Gå til innhold

Til du som sitter isolert ikveld.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei du som sitter hjemme akkurat nå. 

Husk på at vi er tusener av tusener av mennesker som sitter hjemme akkurat nå for å ikke bare tenke på oss selv. Men på de tusener av syke menneskene som er utsatt for dette utbruddet akkurat nå. Forestill deg at du er ei mann på 60 som fremdeles ønsker å se barne barna dine vokse opp. Eller du er en 3 åring som ønsker å komme deg ut å leve akkurat som Alle andre men får ikke gjort det På grunn av dette viruset her.  Jeg går nedover emnene på kvinneguiden og blir helt satt ut av hvor egosentriske mange folk er. De skriver om alt fra hvor deprimerte de er over dette her. Når de kan komme seg ut av husene sine igjen. Er dere klare over hvor globaliserende denne epidemien er blitt?leser dere bare vg og tenker på dere selv? Dette er så ekstremt at dere. Må huske at vi har reagert for sent. Det er viktig å forholde seg til alt som skjer nå. Folk er så egoistiske tenker bare på imorgen og neste uke eller. Om en mnds tid. Fokuser på det dere har. Se rundt dere. Vi nordmenn har vært naive alt for lenge. Kanskje dette vil få oss til å sperre opp øynene litt.  Utifra alt jeg leser så blir vi alldri fornøyde. Men det betyr ikke at vi skal gå rundt og være egosentriske om hva vi trenger nå. Det her er er et globaliserende problem. Kan dere huske sist gang noe slikt skjedde? Nei. Vi har ikke opplevd noe slikt siden andre verdens krig. Ikke vær hysteriske og helt panikk om. Morgendagen. Pust med magen deres.  Dere er heldige. VI er heldige. Økonomien kan dra til helv*te hvis dette vil. Gå på bekostning av menneske liv. Ingenting er verdt mer enn mennesker. Ingen vil miste noen. Ikke jeg. Og tro meg ikke dere. Få med dere de internasjonale nyhetene. Husk at det er 2 type virus vi snakker om her. En er mil og en er aggressiv. I Italia er det så ekstremt at de. Må. Bestemme seg for hvem som skal leve og hvem. Som. Skal. Dø.  Vi har det så godt akkurat nå og alt for lenge har vi fått alt. På. Et sølvfat. Vi kan ikke forestille oss dette for vi er jo Norge. Verdens rikeste. Tro meg. Hvis dette går ut av kontroll så vil ikke de milliarder av kronene vi sitter på lenger ha noe. Å si for hverken deg eller meg. Kanskje dette er et tegn fra Gud? Mener jeg. Dere får  mene akkurat som dere vil. Men husk vi må. Ta vare på hverandre nå.  Jeg vil ikke stå opp og se at NRK  tv2 og vg skriver imorgen at. Kapasiteten er helt sprengt og at dette forverrer seg. Vær forberedte. Alt kan skje. Økonomien bør ikke ha noe å si selv om det vil ramme oss alle hardt. Men samtidig er dette likt. Overalt. Vi må være sammen om det. Ha troen på hverandre. Vær positive. Alle er vi glade i noen. La oss håpe at dette går over snart. 

Anonymkode: 43304...ce1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv med litt avsnitt i teksten da. Forøvrig går det helt fint. Jeg fikk metastatisk brystkreft for sju år siden. Gjennom disse årene har jeg måtte trekke meg tilbake i mange perioder pga behandling og dårlig helse. Jeg er uføretrygdet i 50 % og vil absolutt gå på jobb. Jeg er imidlertid sykemeldt for tiden og sitter mye alene hjemme. Hva er noen dager i isolasjon å regne. Den som ikke makter det har problemer vil jeg si. 

Anonymkode: 39b59...0ec

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøv med litt avsnitt i teksten da.

Amen.

Anonymkode: e0dfa...c61

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Amen.

Anonymkode: e0dfa...c61