AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Hvor lenge kan barnehagene holde stengt før vi ansatte blir permittert? Jeg har termin i juli og om jeg blir permittert så blir det jo stusselig permisjonslønn.. Anonymkode: b10ce...a61
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Så lenge barnehagene får tilskudd og foreldrebetaling så får de ansatte full lønn. Også må de holde åpent for de barna som har behov for plass. Nå holder dem vel på å diskuterer hvordan det skal gjøres med foreldrebetaling. Jeg jobber selv i privat barnehage og har termin i september så jeg får håpe at staten tar regninga for foreldrebetalingene og at vi får full lønn helt til det er over og ting går tilbake til normalen. Anonymkode: e5207...690 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge barnehagene får tilskudd og foreldrebetaling så får de ansatte full lønn. Også må de holde åpent for de barna som har behov for plass. Nå holder dem vel på å diskuterer hvordan det skal gjøres med foreldrebetaling. Jeg jobber selv i privat barnehage og har termin i september så jeg får håpe at staten tar regninga for foreldrebetalingene og at vi får full lønn helt til det er over og ting går tilbake til normalen. Anonymkode: e5207...690 Jeg jobber i det kommunale, men da er vi litt i samme båt.. Sykt ekkelt dette her:/ Anonymkode: b10ce...a61
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Kommunalt ansatte vil mest sannsynlig bli satt til andre oppgaver før man tenker permittering. På vårt kontor er både servicetorg og renhold styrket. Det er bemanet med ansatte som kan gå på jobb fra andre avdelinger. Anonymkode: 85372...357 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i det kommunale, men da er vi litt i samme båt.. Sykt ekkelt dette her:/ Anonymkode: b10ce...a61 Ja, veldig ekkelt! For staten så er det billigere å betale foreldrebetalingene ut til barnehagene enn å betale for x antall personer som må over på dagpenger. Så håper at dem tar det med i betraktningen. Om det ikke er noe alternativ for staten så må nok jeg få meg en jobb innen helse frem til permisjonsstart. Anonymkode: e5207...690 1
solmåneogstjerner Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Om lønnen din rett før termin ikke stemmer helt med hvordan du normalt jobber så kan nav ta en gjennomsnittsberegning tilbake i tid. Mulig at det er snitt av de siste tre år. Sjekk på nav.no. 2
Anbefalte innlegg