AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Del Skrevet 17. mars 2020 Ja, tittelen sier vel alt. Hvorfor har dette viruset så mye mer tiltak? Ikke si at det var på grunn av vaksine, da den ble laget såppas raskt uten å vite ordentlig virkning eller bivirkning. Anonymkode: 85ce7...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Del Skrevet 17. mars 2020 Den er mye mer smittsom. Anonymkode: b2999...fe2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Del Skrevet 17. mars 2020 Det er fordi det er ikke en influensa, men et Corona-virus. Det er søsken til SARS, ikke til svineinfluensaen. SARS angrep også luftveiene, men var først smittsomt ved symptomer. Nå sloss vi i blinde og smitter selv om vi er tilsynelatende friske. Anonymkode: 82284...374 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 17. mars 2020 #4 Del Skrevet 17. mars 2020 Interessant spørsmål. Jeg fikk svineinfluensa med påfølgende lungebetennelse, og ble så syk som jeg aldri har vært tidligere, og heller ikke senere. Jeg antar at svaret er som AB#3 skriver, at dette er en annen type virus enn de vanlige influensavirusene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Del Skrevet 17. mars 2020 Det er jo fordi den er mer smittsom og ingen har utviklet immunitet. Ergo mange mange mange mange mange flere vil bli smittet, oooooooog det vil bli flere innleggelser i sykehus som gjør situasjonen omo helsevesenet meget sårbar. Vi har bare et visst antall intensivplasser. Siden svineinfluensa ikke var så smittsom var ikke dette et reelt problem. Anonymkode: 175d2...089 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg