg tror nok ettervirkningene på feks økonomien kommer til å merkes i mange, mange år fremover. Anonymkode: 0a394...545 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Del Skrevet 17. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror dere, varer dette (lockdown) mer enn 2 uker? Har på følelsen av at dette holder, at nye smittede kommer til å gå ned, og livet går mer eller mindre tilbake til vanlig om 2 ukers tid. Hva tror dere? Noen som har fått med seg noen nye tall? Anonymkode: 2cc90...544 Norge er ikke i lockdown. Land som Italia og Spania er det. Hvorfor setter ikke folk seg inn i hva begreper betyr? Man har tydeligvis tilgang på Internett, men man bruker det kun til KG og nettaviser? Anonymkode: a1bcf...f72 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Del Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Norge er ikke i lockdown. Land som Italia og Spania er det. Hvorfor setter ikke folk seg inn i hva begreper betyr? Man har tydeligvis tilgang på Internett, men man bruker det kun til KG og nettaviser? Anonymkode: a1bcf...f72 Ikke stort problem for meg at jeg er så upresis med begreper. Synd det er det for deg. Folk skjønner jo hva jeg mener. Dette er KG, ikke akademia. Slapp av litt. Anonymkode: 2cc90...544 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 17. mars 2020 #11 Del Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norge er ikke i lockdown. Land som Italia og Spania er det. Hvorfor setter ikke folk seg inn i hva begreper betyr? Man har tydeligvis tilgang på Internett, men man bruker det kun til KG og nettaviser? Anonymkode: a1bcf...f72 Skulle akkurat til å si det samme. Jeg tror at skolene og barnehagene kommer til å være stengt til over påske, men håper at de åpner igjen 15. april. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Del Skrevet 17. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke stort problem for meg at jeg er så upresis med begreper. Synd det er det for deg. Folk skjønner jo hva jeg mener. Dette er KG, ikke akademia. Slapp av litt. Anonymkode: 2cc90...544 Ja, er enig i at det er masse upresis og feilaktig informasjon på KG. Hva er poenget med å bruke begreper arbitrært eller ikke har forstått? Poenget mitt er at lockdown er et mye strengere tiltak som innebærer enda større begrensning av sosial kontakt, dvs at ingen får gå ut, med mindre de har en samfunnskritisk jobb, skal handle matvarer eller medisiner, eller lufte hunden. Anonymkode: a1bcf...f72 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Del Skrevet 17. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja, er enig i at det er masse upresis og feilaktig informasjon på KG. Hva er poenget med å bruke begreper arbitrært eller ikke har forstått? Poenget mitt er at lockdown er et mye strengere tiltak som innebærer enda større begrensning av sosial kontakt, dvs at ingen får gå ut, med mindre de har en samfunnskritisk jobb, skal handle matvarer eller medisiner, eller lufte hunden. Anonymkode: a1bcf...f72 Ok, men du skjønte hva jeg mente. "Social distancing". Der. Er du fornøyd? Vil du ha det mer presist spør jeg fordi jeg er småbarnsmor. Hvor lenge tror bedre opplyste kg-brukere enn meg at barnehager og skoler er stengt? Anonymkode: 2cc90...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Del Skrevet 17. mars 2020 48 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tror dere, varer dette (lockdown) mer enn 2 uker? Har på følelsen av at dette holder, at nye smittede kommer til å gå ned, og livet går mer eller mindre tilbake til vanlig om 2 ukers tid. Hva tror dere? Noen som har fått med seg noen nye tall? Anonymkode: 2cc90...544 Når antall sykehusinnleggelser har sluttet med eksponentiell økning over litt tid, kommer de til å gradvis lette litt på tiltakene, kanskje på forskjellig tid i forskjellige kommuner/fylker. Folk kommer fortsatt til å måtte holde seg i karantene ved det minste tegn til luftveisinfeksjon, og reiser på tvers av kommunegrenser kommer til å begrenses for å hindre at det blusser opp igjen. Anonymkode: 632ee...729 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #15 Del Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, men du skjønte hva jeg mente. "Social distancing". Der. Er du fornøyd? Vil du ha det mer presist spør jeg fordi jeg er småbarnsmor. Hvor lenge tror bedre opplyste kg-brukere enn meg at barnehager og skoler er stengt? Anonymkode: 2cc90...544 Lenge! Lenger i kommuner med mange tilfeller enn i kommuner uten smitte. Anonymkode: 632ee...729 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 17. mars 2020 #16 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge tror bedre opplyste kg-brukere enn meg at barnehager og skoler er stengt? Anonymkode: 2cc90...544 Jeg personlig tenker vi vil ha 2-3 måneder hvor tiltakene blir strengere, så vil det gradvis løses opp etter hvert som epidemien går sin gang på nedtur. Men jeg har tatt feil før, og vil sikkert ta feil igjen. Endret 17. mars 2020 av Sprettballen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #17 Del Skrevet 17. mars 2020 Ingen vet noe som helst på dette tidspunktet. Det nytter ikke å spørre om når og hvor lenge. Det varer så lenge det varer og når restriksjonene heves litt eller helt, så får vi massivt vite om det via presse og ekstrasendinger i radio og tv. Mobiliser noe som heter tolmodighet og praktiser det uendelig. Vent, se ting an og lev et så normalt liv som mulig i mellomtiden. Anonymkode: 5fca2...b27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #18 Del Skrevet 17. mars 2020 Jeg spår vi er tilbake til vår nrmale hverdag denne mnd vi er i. Anonymkode: 9cffc...3a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #19 Del Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen vet noe som helst på dette tidspunktet. Det nytter ikke å spørre om når og hvor lenge. Det varer så lenge det varer og når restriksjonene heves litt eller helt, så får vi massivt vite om det via presse og ekstrasendinger i radio og tv. Mobiliser noe som heter tolmodighet og praktiser det uendelig. Vent, se ting an og lev et så normalt liv som mulig i mellomtiden. Anonymkode: 5fca2...b27 Hun ber oss gjette! Er ingen som skyter oss om vi skulle gjette feil! Anonymkode: 24a07...e9b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #20 Del Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg spår vi er tilbake til vår nrmale hverdag denne mnd vi er i. Anonymkode: 9cffc...3a5 Hehe snakk om å være naiv! Anonymkode: 24a07...e9b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg