Gå til innhold

være russ, til tross for å ha gått over til oppfølgningstjenesten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg og noen venninner som har droppet ut av VG2 og går på skolen via oppfølgingstjenesten, kan vi være russ? Vi vil gjerne være russ sammen med vennene våre. Vi behøver ikke russe-ID, for ingen av oss skal på noen treff uansett. 

Anonymkode: d47bc...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere være russ i år? I så fall ville jeg ikke bekymret meg noe for det, for russetiden blir nok avlyst for alle uansett. 

• Liker 7
Skrevet

Nei, selvsagt kan dere ikke være russ. Russ er for de som gjør seg ferdig på en yrkesfaglig linje eller får studiekompetansen. Dette skulle dere tenkt på før dere droppet ut.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du. Er bare å kjøpe bukse og kort og kjøre på.

Anonymkode: 03171...949

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Infinitum skrev:

Nei, selvsagt kan dere ikke være russ. Russ er for de som gjør seg ferdig på en yrkesfaglig linje eller får studiekompetansen. Dette skulle dere tenkt på før dere droppet ut.

Beklager, men jeg tar heller å går 2 dager på skolen og jobbe noen dager i uka og tjene penger, enn å gå på en linje jeg ikke vil få bruk for. Russetida spiller virkelig ikke en så stor rolle at jeg tvinger meg til å gå på en linje jeg ikke vil, bare for å være russ. Var et spørsmål, vi vil helst feire sammen med vennene våre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Siri_H skrev:

Skal dere være russ i år? I så fall ville jeg ikke bekymret meg noe for det, for russetiden blir nok avlyst for alle uansett. 

Har lest det overalt, men vi er en gjeng som ikke er over 18 år, så vi kommer uansett ikke inn på arrangement. Vi bare feirer på egenhånd. Jeg hadde bestilt russekort før jeg droppet, som jeg ikke kunne avbestille. 

AnonymBruker
Skrevet

Russetida er for å feire å ha gjennomført 12 års skolegang, og få avsluttende eksamen. Dere har jo ikke det, så blir jukse-russ isåfall. Men det plager ikke meg, så gjør hva dere vil.

Anonymkode: 5aae5...2fb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Russetida er for å feire å ha gjennomført 12 års skolegang, og få avsluttende eksamen. Dere har jo ikke det, så blir jukse-russ isåfall. Men det plager ikke meg, så gjør hva dere vil.

Tar eksamen i mai. Vi tar fag som privatister når vi er på oppfølgingstjenesten. Vet ikke om det går som avsluttende.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er oppfølgingstjenesten? 

Anonymkode: 3f24c...5a2

AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2020 den 23.37, AnonymBruker skrev:

Tar eksamen i mai. Vi tar fag som privatister når vi er på oppfølgingstjenesten. Vet ikke om det går som avsluttende.

Forsto det som at du kutter fag og jobber istedet? Det gir vel ikke artium?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forsto det som at du kutter fag og jobber istedet? Det gir vel ikke artium?

Kutter ikke fag nei. Tar de jeg mangler som privatist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du. Herregud. Skulle trodd det var russepolitiet som har svart deg. 

Anonymkode: 09f43...f14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 3/20/2020 at 5:52 AM, AnonymBruker said:

Kutter ikke fag nei. Tar de jeg mangler som privatist.

Vet ikke om dette fantes da jeg var ung -høres interessant ut. Du fullfører vgs som privatis skjønner jeg, har du da arbeid innenfor det du studerer før lærlingetid i yrkesfag, eller studerer du allmenfag eller hvordan fungerer det? Bra det åpnes litt opp for flere muligheter for ungdom, folk er forskjellige.

Anonymkode: 695a7...e12

AnonymBruker
Skrevet

privatist* ikke privatis, selvsagt

Anonymkode: 695a7...e12

• 1 måned senere...
Skrevet

Selvfølgelig kan du være russ. Jeg er russ i år også, og det er virkelig ikke såå viktig som folk her inne skal ha det til. Russetiden er bare for gøy. Om du har gått 13 eller 12 år skole betyr ikke så mye, ihvertfall ikke når du uansett tar opp fag. Du, som resten, har vært veldig flink til å gå så lenge på skolen, selv om det ble litt kortere for din del. Da fortjener du en like bra feiring som alle andre. 

!!! Bare husk retningslinjene for smitte og ikke samles mer enn 5 om gangen !!!

AnonymBruker
Skrevet
På 19.3.2020 den 1.12, AnonymBruker skrev:

Hva er oppfølgingstjenesten? 

Anonymkode: 3f24c...5a2

Tilsvarer OBS-klassen.

Anonymkode: 967be...0f1

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tilsvarer OBS-klassen.

Ingen av hos har atferdsproblemer da. 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av hos har atferdsproblemer da. 

Hvorfor er oppfølgingstjenesten involvert da. Det kan man lure på.

Skrevet

Kjør på å kos dere.. her jeg bor er lærlinger russ for å få feiret sammen med gjengen sin. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sunnys skrev:

Kjør på å kos dere.. her jeg bor er lærlinger russ for å få feiret sammen med gjengen sin. 

Kjør på. 

Min gutt er russ i år. Dem er 7 i russegruppen hans. 3 av dem er læringer men er russ med kompisene som går på studiespesialisering 

Anonymkode: 4acff...fbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...