AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Hvorfor gidder folk å dele så mange nyhetssaker på Facebook? Jeg ser mange dele, jeg ser også mange av de samme gå igjen og de skriver alltid laaaaange innlegg om ting også. Alt som debatteres om egentlig. Jeg føler noen ganger at de ikke egentlig brenner så veldig for det de skriver om, men vil ha en slags oppmerksomhet så folk skal beundre hn og tro at vedkommende er veldig opplyst? Jeg blir litt «jadda jadda jeg har fått det med meg».... Anonymkode: 70d9a...ead 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Det er ikke sikkert alle har fåtr det med seg, selv om du har. Noen leser nyher direkte fra fb. Vi er forskjellige, men kan ikke alle få lov å dele det de vil. At nlen deler en nyhetssak er mer som jeg ser det, fordi de er enig med den nyhetssaken og de ønsker at andre og skal ta del av det. Synes du skal være positiv. Liker du ikke det noen deler, går det an å avfølge dem. Anonymkode: 12784...75f 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Mulig du leser mye nyheter og klarer ta inn infoen, men det er lite som tilsier at det gjelder "folk flest". Ser mange deler artikler der leger/overleger osv uttaler seg og ber folk innstendig om å ta ting på alvor akkurat nå. Det syns jeg er ingenting annet en svært konstruktiv ekstra meningspåvirkning. Anonymkode: 7f7a2...7e7 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Er nok hint til familie/venner som ikke tar dette seriøst. Har selv flere instavenner som legger ut bilde med gruppeklem, at de sitter tett, samles til bursdager osv. Får lyst å legge ut link til alt jeg leser, men har nøye med med å legge ut link til www.koronasjekk.no Anonymkode: e62c1...ac3 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Utrolig nok så er det flere som knapt leser nyheter, selv i disse tider. Fikk tlf fra eksen (barnas far) i helgen, med spørsmål om " hva det er som skjer med det her viruset. Jeg leser ikke nyheter men det vet jeg du gjør så da er det greit å spørre deg" Han hadde nesten ikke fått med seg noenting. Blir irritert over at han ikke engang i denne situasjonen kan PRØVE å sette seg litt inn i dette. Jeg må være lærer for en voksen mann som jeg ikke engang er sammen med. Han har litt lese- og skrivevansker men ikke verre enn at han kommer seg igjennom ting han er interessert i. Og uansett har vi jo nyheter på tv.... Anonymkode: 27af9...8ec 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Så de vennene på fb som deler alt har alle felles venner med deg, TS? Er ikke så mange av mine som deler så mye, men noen deler litt fra sitt distrikt, noe jeg synes kan være helt OK for mine venner er spredt utover store geografiske områder. Men det går fint å pause venner på fb, TS. Prøv det! Anonymkode: fff1a...685
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Bare se på folk som reiser til hytte eller hamsterer i Strømstad - har disse folk fått med seg nyhetene? Eller gir de total faen? Vi må bare fortsette å dele og spre informasjon. Og lage «walk of shame» til disse som returnerer fra hytte/strømstad. Anonymkode: 071dc...166
Bondo Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 Mer irriterende med de som skriver: solen skinner i dag! Det regner! Det snør. Været klarer man fint å følge med på selv🙈
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 Nå trodde jeg det skulle komme et skikkelig spion innlegg Anonymkode: 63d8d...4b8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 Nå er jeg hjemmeværende for tiden, men jeg er det korona all the way altså. Nrk eller nyhetskanalen står mye på, nettavisene besøles flittig når tven er av, og alle pressekonferanser følges med på. Og skulle man hatt et illebefinnende som gjorde at man ikke fikk med seg en sak, så kan du banne på at det kommer på kg eller Facebook. Anonymkode: 0f741...8a8
Anbefalte innlegg