AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Er det gjennomførbart med en sånn tråd her tro, kun forbeholdt lyspunkter? Uten at noen straks svarer med nye dommedagsprofetier? Gir det i hvert fall et forsøk: Færre nye tilfeller i Norge i dag, og ingen flere døde De områdene som stengte ned tidligst i Italia har nå færre nye tilfeller Over 78 000 er nå friske av viruset Det var toalettpapir i min nærbutikk i dag Norske foreldre får se mer til barna sine Det er egentlig litt deilig med hjemmekontor Det er god plass på bussen for de som fortsatt må ta den Mange flotte ansatte står på tidlig og sent i helsevesenet, dagligvarebransjen og andre viktige arbeidsplasser Anonymkode: e75c5...a64 23
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Den ene personen i Molde som var smittet er blitt frisk, så nå er det ingen registrerte smittede i Molde 😄 Anonymkode: 407e6...a6f 30
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Det testes mye antivirale medisiner, en medisin i Sør-Korea har hatt effekt mot korona (ikke godkjent i Norge enda, men en lignende medisin er under test nå) Anonymkode: 725d8...0ca 13
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Forøvrig sa helseministeren tidligere i dag at Norge er blant de som tester mest. Så selv om vi selvsagt ikke får fanget opp alle tilfeller, så er det uansett positivt med lavere tall på nye smittede. Og mørketall kommer delvis av at mange merker lite til smitten i det hele tatt. Anonymkode: e75c5...a64 12
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 Hamstringen av mat er enten stoppet helt opp eller er sterkt redusert. Butikkene har nok av varer. 🙂 Anonymkode: c0a05...726 20
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 Topp for oss introverte med hjemmekontor! Søsken må lære å like hverandre. Par må lære å like hverandre og legge godviljen til, fordi krangling i disse tider blir for intenst. For ikke å snakke om hvilken lykke og frihetsfølelse som vil komme i andre enden. Anonymkode: 55e5e...3a2 17
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 De som trenger litt privatliv under karantenen kan bare bygge hver sin romslige hytte av doruller. Ikke i Hemsedal, men hjemme i hagen Anonymkode: 43d34...c6c 8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 Dugnadsånden i Norge ❤️ Ja jeg vet at det er mye å kritisere som forsinkede tiltak, uklare retningslinjer, uansvarlig oppførsel, hyttefolk, hamstring og grupper som samles på kafé. Men alt i alt så håndterer vi denne krisen på en god måte. Og de aller fleste gjør en innsats for fellesskapet. Jeg er sykt glad for at jeg lever her akkurat nå. Anonymkode: ec11e...d31 14
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 De første frivillige har fått sin første testvaksine i Seattle. Det er langt igjen å gå, men vi er på rett vei. Anonymkode: 41b7d...fa8 12
Jaybird Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 (endret) Tallene fra Sør-Korea viser en relativt lav dødlighet. Miljøet ble spart for en masse klimagassutslipp! Samholdet blir hos mange tydelig, og styrket. Vi trenger en påminnelse om hva medmenneskene betyr for oss fra tid til annen, for å sette ordentlig pris på hverandre. I dag gikk jeg tur med et par bekjente ute i det fri, midt på dagen på en mandag. Riktignok med litt større avstand til hverandre enn vanlig, men stemningen var god, og vi satte alle pris på turen - og hverandre. Endret 16. mars 2020 av Jaybird 13
malifika Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 Endelig var det de lavtlønnede sin tur til å skinne! Endelig har de fått sjansen til å vise for konge og fedreland hva de virkelig er gode for. Renholdere, helsefagarbeidere, transportarbeidere, butikkmedarbeidere, barnehageansatte osv.. Her har folk ledd og gjort narr av dem for deres yrkesvalg, kalt dem dumme med lite ambisjoner og her står de og viser seg blant de viktigste yrkesgruppene vi har i samfunnet. Når dovre står for fall så er det dere vi trenger, et rungende HURRA og TAKK til dere fra meg ♥️ Noe annet positivt er at folk nå, spesielt bedrevitende kan få kjenne litt på hvordan det er å ha dårlig råd. I en periode tror jeg det er noe de fleste i Norge trenger å føle litt på. Det blir også mindre shopping og det er godt for miljøet. Og til sist tenker jeg på alle hundene som slipper lange arbeidsdager alene hjemme. 40
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 Antallet friskmeldte passert 80 000 Anonymkode: e75c5...a64 7
Rumle Skrevet 17. mars 2020 #13 Skrevet 17. mars 2020 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/koronatiltak_-eldre-og-kronisk-syke-i-salangen-kommune-far-egne-apningstider-i-butikkene-1.14946327 Dette ble jeg glad av å lese i går kveld 5
Maleficenta Skrevet 17. mars 2020 #14 Skrevet 17. mars 2020 24 minutter siden, Rumle skrev: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/koronatiltak_-eldre-og-kronisk-syke-i-salangen-kommune-far-egne-apningstider-i-butikkene-1.14946327 Dette ble jeg glad av å lese i går kveld Så bra. Og så kjekt at det faktisk skaper arbeidsplass for de i kommunen som gjerne er permittert og ikke har mulighet for hjemmekontor 3
Hurrahei Skrevet 17. mars 2020 #15 Skrevet 17. mars 2020 Jeg er glad for at jeg har en jobb som kan gjøres hjemmefra, så slipper pusen og hunden å være alene hjemme 💙💙 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #16 Skrevet 17. mars 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Dugnadsånden i Norge ❤️ Ja jeg vet at det er mye å kritisere som forsinkede tiltak, uklare retningslinjer, uansvarlig oppførsel, hyttefolk, hamstring og grupper som samles på kafé. Men alt i alt så håndterer vi denne krisen på en god måte. Og de aller fleste gjør en innsats for fellesskapet. Jeg er sykt glad for at jeg lever her akkurat nå. Anonymkode: ec11e...d31 Enig! Også er jeg så glad jeg bor i et nabolag der folk virkelig hjelper hverandre. Var en fyr her som tilbød seg å hente ved, og flere har sagt de kan handle, lufte hunder og passe barn. Vi har en facebook-gruppe og folk er så snille! Er godt å se Anonymkode: 53882...1ee 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #17 Skrevet 17. mars 2020 Skoleeksamenene mine er gjort om til hjemmeeksamener, hvilket betyr mye mindre eksamenslesing pluss at jeg sparer 5000,- på det. Anonymkode: d0a8d...845 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #18 Skrevet 17. mars 2020 Vi får en påminnelse om hva frihet er, og det kommer til å smake veldig godt når dette er over - frihet til å legge planer, gå på trening, kino, ut og spise, dra i svømmehallen, skibakken, dra på hytta, reise utenlands. Anonymkode: 78b37...2da 14
Maleficenta Skrevet 17. mars 2020 #19 Skrevet 17. mars 2020 De som er permittert får pause fra jobbens kjas og mas 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #20 Skrevet 17. mars 2020 2 hours ago, Rumle said: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/koronatiltak_-eldre-og-kronisk-syke-i-salangen-kommune-far-egne-apningstider-i-butikkene-1.14946327 Dette ble jeg glad av å lese i går kveld Var der i totiden i dag og da var det vakter som passet på at det ikke var mange i butikken samtidig. Så de passer på folk som ikke er i risikogruppen også Anonymkode: 9ef51...3e4 8
Anbefalte innlegg