Gå til innhold

Bekymret jobbsøker - ansettelser i disse koronatider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg er ferdig utdannet sosialarbeider i mai, og har derfor søkt mye jobber den siste tiden. Har en relevant deltidsjobb nå, har god CV og gode referanser. Har likevel ikke fått noe respons på søknadene. Forstår godt at det er kaotisk akkurat nå, og at lederne nok ikke har fått tid til å begynne på søknadsbunken enda. 

Men er litt bekymret for at det kan ta lang tid før jeg får ny jobb. Har søkt jobber innenfor sosial og velferd, skole og helse. 

Hva tenker dere andre? Er det stor sjans for at vi må vente lenge på at ledere skal få tid til intervju og ansettelser? Flere i samme situasjon? 

Anonymkode: 2e58d...2cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok at det eneste man kan si med sikkerhet akkurat nå er at ingen vet hva som skjer i morgen eller neste uke eller neste måned. Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og henge med i svingene.

Anonymkode: 652a2...469

AnonymBruker
Skrevet

Hva er sosialarbeider? Søk på jobber som kanskje ikke er superrelevante, men som ihvertfall gir deg lønn til du får relevant jobb etterhvert.

Anonymkode: 67898...7c2

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sosialarbeider? Søk på jobber som kanskje ikke er superrelevante, men som ihvertfall gir deg lønn til du får relevant jobb etterhvert.

Anonymkode: 67898...7c2

Sosialarbeider er det samme som sosionom:) 

Har søkt på det meste jeg finner. Har en deltidsstilling som helsepersonell hvor jeg selvsagt får jobbe mye ekstra i tiden fremover. Men det er på en arbeidsplass med en svært svært tung brukergruppe, så kommer til å bli rimelig raskt utkjørt der i tiden fremover.

Anonymkode: 2e58d...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...