AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Vel, tittelen sier alt. Jeg er 5-6 uker på vei. Vi har barn sammen fra før. Sambo er hjemme om dagen siden jeg er helsepersonell og må jobbe. Men han driter i at man skal begrense kontakten med andre. Idag for eksempel, jeg kom hjem klokken 1615 og han stakk plutselig for å hjelpe en kamerat å flytte, rett etter middag. Han har i skrivende stund vært med ham i 4 timer. Hva tenker dere om det? Jeg kjenner jeg blir rasende. Vi vet ikke om korona kan skade et evt embryo eller foster. Pluss at de virkelig trenger meg på jobb, jeg kan ikke risikere å bli syk og borte i ukesvis nå! Må bare få dette ut en plass. Anonymkode: ff07a...458 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Er litt i samme båt, og veldig enig! Fikk nettopp vite at jeg er gravid (vi har en datter fra før), og har blitt ekstra stressa ettersom vi ikke vet hvordan dette påvirker graviditeten. Den nyfødte i England som fikk påvist korona kun minutter etter fødsel har jo trolig fått det inne i magen. Og samboeren min har også et litt vel avslappet forhold til dette, i mine øyne. Jeg hoster og er små-pjusk, og han foreslår at jeg skal dra hjem til moren hans og bruke kontoret hos henne for å få jobbe i fred noen timer. Det er ikke jeg komfortabel med, da hun er i risikogruppe. Vet ikke helt hvordan vi skal nå frem til disse samboerne våre. Jeg mistenker at kjæresten min og jeg får motreaksjoner på hverandre, at han får et behov for å lette på stemningen, late som om alt er fint og at jeg da får et behov for å være den alvorstunge pessimisten, som igjen eskalerer hans optimisme som jeg tolker som mangel på forståelse osv.. Hadde vært letter om vi bare var på samme nivå Anonymkode: 6da0f...e78 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Jeg er på ingen måte redd for meg selv, antar jeg får viruset på et tidspunkt uansett. Og det er ingenting som tilsier at det er farlig da man ikke er i risikogruppen. Men mannen er kritisk helsepersonell, så holder meg i selvpåført karantene. Som du påpeker - de trenger alle nå, og jeg ønsker ikke å være den som bidrar til at han må være hjemme i ukesvis. Anonymkode: ee7be...e7e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Å holde seg hjemme nå handler om et samfunnsansvar. Jeg hadde blitt utrolig forbanna om partneren min ikke var villig til å ta det. Anonymkode: 50d95...00b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Hvorfor kan ikke dere kvinner som er sammen med menn som er så dumme at det ikke burde være lov å ha sex med dem uten at det er definert som overgrep: stille krav og ta det ansvaret som er deres å ta? DU er helsepersonell. Når din idiot av en kjæreste utsetter DEG for smitte, utsetter DU med å la han holde på sånn DINE PASIENTER FOR SMITTE. DET ER DITT ANSVAR Å SØRGE FOR AT DU IKKE BLIR EKSPONERT FOR UNØDVENDIG SMITTE AV DIN STUPIDE KJÆRESTE. Karantenesett han eller si at han bo hos kameraten eller noe dersom det er viktigere å bære sofa enn å sørge for kjæreste som er helsepersonell og gravid ikke blir smittet. Anonymkode: 1a8da...45d 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Det er ikke bare bare å rive opp i ett forhold. Men når tilstandene er slik som det er nå, og du som er helsepersonell er så ekstremt verdifull, så er det hårreisende at han gjør som han gjør. Det er tydelig ikke nok at du er gravid, ikke nokat du er uvurderlig for samfunnet, ikke nok at han potensielt risikerer livet til MANGE rundt seg, hva er nok for denne mannen din? Er han helt tankeløs? Jeg ville bedt han flytte ut, så han kanskke får hvor alvorlig det faktisk er trødd inn i nøtta. Anonymkode: c0e12...0b5 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Her er det bare å stenge han inne eller jage han på dør. Hvis ikke han skjønner alvoret i dette nå, følger han ikke med eller bryr seg ikke. Iforhold til dette med baby, den babyen i England er jo ikke dårlig, det går helt fint med babyen og mor, de har fått påvist viruset, men viser ikke særlig tegn til det. Heldigvis! Det har også gått bra med de gravide som har hatt koronaviruset, selvom de sier at man ikke vet helt. Men! Det er en økt risiko for spontanabort i første trimester om man gjennomgår en virus infeksjon. Synes mannen din er en hodeløs egoistisk fjott! Anonymkode: 59cc4...947
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare bare å rive opp i ett forhold. Men når tilstandene er slik som det er nå, og du som er helsepersonell er så ekstremt verdifull, så er det hårreisende at han gjør som han gjør. Det er tydelig ikke nok at du er gravid, ikke nokat du er uvurderlig for samfunnet, ikke nok at han potensielt risikerer livet til MANGE rundt seg, hva er nok for denne mannen din? Er han helt tankeløs? Jeg ville bedt han flytte ut, så han kanskke får hvor alvorlig det faktisk er trødd inn i nøtta. Anonymkode: c0e12...0b5 Hvis det er hans hus så kan ikke hun be ham flytte ut. Det er ikke karantene for hele Norge. Hvis mannen til ts holder 1 meter avstand til kompisen som flytter, er han innenfor. Anonymkode: 4e0cf...d25
Anbefalte innlegg