Gå til innhold

Fulltidsstudent og småbarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som er fulltidsstudenter og har små barn? Jeg synes det er vanskelig å skjønne hvordan jeg skal få lest det jeg trenger når jeg må være hjemme med datteren min på 1 og 1/2 som ikke akkurat underholder seg selv. Samboer jobber som vanlig, han har ikke hjemmekontor og må ut av huset. Vi vurdere å rullere på det, slik at han jobber færre dager i uken, sånn at jeg kan sitte på soverommet å lese. Det er ikke økonomisk optimalt, men mulig. Hvordan løser dere andre fulltidsstudenter med småbarn det? Vurderer dere å sette studiene på pause, eller konte dersom barnehagene skulle åpne igjen før neste semester? 

Anonymkode: a5cf3...0d5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er det og jeg er alene med barnet i tillegg😩😩 Tror du det er mulig å utsette eksamenene?

Anonymkode: 1037e...ddf

Skrevet

Jeg er så usikker, men jeg tenker jo at hvis de klarer å lage et digitalt undervisningsopplegg som fungerer, så kommer universiteter og høyskoler å strekke seg langt for å gjennomføre eksamenene til (omtrent) påtenkt tid. Hvis de skal gjøre unntak for alle som har hatt personlig utfordringer med å få dette til å gå rundt, kan jo sikkert de fleste få utsettelser, og kommer de til å ville gi utsettelse til alle, eller si at dette dessverre får konsekvenser for de av dere som ikke fikk det til? 

Lånekassen sier:

"Ein del lærestader i Noreg legg no til rette for at undervisninga kan fortsetje som nettundervisning, så langt det er mogleg. For gjennomført utdanning vil omgjering av lån til stipend skje på vanleg måte dersom vilkåra ellers er oppfylte.

Dersom koronasituasjonen har ført til at lærestaden ikkje har kunna gi undervisning, er situasjonen ein annan. Det er ikkje avklart korleis dette skal handterast, men Lånekassen er oppteken av at elevar og studentar i minst mogleg grad skal bli skadelidande."

Altså vil vi ikke få omgjort lån til stipend med mindre vi består eksamen ved slutten av semesteret, dersom de tilbyr nettundervisning. 

Og for deg som er alene i tillegg er det jo praktisk talt umulig! Besteforeldre skal ikke passe, ingen skal passe andres barn.. Håper det ordner seg.  

• Opprett ny...